کد خبر 639289
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

دبیرکل سازمان بدر عراق در دیدار با سفیر لندن در بغداد، با انتقاد از اظهارات «رجب طیب اردوغان» درباره موعد عملیات موصل، گفت: به هیچ نیروی خارجی اجازه مشارکت در این عملیات را نمی دهیم.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر این کشور با «فرانک بیکر» سفیر لندن در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این دیدار از اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در خصوص موعد عملیات موصل به شدت انتقاد کرد.

العامری در این زمینه اظهار داشت: نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزادسازی شهر موصل مشارکت خواهند داشت؛ در عین حال به هیچ نیروی عربی و یا خارجی اجازه مشارکت در این عملیات را نخواهیم داد.

وی همچنین ضمن انتقاد شدید از ادامه حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق، گفت: سازمان بدر عراق با ادامه هرگونه حضور نظامی ترکیه در موصل به شدت مخالف است.

دبیرکل سازمان بدر عراق همچنین مواضع اخیر اردوغان و پارلمان ترکیه مبنی بر لزوم تمدید حضور نظامی در خاک این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت: اگر ادامه حضور این نیروها برای مبارزه با داعش و شرکت در عملیات آزادسازی موصل است، پس آنکارا باید بداند که عراقی ها خود به تنهایی قادر به شکست داعش هستند.

گفتنی است، پیشتر رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود: ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد ارتش عراق احتمالا ۱۹ اکتبر عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا را آغاز خواهد کرد. ما باید آماده این عملیات باشیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    عجب آدم نفهمی هست این اردوغان. خب وقتی کمک نمیخوان به زور که نمیشه کمکشون کرد. برو کشور خودت سروسامان بده که هر روز بمبگذاری و درگیری هست. مردیکه رفته تاریخ حمله به موصل هم پیدا کرده که خودشو به زور وارد کنه. تو اگه بیل زنی برو باغچه خودتو بیل بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس