کد خبر 612968
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

حلقه محاصره گروه‌های تروریستی در حلب به قدری شدید است که این گروه‌ها قادر به تحمل آن نیستند و به همین سبب رسانه‌های حامی آنها به سرکردگی سعودی‌برای وارونه نشان دادن حقایق و بازگرداندن روحیه به گروه‌هایی که تاریخ مصرفشان گذشته با یکدیگر متحد شده‌اند.

به گزارش مشرق، هشام الهبیشان تحلیلگر اردنی بر این باور است : حقیقتی را که نمی‌توان انکار کرد، این است که نبرد حلب و به طور کلی نبرد شمال سوریه، برای طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای وارد شده در جنگ سوریه اهمیت دارد، طرف‌های متعددی با نگرانی این نبرد را دنبال می‌کنند، رژیم سعودی که کاملا در باتلاق جنگ سوریه غرق شده است،‌نمی‌خواهد شکست جدیدی متحمل شود، چرا که اخیرا شکست‌های متعددی بر این رژیم یعنی بر مزدورانش در مناطق غوطه شرقی دمشق تحمیل شد و آزادسازی کامل شهر حلب و حومه شمالی آن به معنای این است که رژیم سعودی همانند بازی دومینو همه چیزش را از دست خواهد داد و در نتیجه شکست جدید و بزرگی بر رژیم سعودی و نیز نظام‌های ترکیه، قطر و فرانسه تحمیل خواهد شد.

انتظار می‌رود عملیات ارتش عربی سوریه و همپیمانانش به سمت تشدید آهنگ نبرد در تمام مناطق حومه شمالی، جنوب غربی و شمال شرقی حلب و تکمیل ماموریت محله‌های شرقی شهر حلب پس از تحکیم حلقه محاصره آن منتقل شود و این وضع بر خلاف میل و خواسته رژیم سعودی و ترکیه است به همین سبب امروز ما شاهد حمایت این رژیم‌ها از گروه‌های مسلح برای توقف پیشروی میدانی ارتش سوریه و همپیمانانش هستیم . به طور مشخص همه گروه‌هایی که در جنگ سوریه وارد شده‌اند به خوبی می‌دانند که نبرد ارتش سوریه و همپیمانانش در شمال سوریه که هدف از آن آزادسازی کامل استان حلب و حومه شمالی آن است، نقش تعیین‌کننده بر اساس نتایج آن بر آینده جنگ و تغییر کامل و مطلق شروط مذاکرات در آینده میان طرف‌های مختلف دارد.

نبرد حلب و پیامدهایش تنها به مرزهای محله‌های شرقی حلب یا حومه جنوبی یا حومه غربی حلب محدود نخواهد شد، بلکه پیامدهای سنگینی بر تمام پرونده‌های میدان نظامی سوریه خواهد داشت،‌امروز همه جهان مسیر نبرد استان حلب را زیر نظر دارد، نبردی که از نظر زمانی مناسب است و نتایج آن در آینده عنوان مرحله جدیدی از عمر جنگ علیه دولت سوریه قلمداد می‌شود.

متمرکز شدن ارتش سوریه و همپیمانانش بر حلب نشان می‌دهد که هیچ گزینه‌ای در برابر آنها جز ادامه گزینه یکسره کردن کار تروریست‌ها در میدان نظامی برای پاکسازی نهایی خاک این کشور از لوث تروریسم و حامیانش وجود ندارد که این نبرد بر خلاف منافع آمریکا،‌رژیم صهیونیستی و مزدوران مرتجع عرب و غیر عرب آنها در منطقه است و به همین سبب محور ضد سوری به سرکردگی آمریکا و متحدانش تمام امکانات و نیروی خود را برای جلوگیری از شکست مزدورانشان در نبرد تعیین‌کننده حلب به کار گرفته‌اند و در این راه ماشین رسانه‌ای قدرتمند آنها  از طریق پخش اخبار ساختگی و پیروزی‌های مبتنی بر قوه خیال و توهم برای تروریست‌های تکفیری به فریب افکار عمومی می‌پردازند تا ضمن تقویت روحیه متزلزل تروریست‌ها، بر ادامه نبرد تمام عیار ارتش سوریه و همپیمانانش تاثیر منفی بگذارند که البته این حربه تا کنون هیچ نتیجه‌ای برای پیام‌آوران رعب و وحشت و تروریسم نداشته است.

پیروزی نهایی ارتش سوریه در حلب، ضربه ویرانگری به طرح آمریکایی-صهیونیستی-تکفیری وارد خواهد کرد. ارتش سوریه از اکتبر گذشته نبرد یکسره کردن کار تروریست‌ها در استان حلب را آغاز کرده بود، اما طی روزهای اخیر این عملیات را با جدیت و برنامه‌ریزی گسترده‌تر و جامع‌تری در پیش گرفته است.

استان حلب با توجه به موقعیت جغرافیایی از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است، به اعتقاد تحلیلگران و کارشناسان مسئله سوریه، آزادسازی شهر حلب و حومه شمالی آن یک دستاورد بزرگ برای دولت سوریه و برگ برنده جدیدی برای مذاکرات آتی با بازیگران بزرگ بین المللی شرکت کننده در جنگ علیه دولت سوریه به ویژه دولت آمریکا قلمداد می‌شود و دولت سوریه از طریق برگ برنده حلب، تمام شروط خود را بر همه تحمیل خواهد کرد و در آن صورت هیچ راه حلی بدون موافقت دولت و نظام رسمی سوریه و بر اساس آنچه آن را به نفع ملت و کشور بداند، ممکن نخواهد بود. هیچ تحلیلگر و کارشناسی نمی‌تواند ارزش و اهمیت استراتژیک استان حلب از نظر نظامی و موقعیت استراتژیک از نظر جغرافیایی را انکار کند.

حلب اهمیت فوق‌العاده از نظر استراتژیک در نقشه عملیات نظامی سوریه دارد،‌چرا که کلیدی برای سلسله مناطقی قلمداد می‌شود که در طول جغرافیای سوریه امتداد یافته است، این استان نقطه وصل و پیوند میان مناطق شمال، شمال غرب، شمال شرق، شرق و مرکز سوریه و امتداد طول نوار مناطق مرزی ترکیه و تقریبا از بزرگترین دژها و جولانگاه‌های گرو‌ه‌های تروریستی مسلح فراقاره‌ای قلمداد می‌شود به ویژه حومه شمالی و غربی حلب که گروه‌های تروریستی تکفیری همچون جبهه النصره و داعش به صورت گسترده در آن متمرکز شده‌اند و این وضع حجم اهمیت استراتژیک و ارزش بالای این استان را در نقشه نبردهای آتی در شمال و شمال شرقی سوریه نشان می‌دهد.

اهمیت نبرد حلب را می‌توان از طریق رویکرد و گزارش‌های رسانه‌ها و مراکز مطالعاتی آمریکا درک کرد که این مراکز و رسانه‌ها از شکست دیدگاه و استراتژی آمریکا درباره سوریه سخن گفته‌اند، زیرا آمریکا و همپیمانانش به سبب شکست مزدورانشان در نبرد با ارتش سوریه به هیچ دستاوردی دست نیافته‌اند، این مراکز تاکید می‌کنند ایستادگی و مقاومت سوریه،‌زمینه پیروزی آن با کمک همپیمانانش را فراهم می‌کند .

آزادسازی استان حلب البته یک ماموریت آسان نیست و به زمان و کار طولانی و گسترده‌ نیاز دارد، چرا که دشمنی که با ارتش سوریه می‌جنگد، به پیشرفته‌ترین تجهیزات و جنگ‌افزارها مجهز بوده و از حمایت‌های گسترده سیاسی، مالی و رسانه‌ای بهره می‌برد، با این حال پیروزی نهایی ارتش سوریه در این نبرد، می‌تواند تغییر ریشه‌ای و اساسی در نقشه نظامی به وجود آورد، آزادی حلب پیامدهای زیادی در سطح میدانی خواهد داشت و عامل مهمی برای پایان جنگ علیه سوریه قلمداد خواهد شد.

در صحنه میدانی با وجود حجم بزرگنمایی رسانه‌ای حامیان گروه‌های تروریستی درباره حملات این گروه‌ها که آن را به زعم خود«حماسه بزرگ حلب» می‌خوانند و با وجودی که سرکردگان تروریست‌ها سقف اهداف خود را افزایش داده‌اند(عبدالله المحسینی قاضی سعودی جیش الفتح تروریستی مدعی شده است که تروریست‌ها پرچم‌های پیروزی را بر فراز قلعه حلب برافراشته خواهند کرد)، تحولات اخیر به نفع ارتش سوریه و متحدانش بوده است.

حامیان گروه‌های تروریستی در پی محاصره تمام عیار و کامل مناطق تحت اشغال تروریست‌های مزدورشان از سوی ارتش سوریه، برای درهم شکستن این حلقه، هزاران تروریست را از مناطق مختلف جذب و تجهیز کرده تا به زعم خود بتوانند حلقه محاصره را بشکنند، اما با وجود حملات گسترده‌ای که از روز یکشنبه دهم مرداد با تکیه بر خودروهای‌ بمب‌گذاری شده آغاز کرد‌ه‌اند که خطرناک‌ترین این حملات شامگاه سه‌شنبه 12 مرداد تا بامداد چهارشنبه 13 مرداد بود، هیچ دستاوردی نداشته و حماسه ادعایی سرکرده سعودی آنها محقق نشده است، آنها نتوانسته‌اند حلقه محاصره خود را در هم بشکنند، چرا که ارتش سوریه و همپیمانانش با دفع این حملات، تروریست‌ها را در محورهای مختلف زمینگیر کرده و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند که در میان شمار زیادی از سرکردگانشان به هلاکت رسیدند.

تلفات و خسارت‌های گروه‌های تروریستی تکفیری مافوق تصورات و پیش‌بینی‌های آنها بوده است، سرکردگان تروریست‌ها به کشته شدن 250 نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر از اعضای خود اعتراف کرده‌‌اند تا ادبیات سردمداران تکفیری‌ها و حامیانشان کاملا عوض شود به طوری که عبدالله المحسینی مفتی سعودی تکفیری‌ها و حامیان آنها برای دادن روحیه به تروریست‌ها به فریب روی آورده و مدعی جذب و ساماندهی ده‌ها هزار تروریست مجهز متشکل از 20 گروه شدند که به زعم آنها حلب را زیر پای خود به لرزه خواهند آورد.

ارتش سوریه و همپیمانانش بدون توجه به هجمه سنگین رسانه‌های حامی تروریست‌های تکفیری، توانستند طی ساعات اخیر، تپه المحروقات و تپه الحویز در جنوب حلب را بازپس گرفته و مواضع خود را در طرح موسوم به 1070، دانشکده توپخانه، اطراف الراموسه و جاده آن مستحکم کنند تا افسانه‌سرایی سرکردگان تکفیری‌ها به ویژه  المحسینی سعودی و رسانه‌های حامی آنها درباره آنچه حماسه بزرگ حلب می‌خوانند، صرفا به قصه‌ عبرت‌انگیزی تبدیل شود تا شکست‌های بزرگ تکفیری‌ها در کتاب‌های تاریخی برای نسل‌های آینده بازخوانی شود.

حتی رسانه‌های سعودی که از حامیان اصلی تروریست‌های تکفیری به شمار می‌روند، درباره اوضاع حلب دچار حالتی از ناامیدی، سرخوردگی و آشفتگی شده و برخی از این رسانه‌ها به شکست‌های مزدورانشان اعتراف کرده‌اند. به طوری که روزنامه الجزیره اعتراف کرد: نیروهای نظام سوریه موفق شدند چهار منطقه‌ای را که در جنوب غربی شهر حلب واقع شده و اخیرا به سیطره گروه‌های جنگجو درآمه بود، بازپس بگیرند.

فضاهای حاکم بر گروه‌های تروریستی به قدری منفی و بحرانی است که شیخ سعودی در صفحه شخصی خود در توییتر به فرافکنی و فریبکاری درباره تحولات میدانی روی آورد و در تلاش برای روحیه بخشی به تروریست‌ها خطاب به نیروهای ارتش سوریه چنین ادعا کرد:«شما اشتباه کردید،‌حمله(تروریست‌ها) هنوز آغاز نشده ... منتظر حمله شدید از محوری که هرگز به فکرتان خطور نکرده، باشید»

    رسانه‌های محور ضد سوری با تکیه بر خبرسازی و انتشار خبرهای دروغ و ساختگی برای نگه داشتن گروه‌های تروریستی در جبهه‌های جنگ و جلوگیری از فروپاشی و فرار آنها تلاش می‌کنند، اما حلقه محاصره ایجاد شده از سوی ارتش سوریه و متحدانش،‌هر لحظه عرصه را بر آنها تنگ‌تر می‌کند و با توجه به عزم جدی ارتش سوریه و متحدانش برای یکسره کردن نبرد حلب، احتمال فروپاشی گروه‌های تروریستی تکفیری در حلب و پاکسازی قریب‌الوقوع آن قوت گرفته است.

یک منبع وابسته به تشکل تروریستی موسوم به جبهه فتح الشام یا همان جبهه النصره ادعا کرده است:«نبرد طولانی و به صبر نیازمند است، مرحله هنوز پایان نیافته و آینده دردناک‌تر است». یک منبع وابسته به گروه تروریستی موسوم به فیلق الشام هم مدعی شد:«مراحل دیگری حماسه حلب بزرگ در مسیر آماده‌سازی قرار دارد.»

نگاهی به هیاهوی رسانه‌های حامی تروریست‌ها

با این حال آنچه تا کنون قطعی بوده و شکی درباره آن نیست، این است که هیاهوی رسانه‌ای و میدانی تروریست‌ها و حامیانشان متفاوت از گذشته است که اظهارات یک منبع در محور مقاومت بر این مسئله مهر تایید می‌زند آنجا که تاکید کرد:« شکستن حلقه محاصره(تروریست‌های تکفیری در) حلب ممنوع است»

حلقه محاصره گروه‌های تروریستی در حلب به قدری شدید و گسترده است که این گروه‌ها قادر به تحمل آن نیستند و به همین سبب رسانه‌های سعودی، قطری، ترکیه‌ای و غربی با یکدیگر برای وارونه نشان دادن حقایق و مخدوش کردن آن و بازگرداندن روحیه به گروه‌هایی که تاریخ مصرف آنها به سر آمده، متحد شده‌اند.

گمراه‌سازی رسانه‌‌های حامی گروه‌های تروریستی از زمان آنچه عملیات فتح حلب یا حماسه حلب خوانده‌اند، آغاز شده و به انتشار خبرها و گزارش‌های ساختگی و بی‌اساس با هدف منحرف کردن افکارعمومی از واقعیت‌های صحنه میدانی منجر شد.

به عنوان مثال شبکه العربیه وابسته به رژیم سعودی که یدطولایی در تولید خبرها و گزارش‌های ساختگی و دروغ دارد،‌به دروغ مدعی شد که بیست و سه نفر از نیروهای حزب الله در حلب اسیر شده‌اند، این در حالی است که مقاومت لبنان این خبر را تکذیب کرد و آن را در چارچوب تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های سنگینی دانست که گروه‌های تروریستی متحمل شده‌اند.

    در صحنه میدانی با وجود حجم بزرگنمایی رسانه‌ای حامیان گروه‌های تروریستی درباره حملات این گروه‌ها که آن را به زعم خود«حماسه بزرگ حلب» می‌خوانند و با وجودی که سرکردگان تروریست‌ها سقف اهداف خود را افزایش داده‌اند(عبدالله المحسینی قاضی سعودی جیش الفتح تروریستی مدعی شده است که تروریست‌ها پرچم‌های پیروزی را بر فراز قلعه حلب برافراشته خواهند کرد)، تحولات اخیر به نفع ارتش سوریه و متحدانش بوده است.

العربیه در حالی به خبرسازی و انتشار اخبار دروغ و ساختگی درباره تحولات حلب می‌پردازد که اعتراف گروه‌های تروریستی به هلاکت 250 عضو خود را سانسور کرد.

این رسانه سعودی و رسانه‌های دیگر به دنبال تبلیغ پیروزی‌های ساختگی مبتنی بر خیال و توهم دست اندرکاران این رسانه‌ها هستند و به نقل از آنچه فعالان می‌خوانند، ادعا می‌کنند که گروه‌های تروریستی به شکستن حلقه محاصره نزدیک شده‌ اند.

الجزیره دیگر رسانه وابسته به کشورهای شرکت کننده در ویرانی سوریه و کشتار مردم این کشور برای روحیه بخشی به تروریست‌ها به خبرسازی خود ادامه داد و مدعی شد افراد مسلح با توقف درگیری‌ها در حلب مخالفت کرده و وارد مرحله سوم شکستن حلقه محاصره شهر شده‌اند. این رسانه قطری با سانسور اعتراف گروه‌های تروریستی به هلاکت صدها نفر مدعی شد آمار کشته‌های گروه‌های مسلح اندک است.

این در حالی است که واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد که ارتش سوریه و همپیمانانش،‌مناطقی را که تروریست‌ها در یک حمله گسترده اشغال کرده بودند، از آنها پس گرفتند به ویژه تپه الحویز در جنوب غربی حلب و تپه های الصنوبرات و المحروقات و روستای العماره که برخی رسانه‌های سعودی به این موفقیت ارتش سوریه اذعان کرده‌اند.

خودداری روزنامه الوطن سعودی از پرداختن به تحولات سوریه به ویژه حلب بر عمق سرخوردگی و ناامیدی این رسانه سعودی از روند تحولات حلب به سبب شکست‌های سنگین تروریست‌های تکفیری حکایت می‌کند .

روزنامه عکاظ هم با نادیده گرفتن اعتراف روزنامه الجزیره یکی از رسانه‌های سعودی دیگر که تاکید کرده است ارتش سوریه توانسته است مناطقی را که گروه‌های مسلح طی روزهای اخیر تحت سیطره خود قرار داده بودند، بازپس بگیرد، نوشت منابع سوری معارض پیش بینی می‌کنند که اگر معارضان مسلح بتوانند مناطقی را که به سیطره خود درآورده‌اند، حفظ کنند و موفق به شکست حلقه محاصره و پیشروی شوند،‌نتایج نبرد حلب مسیر حل سیاسی را ترسیم می‌کند.

این روزنامه سعودی با ابراز امیدواری برای«فعال شدن تحرکات بین المللی برای حاکم کردن آرامش در جبهه‌ها در چارچوب تلاش برای پیشبرد حل سیاسی » نگرانی خود از شکست‌های گروه‌های تروریستی در حلب را نشان داد.           

روزنامه الشرق سعودی با توصیف تحرکات خشونت‌بار گروه‌های تروریستی تکفیری به انقلاب مدعی شد که مرحله چهارم نبرد شکستن حلقه محاصره حلب آغاز شده  است. این رسانه به موفقیت نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش در بازپس‌گرفتن مواضع و مناطقی که تکفیری‌ها اشغال کرده بودند، اذعان کرد.

روزنامه الیوم سعودی در یک خبر ساختگی مدعی نزدیک شدن گروه‌های مسلح به شکستن حلقه محاصره شده و برای روحیه بخشی به تروریست‌های تکفیری به نقل از یکی از سرکردگان آنها مدعی شد آتش بس با نظام در حلب مطرح نیست.

این در حالی است که رویترز خبرگزاری غربی به پیشروی ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها اذعان کرد و افزود نیروهای دولت سوریه و همپیمانانش منطقه‌ای را که تحت سیطره جنگجویان مخالف قرار دارد از ابتدای جولای به محاصره خود درآورده و راه اصلی خروج معارضان از شهر را بسته‌اند.

 نیروهای ارتش سوریه و غیرنظامیانی که موفق شدند از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها فرار کنند و به آغوش ارتش پناه ببرند.

رسانه‌های محور ضد سوری با تکیه بر خبرسازی و انتشار خبرهای دروغ و ساختگی برای نگه داشتن گروه‌های تروریستی در جبهه‌های جنگ و جلوگیری از فروپاشی و فرار آنها تلاش می‌کنند، اما حلقه محاصره ایجاد شده از سوی ارتش سوریه و متحدانش،‌هر لحظه عرصه را بر آنها تنگ‌تر می‌کند و با توجه به عزم جدی ارتش سوریه و متحدانش برای یکسره کردن نبرد حلب، احتمال فروپاشی گروه‌های تروریستی تکفیری در حلب و پاکسازی قریب‌الوقوع آن قوت گرفته است.

علت اصلی پافشاری ارتش سوریه بر یکسره کردن نبرد حلب این است که دیگر نمی‌خواهد شاهد ادامه رنج و آزار و مصایب ملت سوریه از سوی تروریست‌های چند ملیتی و فراقاره‌ای باشد که با دلارهای نفت و خون ارتجاع عرب به سوریه سرازیر شده‌اند، ارتش می‌خواهد شاهرگ اصلی و حیاتی تروریسم تکفیری را برای همیشه قطع کند، اگر حلب پاکسازی شود، سرنوشت جنگ کاملا به نفع ملت و دولت و ارتش سوریه و محور مقاومت تغییر خواهد کرد و عملیات آزادسازی مناطق باقی‌مانده با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    دمتان گرم يا علي
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    پیروزی نزدیک است. مرگ بر خاندان منحوس سعودی و اردوغان خبیث تکفیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس