کد خبر 618680
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

معاون نخست وزیر ترکیه از تصمیم آنکارا برای اخراج و برکناری تعداد بیشتری از کارکنان وزارتخانه های کشور و خارجه و همین طور گارد ساحلی و ارتش خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، در حالی که اقدامات دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام نظامی ماه گذشته در برکناری، اخراج و بازداشت گسترده مخالفان و منتقدان به بهانه ارتباط داشتن با گروه فتح الله گولن با انتقادات وسیع و گسترده غرب روبرو شده است، نعمان کورطولموش معاون نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: آنکارا فرمان جدیدی را صادر خواهد کرد که بر اساس آن افراد بیشتری در وزارتخانه های خارجه و کشور ، گارد ساحلی و ارتش برکنار و اخراج خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بیمارستان های نظامی ارتش نیز از این به بعد تحت کنترل وزارت بهداشت خواهد بود.

دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

تاکنون بیش از 35 هزار نفر بازداشت شده اند که از این تعداد 17 هزار نفر به صورت رسمی دستگیر شده اند. در کودتای ماه گذشته حداقل 240 نفر کشته و 2100 نفر دیگر زخمی شدند.

از آغاز اقدامات سرکوب گرایانه دولت ترکیه، بیش از 76 هزار نفر از کارکنان دولتی، قضات و نیروهای امنیتی از کار تعلیق و بیش از 5 هزار نفر دیگر نیز برکنار شده اند.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده است که روند بازداشتها در این کشور تا بازداشت همه گناهکاران ادامه خواهد یافت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس