کد خبر 616894
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) می توانند در عملیات آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش شرکت کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ابراهیم جعفری از مقر یگان رزمی العباس (ع) در شهر بصره در قالب نیروهای الحشد الشعبی بازدید کرد.

وی تاکید کرد: مانعی برای شرکت الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل وجود ندارد زیرا الحشد الشعبی بیانگر همه اقشار ملت عراق است.

وزیر خارجه عراق گفت: الحشد الشعبی در همه سنگرها علیه تروریست های داعش متحد باقی خواهند ماند زیرا تجربه اش ثابت کرده است که در تحقق پیروزی های بزرگ علیه این گروه توانمند است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی عراق از همه اجلاس ها و ملاقات های بین المللی برای حلب حمایت از مردم عراق که به نمایندگی از همه جهان با تروریسم می جنگند، استفاده کرده است.

جعفری تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی عراق همچنین به همه اتهاماتی که برای تلاش جهت کاستن از ارزش دلاوریهای الحشد الشعبی در میادین نبرد و خدشه وارد کردن به چهره اش مطرح شده، پاسخ داده است و از کشورهای جهان و سازمان های بین المللی خواسته است تا ابزارهای بیشتر جنگ علیه تروریسم را برای عراق تامین کنند.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر در عراق روز سوم ماه جاری میلادی تاکید کرد که الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهد کرد.

احمد الاسدی سخنگوی هیئت الحشد الشعبی 24 ماه مارس گذشته گفته بود که نیروهای الحشد الشعبی اولین نیروی شرکت کننده اساسی در نبرد آزادسازی موصل خواهند بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس