کد خبر 618554
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد که نیروهای مشترک عراقی تنها ۵۰۰ متر با مرکز شهر القیاره فاصله دارند و نیروها بر اکثر حوزه‌های نفتی که دست داعش بود، تسلط یافته‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، سرلشکر نجم الجبوری، فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد: نیروهای مشترک عراق از یگان ۱۵ ارتش و مبارزه با تروریسم به ورودی‌های شهر القیاره رسیده‌اند و ما برای ورود به شهر عجله‌ای نداریم چون در چارچوب تیمی مشترک به فرماندهی اتاق عملیات مشترک که عملکرد نیروها را تعیین می‌کند، عمل می‌کنیم.

الجبوری تصریح کرد: نیروهای عراقی روز دوشنبه توانستند شش روستا در اطراف شهر القیاره در جنوب موصل را آزاد کنند و درگیری‌های روز گذشته تعیین کننده بود. ما توانستیم تعداد زیادی از داعشی‌ها را بکشیم.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که نیروهای ویژه عراق از سه محور قصد ورود به شهر القیاره را دارند و درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم و داعش در ورودی القیاره در جریان است.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش عراق از ۲۰۰ خانواده عراقی که از شهرستان شرقاط و روستاهای اطراف آن کوچ کرده‌اند، استقبال کردند و به آنها غذا و دارو دادند و به مناطق امن منتقل کردند تا از عملیات نظامی برای آزادسازی شهرهایشان دور باشند.

همچنین یک مقام مسئول در حزب دموکرات کردستان عراق روز گذشته اعلام کرد که وزیر اطلاع رسانی داعش به نام ابو احمد الشامی توسط نیروهای پیشمرگ در عملیات آزادسازی روستاهای محور الخازر و الکویر در شرق موصل در چارچوب عملیات آزادسازی محور اربیل به موصل کشته شد. در این عملیات ۱۲ روستای استراتژیک آزاد شد.

سعید مموزینی، مسئول اطلاع‌رسانی حزب مذکور گفت:‌ داعش حدود ۱۶۵ جسد نیروهای خود را به شهر موصل منتقل کرده که از جمله آنها ابواحمد الشامی است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس