حمله نیروهای یمنی به مواضع سعودی در جیزان و عسیر و هلاکت ۳۷ نفر از مزدوران در مارب از جمله اخبار و تحولات یمن است.

به گزارش مشرق به نقل از سبا، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز دوشنبه شماری از مواضع سعودی در عسیر و جیزان را مورد بمباران قرار دادند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن با شلیک چهار خمپاره منطقه سعودی «القرن» را در «الخوبه» جیزان مورد هدف قرار داد. همچنین مواضع متجاوزان سعودی در «الشبکه» نیز با دو خمپاره هدف قرار گرفت.

بنا بر اعلام منبع مذکور یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی همچنین یک موشک از نوع «الصرخه» را به پایگاه سعودی «المحضار» در «الربوعه» عسیر شلیک کرد.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی همچنین دو موشک از نوع اوراگان را به محل تجمع مزدوران در منطقه بئرالمرازیق در الجوف شلیک کرد. یک منبع نظامی اعلام کرد که در پی شلیک این دو موشک تعدادی از مزدوران کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر در دو حمله غافلگیر کننده نیروهای یمنی به مواضع مزدوران در مارب ۳۷ نفر از این عناصر کشته شدند. منابع نظامی اعلام کردند که حمله اول به تپه های مشرف به شهر مارب از سمت جبل هیلان انجام شده و طی آن ۳۷ مزدور کشته و شمار زیادی زخمی شدند.

حمله دوم نیز در جبهه الربیعه در نزدیکی بخش صرواح انجام شده و با توجه به فرار دسته جمعی مزدوران شماری از مواضع پاکسازی گردید.

تک تیراندازان نیروهای یمنی همچنین در واکنش به ادامه حملات هوایی سعودی و تجاوزات مستمر به یمن، یک نظامی سعودی را در العبادیه در منطقه الخوبه جیزان مورد هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر جنگنده های سعودی طی ۶ حمله هوایی لشکر ۳۱۰ در نزدیکی اداره امنیت استان عمران را بمباران کردند. ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی همچنین ۱۴ حمله را به منطقه الفریجه در بخش ارحب واقع در شمال صنعاء انجام داد.

در همین حال حملات هوایی هیستریک جنگنده های سعودی به استان تعز طی ساعات گذشته، به ۳۶ حمله هوایی افزایش یافت. یک منبع محلی اعلام کرد که جنگنده های سعودی از صبح دوشنبه تا شامگاه این روز مناطق پراکنده در این استان را هدف قرار داده و بر فراز آن به پرواز درآمدند.

جنگنده های سعودی همچنین بخش المصلوب در استان الجوف را طی دو حمله هوایی بمباران کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس