سخنگوی عصائب اهل الحق عراق گفت: تصمیم قاطع نخست وزیر عراق در مورد مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل با توطئه سیاستمداران حامی داعش و آمریکا برای حذف این نیرو از این عملیات عوض نخواهد شد.

 به گزارش مشرق، «جواد الطلیباوی» سخنگوی عصائب اهل الحق یکی از گروه‌های بسیج مردمی با بی اهمیت خواندن آرای مخالف با مشارکت  بسیج مردمی در عملیات قریب الوقوع آزادسازی نینوا تاکید کرد: بسیج مردمی حضور مقتدرانه‌ای برای نبرد با داعش در موصل خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مساله حضور بسیج مردمی در عملیات نینوا را از مدتی قبل قطعی کرد، گفت: العبادی به وضوح از مشارکت نیروهای بسیج مردمی و دیگر یگان‌های نظامی در عملیات آزادسازی موصل سخن گفته و بسیج مردمی هم از آمادگی کامل برای حضور در آن برخوردار است.

سخنگوی عصائب اهل الحق تصریح کرد: نیروهای بسیج مردمی از اظهارات و اعتراصات برخی طرف‌های مخالف مشارکت این تشکل در عملیات آزادسازی موصل متاثر نخواهد شد چرا که العبادی همه تلاش‌ها برای حذف بسیج مردمی از عملیات موصل را ناکام گذاشت.

«استورات جونز» سفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه با رهبران ائتلاف «نیروهای عراقی» به رهبری «اسامه نجیفی» و چند شخصیت دیگر اهل تسنن دیدار کرد.

به گفته منابع عراقی، در این نشست، این رهبران سیاسی منتقد دولت، به شدت علیه الحشدالشعبی موضع گرفته و خواستار عدم شرکت این گروه در عملیات ازادسازی موصل شدند.

الطلیباوی در ادامه گفت‌وگوی خود عملیات آزادسازی موصل را چند مرحله‌ای خواند و در عین حال از افشای جزئیات این عملیات خودداری کرد.

وی در عین حال اظهار داشت: همه آمادگی‌های ویژه برای این عملیات وجود دارد و تنها منتظر ساعت صفر آغاز آن هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس