کد خبر 616522
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

فرماندهان بسیج مردمی عراق با تاکید بر آمادگی بالای نیروهایشان برای حمله به منطقه راهبردی شرقاط، آزادی این منطقه را دروازه ورود نیروهای مشترک عراق به نبرد آزادسازی موصل پایگاه اخیر داعش در عراق اعلام کردند.

به گزارش مشرق، فرماندهان میدانی جنگ عراق با داعش تاکید کردند آمادگی‌ها برای آزادسازی شهر شرقاط در شمال استان صلاح الدین کامل شده و منتظر ساعت صفر شروع عملیات هستند.

آنها آزادی شرقاط را دروازه ورود نیروهای مشترک عراق به نبرد آزادسازی موصل، پایگاه اخیر داعش در خاک این کشور قلمداد کردند.

«محمد البصری»، یکی از فرماندهان گردان‌های جریان رسالیون از گروه‌های بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و نیروهایی از سرویس مبارزه با تروریسم و دیگران آماده یورش به شرقاط هستند.

وی افزود: گردان رسالیون بر اساس دستور فرماندهی عملیات بسیج مردمی 2گردان از نیروهای نظامی خود را برای عملیات شرقاط آماده کرده است.

البصری گفت: مسیر مواصلاتی بین الحضر و القیاره پس از آزادی به پلیس محلی تحویل داده شد.

فرمانده بسیج مردمی عراق درباره نبرد موصل نیز گفت: نیروهای مشترک عراقی منتظر نبرد بزرگ موصل هستند تا با پیروزی بزرگ بر تروریسم و آزادسازی آن حماسه بزرگی خلق کرده باشند.

از سوی دیگر «جواد طلیباوی»، سخنگوی نظامی عصائب اهل الحق از گروه‌های بسیج مردمی عراق نیز ضمن تاکید بر آمادگی کامل نیروهای بسیج مردمی برای ورود به نبرد شرقاط گفت: با آزادی شرقاط عازم قیاره و دیگر شهرهای استان نینوا، آخرین پایگاه داعش در عراق خواهیم شد.

وی افزود: نبرد اصلی ما آزادسازی نینواست و هم اینک نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی از روحیه بالایی نبرد علیه داعش و یکسره کردن کار آن در عراق برخوردارند.

یک افسر سرهنگ ارتش عراق نیز که خواست نامش فاش نشود گفت: از آنجایی که آمادگی‌ها برای آغاز نبرد شرقاط ایجاد شده انتظار می‌رود هر لحظه ساعت صفر عملیات مطابق با شرایط زمانی مناسب آن آغاز شود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: یگان‌های ارتش، پلیس و سرویس مبارزه با تروریسم عراق با پشتیبانی بسیج مردمی و رزمندگان عشایر هر کدام ماموریت مشخصی در عملیات شرقاط دارند و نیروی هوایی ارتش عراق نیز در آن ایفای نقش می‌کند.

شهر شرقاط از ژوئن ( خرداد) 2014 تاکنون تحت اشغال داعش قرار دارد و مهمترین پناهگاه داعش در استان صلاح الدین به شمار می‌رود.

در همین حال «کریم النوری»، سخنگوی امنیتی بسیج مردمی عراق تاکید کرد: تجربه بسیج مردمی در مبارزه با داعش و جانفشانی‌های آن در این مسیر باید درسی برای جهانیان باشد.

وی از کشورهای جهان و بخصوص شرکت کنندگان در کنفرانس مبارزه با تروریسم در بغداد خواست در خصوص تعامل با بسیج مردمی حساسیت به خرج نداده و واقع نگر باشند .

النوری تاکید کرد: بسیج مردمی با حضور مقتدرانه خود در عرصه نبرد با داعش نشان داده که قادر است تروریسم را به ذلت کشانده و مانع گسترش آن در دیگر کشورهای جهان شود.

سخنگوی بسیج مردمی عراق گفت: هر کنفرانسی در خصوص تروریسم و مبارزه با تروریسم باید به قدرت بسیج مردمی در مبارزه با تروریسم اذعان کند چون با وجود اینکه داعش همه دنیا را به وحشت انداخته اما هنوز از بسیج مردمی هراس دارد.

عراق طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته کنفرانس بین‌المللی 2 روزه مبارزه با تروریسم برگزار کرد که 56 کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در آن حاضر بودند.

عربستان و قطر به دلیل اظهارات اخیر «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق علیه این دو کشور، کنفرانس مذکور را تحریم و از شرکت در آن اجتناب کرده‌اند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس