کد خبر 613622
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

نزدیک به 400 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه سازمان زندان‌های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسرای فلسطینی اعتصاب غذای خود را نبرد "کرامت 2" نامگذاری کرده‌اند.

این در حالی است که باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرده 80  اسیر دیگر در زندان "ریمون" به جمع اعتصاب کنندگان غذا پیوسته‌اند. اسرای فلسطینی در اعتراض به سرکوبگری سازمان زندان‌های صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند.

این باشگاه در بیانیه ای تاکید کرد که شمار دیگری از اسرا نیز روز یکشنبه به جمع اعتصاب کنندگان خواهند پیوست.

این در حالی است که بیش از 300 اسیر فلسطینی به دلایل مختلفی در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. 150 تن از این اسرا در زندان "نفحه" و 135 تن در زندان "ایشل" محبوس و به شدت نسبت به سرکوبگری و تجاوزات سازمان زندان‌های صهیونیستی معترض هستند. همچنین 40 تن از اسرای جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان های صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند.

همچنین پنج اسیر دیگر به نام‌های محمود بلبول، برادرش محمد بلبول، مالک قاضی، عیاد هریمی و عمر نزال خبرنگار اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان‌های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند.

چهار تن از اسرای محکوم به حبس‌های طولانی مدت نیز اخیرا دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اسیر "ولید مسالمه" از استان الخلیل نیز از 18 ماه گذشته در اعتراض به حبس در سلول انفرادی اعتصاب غذا کرده است.

 اعتصاب غذای بلال کاید، اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی در اعتراض به بازداشت موقت و عدم آزادی به رغم اتمام دوره محکومیتش وارد پنجاه و دومین روز خود شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس