کد خبر 616114
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

منابع نظامی در یمن روز چهارشنبه اعلام کردند که 4 تن از فرماندهان ارشد گروه تروریستی القاعده در جریان عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان تعز کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی در یمن که نامش فاش نشده است، اعلام کرد: یگان توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع گروه تروریستی القاعده را در منطقه ثعبات در استان تعز هدف قرار دادند.

به گفته این منبع در جریان این حمله شماری از عناصر القاعده از جمله 4 سرکرده این گروه تروریستی کشته شدند.

همچنین نیروهای ارتش یمن محل تجمع مزدوران سعودی را در جنوب منطقه ذباب در استان تعز بمباران کردند که بر اثر آن شماری از نیروهای دشمن کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
حمله نیروهای ارتش یمن به مواضع دشمن در واکنش به ادامه حملات سنگین عربستان به مناطق مختلف یمن است که پس از به تعلیق در آمدن مذاکرات صلح یمن در کویت تشدید شده است.

در جریان حمله هوایی امروز (چهارشنبه) نیروهای عربستان به منطقه ای در استان صعده یک تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

جنگنده های سعودی منطقه نهم در استان صنعا را نیز بمباران کردند که در اثر آن سه غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

در حالی که مذاکرات صلح یمن در کویت پس از 99 روز گفت و گو میان طرف های درگیر ناکام ماند، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان حملات بی سابقه ای را به استان های مختلف یمن از جمله صنعا و شهرهای اب و عمران آغاز کرده است.

عربستان همراه با برخی از کشورهای عربی از ششم فرودین سال 1394 حمله نظامی به یمن را برای به قدرت بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی آغاز کرد.

این حمله گسترده نتیجه ای جز کشتار حدود هفت هزار نفر و آواره شدن میلیون ها یمنی و همچنین تخریب بیشتر زیرساخت های یمن نداشته است.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس