کد خبر 613592
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

عضو دفتر سیاسی حماس، رئیس تشکیلات خودگردان را غلام حلقه به گوش و بخشی از پروژه غرب برای نابودی کشورها و جنبش‌های اسلامی توصیف کرد و گفت: فتح درصدد تقلب در انتخابات محلی ماه اکتبر در فلسطین است.

 به گزارش مشرق، محمود الزهار عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: دیدار اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی به فرمان اربابان غربی آنها انجام شد.

وی عباس را بخشی از پروژه غرب خواند و گفت: هدف از این پروژه تضعیف جنبش‌های اسلامی یا کشورهای اسلامی اهل تسنن یا شیعه است و دشمنی این پروژه با اسلام و نه با مذهبی خاص است.

الزهار گفت: گروهک‌های تروریستی و شخصیت‌های مزدور غرب در هر مکان و زمانی به فرمان اربابان خود با یکدیگر دیدار می‌کنند تا برنامه‌های آنها را با یکدیگر هماهنگ کنند.

این مقام حماس ادامه داد: عباس دیگر چیزی برای میزبانی کردن در اختیار ندارد و تنها به دنبال عرصه‌ای برای اظهار وجود است بخصوص که دنیا به دنبال تغییر وی است چون هر استفاده‌ای خواستند از وی کردند و هم اینک به دنبال مزدور دیگری هستند که نقش عباس را ایفا کند.

الزهار گفت: غرب برخی کشورها، احزاب، نهادها و شخصیت‌ها را نوکران بی چون و چرا یا غلامان حلقه به گوش خود قرار می‌دهد تا مرحله مشخصی را پیش ببرند سپس آنها را عوض می‌کند؛ این قضیه در تاریخ شناخته شده و مرسوم بوده است.

این مقام حماس در بخش دیگری از سخنانش با دعوت از بنیامین نتایاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای صدور مجوز انتشار گزارش «یوسف شبیرا» قاضی بازنشسته و ناظر کابینه رژیم صهیونیستی درباره ناکامی‌های سران این رژیم در جنگ سال 2014 علیه غزه، وی را به چالش کشید.

وی تاکید کرد: این گزارش رسوایی سران رژیم اشغالگر محسوب شده و موید چیزی است که ما در اولین روز پس از پایان تجاوز اخیر اسرائیل به غزه گفتیم که این نبرد نظریه امنیت ملی اسرائیل را که این رژیم بر مبنای آن ساخته شده نابود کرده و موجودیت اسرائیل را از ریشه به خطر انداخت.

شبیرا ضمن هشدار به نتانیاهو درباره ممانعت از انتشار گزارش مذکور تهدید کرده که در صورت منع انتشار آن توصیه به تشکیل کمیته تحقیق رسمی خواهد کرد که عملکرد کابینه اسرائیل را در جریان عملیات نظامی ارتش اسرائیل علیه غزه بررسی کند.

الزهار در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: حماس اسامی 28 هزار نفر را در لیست ثبت نامی‌ها برای انتخابات محلی اکتبر آینده فلسطین شناسایی کرده که نام آنها در بیش از یک منطقه ثبت شده است.

وی افزود: بیست هزار نام تکراری در غزه و هشت هزار هم در کرانه باختری ثبت شده است به گونه‌ای که آنها می‌خواهند به مردم درباره محبوبیت غیرواقعی خود دروغ بگویند.

این مقام حماس گفت: شیطان به خاطر دروغ از بهشت رانده شد و جنبش فتح هم به خاطر دروغ از حکومت در غزه رانده شد، بنابراین طرح پیشنهادی جنبش آزادی بخش فلسطین برای ایجاد اصلاحات نیز بر پایه دروغ است و خدمت به ملت فلسطین محسوب نمی‌شود چون همکاری امنیتی با اسرائیل را امری مقدس می‌داند در حالی که ما به طرح اصلاحات خود ادامه خواهیم بود و آنهایی که می‌سازند بالا می‌روند و آنهایی که نابود می‌کنند پایین و پایین‌تر می‌روند.

الزهار تاکید کرد که حماس مثل انتخابات پیشین شخصیت‌هایی ملی و خارج از جنبش حماس را برای نامزدی در انتخابات محلی فلسطین کاندید کرده است.

کابینه تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری که تحت نفوذ جنبش فتح، رقیب حماس، است ٬ماه میلادی گذشته از تصمیمش برای برگزاری انتخابات خبر داد.
آخرین انتخابات در نوار غزه در سال 2006 برگزار شد، که در آن پیروزی حماس به خشونت میان این گروه و فتح کشیده شد.

پس از پیروزی حماس در انتخابات عمومی و به دنبال آن به دست گرفتن کنترل دولت، غزه در سال 2007 تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این حصر حدودا 10 ساله تاثیر مخرب چشمگیری بر اقتصاد غزه گذاشته و این منطقه را از دیگر سرزمین فلسطینیان بیش از پیش جدا کرده است.

دو حزب مذکور در سال 2014 توافق آشتی امضا کردند اما اجرای عملی آن به دلیل امتناع حماس از واگذاری قدرت در نوار غزه و مخالفت‌های سیاسی متعدد میان دو گروه با شکست مواجه شد.

الزهار درباره اینکه آیا خودش نامزد جانشینی «خالد مشعل» برای تصدی مقام ریاست دفتر سیاسی حماس در انتخابات داخلی پیش رو خواهد شد، گفت: در حماس کسی خود را نامزد نمی‌کند و آنهایی که خودشان را معرفی کنند انتخاب نمی‌شوند یعنی به آنهایی که این پست را مطالبه می‌کنند نمی‌دهیم یعنی در این قضیه تکلیفی برعهده ماست و هر شخصی که انتخاب شود خدمتگزار حماس و پروژه آن محسوب می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس