کد خبر 613032
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

کاردار دفتر نمایندگی فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: کودکان فلسطینی در معرض کشتار و تروریسم رژیم صهیونیستی قرار دارند و از آغاز انتفاضه قدس (9 مهر 1394) تاکنون بیش از 40 کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری قدس (قدسنا)، به نقل از منابع فلسطینی ، نادیه رشید طی سخنانی در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره « کودکان در درگیری های مسلحانه » به ریاست مالزی با بیان اینکه ملت فلسطین و به ویژه کودکان نزدیک به نیم قرن است در معرض اشغالگری رژیم صهیونیستی و نقض آشکار حقوق کودکان قرار دارند، افزود با وجود قوانینی که تضمین کننده حمایت از غیر نظامیان در اراضی تحت اشغال طرف های خارجی است ، کودکان فلسطینی همچنان در معرض کشتار و تروریسم رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی تصریح کرد از آغاز انتفاضه سوم فلسطین که از اول اکتبر 2015 آغاز شده است تاکنون بیش از 40 کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند و بیش از 2600 کودک نیز در نتیجه استفاده اسرائیل از گلوله های جنگی زخمی شده اند.

رشید تاکید کرد تعدادی از کودکان فلسطینی در اعدام های میدانی غیر قانونی به شهادت رسیده اند.

این دیپلمات فلسطینی همچنین محاصره غزه و جنگ تحمیلی علیه این منطقه را نوعی مجازات جمعی و جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه دانست و با بیان اینکه کودکان فلسطینی ساکن در منطقه غزه به علت سه جنگ متوالی رژیم صهیونیستی در وضع روانی ناگواری به سر می برند، بر لزوم توقف همه این تجاوزات و جنایت ها تاکید کرد و گفت جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به مسئولیت های خود در قبال کودکان فلسطینی و محاکمه ناقضان حقوق کودکان عمل کنند.

سخنان این دیپلمات فلسطینی درحالی مطرح شد که در این نشست، رژیم صهیونیستی به علت خشونت های خود علیه کودکان فلسطینی با انتقاد کشورهای مختلف سازمان ملل متحد روبرو شد.

در این نشست رافائل رامیرز سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد نیز با انتقاد از اسرائیل گفت اسرائیل خردسال بودن کودکان فلسطینی را نادیده می گیرد و آنها را مورد رفتار خشن ، غیرانسانی و حقارت آمیز خود قرار می دهد.

وی افزود :«‌ با تاسف و شرم خاطر نشان می کنیم درحالی که برخی کشورها خواستار محاکمه اینگونه خشونت ها علیه کودکان در جنگ هستند ، زمانی که موضوع خشونت های اسرائیل علیه کودکان فلسطینی مطرح می شود ، همان کشورها ساکت می شوند. ما این رفتار را سیاستی دوگانه می نامیم.»

در این نشست نماینده ایران نیز تاکید کرد جامعه بین المللی باید به مصونیت اسرائیل در رابطه با این خشونت ها پایان دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس