کد خبر 615863
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پاکسازی برخی مناطق تعز از وجود تروریست‌ها را آغاز کرده‌اند؛ در عین حال تشدید حملات زمینی و هوایی ائتلاف سعودی و مزدورانش در مأرب برای نفوذ به صنعا ناکام ماند.

 به گزارش مشرق، «هشام الصادق»، یکی از فرماندهان نیروهای ویژه ارتش یمن اظهار داشت: ارتش با کمک کمیته‌های مردمی کار پاکسازی برخی مناطق استان تعز در جنوب صنعا از وجود شبه نظامیان تروریست و نیروهای ائتلاف سعودی را آغاز کردند.

وی افزود: حملات وحشیانه جنگنده‌های سعودی در بمباران مردم بی گناه و نظامیان یمنی کار عملیات آزادسازی تعز را با مانع مواجه کرده است.

الصادق گفت: تروریست‌ها در تعز با سرویس اطلاعات عربستان در ارتباط هستند و هواپیماهای سعودی طبق هماهنگی با تروریست‌ها به ادعای مبارزه با تروریسم، خودروهای بمب گذاری شده آنها را هدف می‌گیرد.

از سوی دیگر یک مسئول استانی در تعز گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی مزدوران سعودی را در اطراف شهر «الصلو» در شرق استان سرکوب کردند و بقایای اندک آنها نیز طی ساعات آتی نابود می‌شوند.

وی افزود: گروهی مختلط از عناصر القاعده و مزدوران سعودی با نفوذ به اطراف شهر الصلو قصد گشودن جبهه جدیدی در شرق شهر تعز را داشتند اما نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی با همکاری شخصیت‌های منطقه، آنها را سرکوب و قلعه مشهور المنصوره الدملؤة را که در آنجا مستقر بودند تحت تسلط خود گرفتند.

فرمانده ارتش یمن افزود: هدف از این عملیات تروریست‌ها انتقال نبرد به شهر امن الصلو با استفاده از همان شیوه بکارگرفته شده در ورود به روستای الصراری بود .

وی تاکید کرد: آنها گمان می‌کردند اگر مناطق کوهستانی را تحت تسلط خود بگیرند از فشاری که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در حیفان بر آنها وارد می‌کنند کاسته خواهد شد چون نیروهای یمنی در حال تلاش برای سیطره بر معابر مخفی عبور و مرور تروریست ها به عدن هستند.

دستگیری گروهی تروریستی در تعز توسط انصار الله

نیروهای ویژه انصار الله یمن گروهی وابسته به منصور هادی را به اتهام همکاری با القاعده برای انجام حملات تروریستی در تعز دستگیر کردند.

«علی حسن العایض»، یک فرمانده امنیتی انصار الله گفت: باند دستگیر شده که اتهامات خود را پذیرفته، با سرکرده‌های القاعده در ارتباط بوده و با آنها در حملات تروریستی داخل استان تعز هماهنگی می‌کرد.

وی افزود: این مزدوران سعودی در دستگاه اطلاعاتی عناصر منصور هادی فعال بودند و کمک‌های لجستیک و مالی از دشمن سعودی دریافت می‌کردند.

العایض گفت: دشمن سعودی از طریق مزدوران خود طی مدت اخیر به دنبال روشن کردن آتش فتنه مذهبی در تعز است و افراد بی گناه را به جرم اینکه شیعه هستند به قتل می‌رساند.

وی اظهارداشت: بیش‌تر ساکنان استان تعز مالکی و شافعی از شاخه‌های مذاهب سنی هستند.

جنگنده‌های سعودی نیز تعز را بمباران کردند

جنگنده‌های سعودی پادگان خالد در شهر مخا در ساحل غربی یمن را 10 بار بمباران کردند.

این هواپیماها یک مرکز پزشکی و ایستگاه سوخت گیری روبروی آن را نیز پنج بار بمباران کردند.

منطقه جبل النار در شهر ذباب نیز 15 بار بمباران شد.

حضور تروریست‌ها در بیضاء بار دیگر حادثه آفرید

از سوی دیگر در درگیری‌های مسلحانه در یکی از مناطق شهر الصومعه در استان بیضاء در مرکز یمن چهار تن از اعضای یک قبیله، یک تروریست القاعده و یک شهروند کشته شد.

یک منبع نظامی گفت: 2 جوان از خاندان آل رصاص از اهالی شهر مسوره در درگیری‌هایی که بین آنها با یکی از اعضای القاعده در منطقه حازمیه شهر صومعه درگرفت، کشته شدند.

وی افزود: این 2 جوان به همراه یک عضو القاعده خودرویی را کرایه کرده بودند که در بین راه اختلافات سیاسی به بحث و مشاجره کلامی کشیده شد و هنگامی که خودرو به منطقه حازمیه در شهر صومعه محل استقرار تروریست‌های القاعده رسید، توقف کرد و یکی از 2 جوان به سوی فرد القاعده‌ای تیراندازی کرد که در مقابل افرادی از القاعده در نزدیکی محل حادثه مداخله کرده و با سلاح خود 2 جوان را به رگبار بستند، راننده خودرو نیز در این حادثه کشته شد.

 آتش جنگ ارتش و کمیته‌های مردمی با تروریست‌ها در «نهم» شعله کشید

حسین الحوثی، یکی از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن نیز از تشدید درگیری  بین نیروهای یمنی و مزدوران ائتلاف سعودی در شهر راهبردی «نهم» استان صنعا خبر داد.

وی تصریح کرد: این درگیری‌ها در بیست و چهار ساعت گذشته با کشته شدن 20 مزدور و زخمی شدن 30 تن از 2 طرف همراه بود، همزمان هواپیماهای جنگی مواضع ارتش در نهم را بمباران کردند.

فرمانده یمنی با هشدار درباره حمله تروریست‌ها به محله‌های مسکونی از ارتش یمن خواست با تهدید تروریست‌ها به سرعت برخورد کند.

این مسئول نظامی گفت: روستاهای بران، المداریج مسورة و ضبوعة در نهم زیر آتش توپخانه‌ای تروریست‌ها قرار دارد.

وی افزود: در نتیجه حملات هوایی عربستان به پادگان لشکر 62  گارد جمهوری در ارحب(پادگان فریجه) نیز چهار بار صدای انفجارهای شدید به گوش رسید.

تشدید حملات موشکی و خمپاره‌ای تروریست‌ها در استان مأرب

رزمندگان یمنی ظرف یک هفته اخیر حملات شدید تروریست‌ها در استان مأرب در شرق یمن که به منظور نفوذ به صنعا انجام می‌شود، دفع کردند.

یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی دیروز سه شنبه حملات مزدوران ائتلاف سعودی به 2 موضع در ارتفاعات کوفل و ارتفاعات البراء را ناکام گذاشتند.

وی افزود: همزمان تروریست‌های همپیمان ائتلاف سعودی حملات توپخانه‌ای و موشکی را شدت بخشیده و مناطق پراکنده در صرواح و مواضع تحت سیطره نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی را با گلوله‌های خمپاره و موشک‌های خود هدف گرفتند.

هواپیماهای سعودی نیز در آسمان مناطق مختلف استان به پروازدرآمده و حملاتی را علیه صرواح و منطقه راهبردی جبل هیلان انجام دادند.

متحدان ائتلاف همچنین از پادگان تداوین با گلوله‌های خمپاره مناطق آل الزایدی و آل طعمیمان در شهر صرواح را هدف گرفتند.

عربستان صعده را هم بمباران کرد

در حمله موشکی عربستان به شهر «حیدان» در استان صعده نیز 2 شهروند یمنی که یکی از آنها زن بود به شدت زخمی شدند همزمان هواپیماهای جنگی عربستان مناطق مختلفی در استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند.

این منبع گفت: منطقه مبرک در استان صعده نیز  2 بار بمباران شد که در نتیجه آن خسارت سنگینی به خانه ها و املاک مردم وارد شد.

وی افزود: هواپیماهای سعودی همچنین مقر لشکر 131 در شهر کتاف را نیز به شدت بمباران کردند.

در حملات هوایی عربستان به شهر صفراء نیز سه شهروند یمنی زخمی و یک مسجد و یک ساختمان دولتی نیز تخریب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس