کد خبر 614798
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

وزارت دفاع عراق از تحویل سومین سری جنگنده‌های «اف 16» خریداری شده از آمریکا خبر داد و تاکید کرد که این جنگنده‌ها مستقیما به بهره‌برداری ارتش خواهد رسید.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، نصیر نوری، سخنگوی وزارت دفاع عراق اظهار داشت:‌ نیروی هوایی عراق در سری جدید این محموله‌ها چهار فروند جنگنده جدید "اف 16" را از آمریکا تحویل گرفت.

نوری افزود: این جنگنده‌ها همزمان با آمادگی‌ها برای عملیات آزادسازی موصل وارد کشور شدند و این امر در پیشروی‌های نیروی زمینی ارتش در این عملیات تاثیر خواهد داشت.

لقمان الفیلی، سفیر سابق عراق در واشنگتن در این رابطه اظهار داشت: دو خلبان عراقی در آمریکا برای هدایت این جنگنده‌ها آموزش دیده‌اند.

عراق 36 فروند جنگنده نوع اف 16 از آمریکا خریداری و تاکنون شماری از این جنگنده‌ها را تحویل گرفته است که از آنها در عملیات‌های جنگی و نیز دوره‌های آموزشی استفاده می‌شود.

عراق بار اول در تاریخ 13 ژوئیه 2015، روز اول عملیات زمینی آزادسازی استان الانبار از کنترل داعش، چهار فروند اف 16 را در پایگاه بلد در استان صلاح الدین دریافت کرد.

محموله دوم نیز فوریه گذشته وارد عراق شد که شامل چهار جنگنده بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سهیل ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    مشرق انصافا درج کن : همش حرف چرته ، عراق تا 3 سال دیگه هم از دست داعش خلاص نمیشه ، هر روز تو موصل ادم سر میبرن اونوقت اینا هی اعلامیه پخش میکنن اماده باشید پس کو ؟ اونوقت بهانه میارن از ترس بمباران های امریکا حمله نمیکنن ، الان چرا پس از فتح القیاره فورا به موصل یورش نبردن هان ، منتظرن بازنم ادم ازشون بکشن ، کل استان نینوا و کرکوک دست داعشه ، و هر روز ادم کشتار میکنند ، اونوقت این بی عرضه ها در باد پیروزی های اخیر خابیدن و فک نکردن که داعش در الحویجه 85 جوان عراقی رو همین دیروز زنده زنده در اتش کباب کنه ، این بی عرضه ها الان باید موصل رو گرفته بودن و به سمت نینوا و کرکوک یورش میبردن ، ولی مدت هاست که فقط شعار فتح موصل رو میدن ، شما فک کنید خدای ناکرده اگه ایران جای عراق بود اینچنین با خونسردی صبر میکرد که کشتار و تجاوز بیشتری رخ بده هان ؟؟ درسته داعش قوی هست ولی عراق یه کشوره که فقط با داعش میجنگه نه مثل سوریه ، در ثانی داعش مثل سابق حمایت نمیشه وگرنه یک پوستی ازین عراقی ها میکرد که اونورش ناپیدا ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس