کد خبر 616509
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

فرمانده یمنی گفت: رزمندگان یمنی حملات جنون آمیز عربستان و ترویست‌ها برای پیشروی به سوی صنعا را ناکام گذاشتند؛ در عین حال مزدوران سعودی مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به شهروندان آسیب دیده در مناطق مختلف یمن می‌شوند.

به گزارش مشرق، «حسین الحوثی» یکی از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: رزمندگان یمنی بیش‌تر مواضع نظامی و مناطق مسکونی در شهر راهبردی «نهم» در شرق استان صنعا را تحت سیطره خود گرفتند در حالی که رسانه‌های دشمن با انتشار اخبار خلاف واقعیت مدعی تسلط تروریست‌ها بر نهم شدند.

وی افزود: با وجود بمباران هوایی نهم و اطراف آن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی، صفوف رزمندگان یمنی به هم پیوسته مانده و عملیات نظامی آنها ادامه دارد.

فرمانده یمنی گفت: نیروهای ویژه یمنی همه تحرکات تروریست‌ها را زیر نظر داشته و جاده اصلی در نهم و مسیر اصلی به سمت پایتخت را تحت تسلط خود دارند.

جنگنده‌های یمنی ساختمان‌های دولتی و نظامی عمران را بمباران کردند

یک مسئول امنیتی یمن نیز خبر داد: هواپیماهای ائتلاف سعودی ساختمان‌های دولتی و نظامی در شهر عمران یمن را در چندین نوبت بمباران کردند.

وی افزود: نیروی هوایی عربستان مقر لشکر 310 و ساختمان اداره امنیت شهر عمران را در شش نوبت بمباران کرد.

این مسئول امنیتی یمن با اشاره به اینکه ساختمان فرمانداری عمران نیز 2 بار بمباران شد، گفت: حملات هوایی عربستان خسارات مالی شدیدی به ساختمان‌های مورد هدف و خانه‌های همجوار آن وارد کرد اما از تلفات جانی آن اطلاعی در دست نیست.


تروریست‌ها مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه می‌شوند

«عبدالشاهد المطری»، پزشک یمنی نیز گفت: شبه نظامیان تروریست و مزدوران سعودی مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به استان تعز و دیگر استان‌های یمن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اوضاع انسانی ملت یمن را فاجعه بار خواند و گفت: در سایه ادامه حملات عربستان علیه یمن و ممانعت تروریست‌ها از رسیدن کمک‌های انسانی به مناطق جنگ زده سرنوشت بدی در انتظار شهروندان آسیب دیده یمنی است.

این منبع یمنی با اشاره به کمبود دارو  وتجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های میدانی مناطق مختلف یمن گفت: پزشکان یمنی مجبورند بدون تزریق بیهوشی مجروحان را مورد جراحی قرار دهند.

المطری اوضاع سلامت و بهداشت مردم یمن را خطرناک خواند و گفت: دشمن بیمارستان‌ها را هدف گرفته و به شکل هدفمند اقدام به آتش زدن و نابودی آنها می‌کند علاوه بر اینکه کادر پزشکی نیز از سوی مزدوران یمنی هدف کشتار یا اسارت قرار می‌گیرند.

بهداشت یمن: امیدی به سازمان ملل و جامعه بین الملل نداریم

«تمیم الشامی»، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن بی تفاوتی جامعه بین الملل  به تشدید حملات هوایی عربستان علیه یمن و ارتکاب جنایات بسیاری در استان‌های مختلف این کشور را محکوم کرد و گفت: افزایش حجم حملات سعودی‌ها علیه یمن در سایه ادامه تحریم‌ها انجام شده است.

وی افزود: امیدی به سازمان ملل و جامعه بین المللی که با متجاوزان علیه یمن شریک هستند، نیست و ما تنها با توکل به خدا و مقاومت ملت یمن و رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی امیدواریم.

الشامی گفت: حملات جنون آمیز ائتلاف سعودی علیه یمن برای تلافی پیشروی رزمندگان یمنی به مناطق و مواضع راهبردی عربستان در آن سوی مرز یمن صورت گرفته است.

وی افزود: کما اینکه دستاوردهای ارتش یمن در استان مأرب و نزدیک شدن نیروهایش به مأرب، عربستان را به جنونی مبتلا کرده که تنها با ریختن خون زنان و کودکان و مردان یمنی آن را بروز داد.

مناطق پراکنده در استان حجه در شمال غرب یمن نیز هدف حملات هوایی شدید و گسترده هواپیماهای یمنی قرار گرفت که هفت کشته و زخمی از بین غیرنظامیان بر جای گذاشت.

شهر کشر، مستبأ و شفر از توابع عبس در استان حجه هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفتند.

جنگنده‌های سعودی طی روزهای گذشته صنعا و استان‌های تعز و إب را نیز بمباران کردند که شماری کشته و زخمی از بین غیرنظامیان بر جای گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس