مشاور کلینتون در گفتگو با PBS گفت: ما نیاز به یک رهبر جدید مصمم داریم که در مقابل ایرانی‌ها و روس‌ها در سوریه بسیار محکم و جدی برخورد کند و آنها را قلع و قمع کنیم.

سرویس جهان مشرق- در تازه‌ترین حواشی انتخاباتی آمریکا، سخنان شب گذشته ترامپ علیه کلینتون در نوک پیکان جنجال‌ها قرار گرفت. کار به جایی رسید که پای دختر مارتین لوترکینگ و سلمان رشدی -نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی- هم به قضیه باز شد. این جنجال بزرگ با ورود نامزد مستقل انتخابات همراه شد که به زعم کارشناسان «مهره» مخالفان ترامپ است. یکی دیگر از حواشی مهم بخصوص برای کشور ما، اظهارات «مایکل مورل» معاون رییس اسبق CIA در مورد لزوم کشتن ایرانی‌ها و روس‌ها در سوریه بود. از طرف دیگر، ویکی لیکس اعلام نموده که برای اطلاعات مفیدی که به روشن شدن قضیه مرگ مشکوک «ست ریچ» رییس بخش توسعه رای کمیته ملی دموکرات‌ها منجر شود، 20 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.
 
سخنان ترامپ تهدید بود یا قربانی سوء برداشت؟ 
ترامپ در سخنرانی شب گذشته خود در شهر «ویلمینگتون کارولینای شمالی» اظهار داشت: «اگر کلینتون به ریاست‌‌ جمهوری برسد، ترکیب قضات دیوان عالی کشور را تغییر می‌دهد و متمم دوم قانون اساسی (حق حمل آزادانه سلاح) را لغو می‌کند و هیچکس هم نمی‌تواند کاری بکند مگر اینکه افراد معتقد و متعهد به این متمم کاری بکنند. من نمی‌دانم چه می‌شود اما احتمالا باید منتظر یک اتفاق بد باشیم».
 
گفتنی است که واکنش‌ها پس از ابزار این جملات در سطح آمریکا و بخصوص حزب دموکرات گسترده بوده است. چند تن از اعضای ارشد ستاد هیلاری کلینتون و مقامات دستگاه مقننه مثل سناتور «کریس مورفی» این عمل ترامپ را نه یک تذکر و یا سوتفاهم سیاسی که یک تهدید به ترور خوانده‌‌اند. نکته جالب اینکه در این گیر و دار، «سلمان رشدی» -نویسنده مرتد و در خفا پنهان شده کتاب آیا شیطانی- هم به طرفداری از مورفی و دموکرات‌ها پرداخته است. همچنین بسیاری از رسانه‌ها به موضوع پرداخته‌اند و «مایکل هایدن» رییس سابق CIA گفته‌ است که اگر ترامپ از مصونیت سیاسی برخوردار نبود، او باید بازداشت می‌شد اما این در حالی است که هم FBI و هم CIA اعلام کرده‌اند که هیچ مشکلی با این سخنان ترامپ ندارند و موضعی هم در این رابطه ندارند.
 
{$sepehr_media_1702445_400_300}
 
 
شایان ذکر است که در نقطه مقابل، ستاد ترامپ اعلام کرده که از سخنان وی کاملا سوء برداشت شده و منظور او از اقدام احتمالی «افراد متعهد به متمم دوم» اتحادیست که این افراد در آمریکا دارند چرا که برای آنها دفاع از حریم شخصی خود بسیار اهمیت دارد. همچنین افراد سرشناس همچون سناتور «جف سژنس» که از مهمترین حامیان ترامپ است اعلام کرده که دیگران دچار سوءبرداشت شده‌اند. خود ترامپ در  گفتگو با «شان هانیتی» مجری شبکه فاکس نیوز تصریح کرد که نیت وی از آن جملات، جنبشی سیاسی حول متمم دوم بوده است. وی اظهار داشت: «جملات کاملا واضح بود. من نمی‌دانم که این همه هیاهو برای چیست. اطمینان دارم که مخالفان من در پی شیطنت انتخاباتی و منحرف کردن ذهن مردم هستند چرا که حتی خود خبرنگاران به من گفتند که منظورم کاملا واضح بوده و اشاره به جنبش سیاسی علیه کلینتون است».
 
از میان کسانی که در مورد اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند، دکتر «برنیس کینگ» دختر دکتر «مارتین لوتر کینگ» رهبر جنبش آزادیبخش سیاهان آمریکا در دهه 1960، در توئیت خود آورد: «به عنوان دختر مردی که ترور شد، اظهارات ترامپ را وحشتناک و منزجرکننده یافتم».  «پل باگالو» مشاور اسبق «بیل کلینتون» اظهارات وی را شبیه شوخی دانسته و حتی در جایگاهی نمی‌داند که بشود آن را تهدید تلقی کرد. این در حالی است که «تونی شوآرتز» نویسنده کتاب زندگینامه ترامپ تحت عنوان «هنر تجارت» عنوان کرد که با شناختی که از ترامپ در این سالیان داشته، می‌داند که او هیچوقت در اینگونه موارد شوخ با کسی ندارد. در این بحبوحه، «جنیفر بیکر»  سخنگوی اتحادیه اسلحه‌سازان آمریکا اظهار داشت که این اتحادیه معتقد است که رسانه‌های در مورد سخنان ترامپ شیطنت کرده‌اند. وی ابراز داشت: «ما و آقای ترامپ حق داریم که از حامیان و هواداران متمم دوم بخواهیم که از این قانون حراست و پاسداری کنند. این قانون برای متعهدین به آن بسیار عزیز است و ترامپ می‌خواهد به همه بگوید که یک نفر حق ندارد بیاید و این حق مسلم را از دارندگانش بگیرد». وی در ادامه سخنانش با اشاره به جمله «جو بایدن» در سال 2008 پیش از پیروزی اوباما که گفته بود «اگر اوباما به اسلحه «برتای» من دست بزند، آن وقت بدجور از خجالت‌اش در می‌آیم» مقایسه کرد و گفت که پس باید این اظهارنظر را هم تهدید در نظر بگیریم». «کاترینا پیرسون» سخنگوی ستاد ترامپ هم در گفتگو با شبکه CNN تاکید کرد: «آقای ترامپ هر آنچه که گفته همانطور باید برداشت شود. شاخ و برگ به سخنانش داده‌اند و ما اصلا نیازی نمی‌بینیم که بخواهیم توضیح بیشتری بدهیم». «کتی پاولیچ» یکی از متفکرین حزب جمهوریخواه نیز واکنش‌ها علیه ترامپ را یک حرکت رسانه‌‌ای شیطنت‌آمیز و هدف‌دار خواند که قصد دارد رای‌دهندگان به متمم دوم را تروریست بنمایاند. «تیم کین» قائم مقام هیلاری هم یکی از شدیدترین واکنش‌ها را نشان داد و با تمسک به انجیل که همه را دعوت به گفتار و رفتار مهربانانه کرده، عمل ترامپ را تهدید به قتل و انتقام‌جویانه خواند. وی ترامپ را به سبب بروز اینگونه‌ رفتارها برای تصدیز ریاست جمهوری بسیار نالایق دانست. هیلاری کلینتون هم به عنوان اصلی‌ترین کسی که باید نسبت به این امر واکنش نشان دهد، در توئیت خود آورد: «در شان کسی که می‌خواهد رییس جمهور شود، این نیست که خشونت را ترویج نماید». 
 
 مک مولین مهره نوظهور مخالفان ترامپ

 پایگاه تحلیلی پولیتیکو در تحلیل اتفاق اخیر نوشت: ترامپ پیوسته مخالف اشاعه خشونت بوده و حتی وقتی در یکی از جلسات سخنرانی‌اش، افرادی اقدام به پرتاب کردن گوجه فرنگیبه سمت او کردند، به عدم واکنش خشن در قبال آنها اشاره کرد و حتی قول داد که برای انیکه درجه صبرش را نشان بدهد، به این افراد بابت این کار دستمزد تشکر هم بدهد. اما رفتار ترامپ در سال 2016 شکل خشونتباری به خود گرفت بطوریکه وی یکبار پس از انتخابات درون‌حزبی نوادا در ماه فوریه، از میل‌اش به کتک زدن شخصی که در حین سخنرانی برای او ایجاد مزاحمت کرده بود سخن گفت. و یا پس از برگزاری گردهمایی ملی دموکرات‌ها، صریحا گفت: «خیلی دوست دارم که یکایک افرادی که در آن سالن در مورد بد گفتند را زیر مشت و لگد بگیرم و حسابی بزنمشان».
 
پولیتیکو در ادامه آورد: 8 سال پیش هم هیلاری کلینتون در رقابت با اوباما این اشتباه را کرد. او با اشاره به قضیه ترور «رابرت اف کندی» برادر «جان اف کندی» در اواسط انتخابات ریاست جمهوری در سال 1968، ناگهان از رقابت با اوباما کنار کشید. در آن زمان، همگان اینگونه برداشت کردند که منظور کلینتون این است که اگر کنار نکشد او را ترور می‌کنند. سپس، جنجال بزرگی بر پا شد اما هیلاری سریعا عذرخواهی کرد.
 
 
مشاور کلینتون: باید ایرانی‌ها و روس‌ها را سوریه بکشیم
«مایکل مورل» -معاون رییس اسبق CIA و مشاور هیلاری کلینتون- که در دوران وزارت خارجه وی با او همکاری گسترده داشت، در گفتگوی ساعات پیش خود با شبکه PBS اظهار داشت: «ایرانی‌ها و روس‌ها باید تاوان بزرگ در سوریه را بدهند» و سپس تصریح کرد که منظور وی کشتن آنها در سوریه توسط آمریکاست. وی در ادامه ابراز داشت: «وقتی ما در عراق بودیم، ایرانی‌ها با تحریک شبه‌ نظامیان شیعه بسیاری از سربازان ما را کشتند و ما را مجبور به دادن تاوان بزرگ کردند. ما هم باید کاری کنیم که ایرانی‌ها تاوان بزرگ را در سوریه پرداخت کنند. این کار را باید در حق روس‌ها هم انجام دهیم. ما نیاز به یک رهبر جدید مصمم داریم که در مقابل اسد، ایرانی‌ها و روس‌ها در سوریه بسیار محکم و جدی برخورد کند تا آنها را قلع و قمع کنیم. باید کاری کنیم که اسد در نیمه‌‌ شب‌ها به خود بلرزد. باید آنقدر بر ایرانی‌ها و روس‌ها فشار بیاوریم که درخواست مذاکره کنند».
 
 مشاور کلینتون: باید ایرانی‌ها را در سوریه قلع و قمع بکنیم / سخنان ترامپ تهدید بود یا قربانی سوء برداشت؟ / مک مولین مهره مضحک مخالفان ترامپ / ویکی لیکس: 20 هزار دلار برای کمک به شفاف‌سازی قتل ریچ
 
کسی رقیب جدید ترامپ را تحویل نمی‌گیرد
ساعاتی پیش، «اوان مک مولین» مامور سابق سازمان CIA رسما در توئیتر خود اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را کرد و از لحظات آغازین که با حمایت 135 نفر شروع شد تا ساعات واپسین شب به حمایت 33 هزار نفر رسید. رقمی که مورد استهزای روزنامه گاردین قرار گرفت و دستاویز این شوخی شد که این رقم فقط به درد پیروزی در یکی از شهرهای ایالتی مثل یوتا می‌خورد. این مامور اطلاعاتی-امنیتی مدتی در برزیل به عنوان جاسوس فعالیت داشته و سپس در آمریکا به فعالیت‌های امنیتی پرداخته است. او دانش‌اموخته مدرسه «وارتون» است که اکثر سرشناسان حزب جمهوریخواه در آن درس خوانده‌اند. «جیمی کمپ» نویسنده مقاله گاردین در مورد کاندیداتوری مک مولین می‌نویسد: «من نمی‌دانم که این شخص ... همان مک فلان ... با چه انگیزه‌ای خود را معرفی کرده است. اما این را به خوبی می‌دانم که کله‌گنده‌تر از او هم نتوانست ترامپ را شکست بدهد. برای روشن شدن قضیه یک مثال واقعی می‌زنم. حامیان مالی سنتی حزب جمهوریخواه طرف جب بوش و مارکو روبیو را گرفتند؛ محافظه‌کاران سنتی و اجتماعی و حامیان اسلحه طرف تد کروز را گرفتند؛ جمهوریخواهان اعتدالگرا طرف کیسیک را گرفتند و تلاش بسیاری کردند که وی را در گردهمایی ملی جا بدهند و همان جا بلیت نامزدی نهایی را بگیرند. اما هیچکدام با همه حمایت‌های صد در صدی موفق به شکست ترامپ نشدند.
 
 ترامپ تهدید کرد یا سوء برداشت سیاسی شد؟ / مک مولین مهره نوظهور مخالفان ترامپ /
 
کمپ در ادامه مطلب خود به تمسخر نوشت: احتمالا جمهوریخواهان مخالف ترامپ دور نشسته‌اند و با هم این دیالوگ را برقرار کرده‌اند: رامنی چطور است؟ کسی با رامنی حرف زده؟ نمی‌آید؟ بسیار خب ... کیسیک چطور؟ او هم نمی‌آید؟ مارک کوبان میلیاردر چطور؟ او هم نه؟!‌ اوان مک مولین چطور؟ آهان ... عالی است. خب بچه‌ها! رقیب مناسب برای ترامپ را پیدا کردیم. شروع کنید به ساختن وبسایت و ستاد و بعدش هم نامزدی مک‌مولین را اعلام کنید».
 
 
{$sepehr_media_1702628_400_300}
 
 
ویکی لیکس: 20 هزار دلار برای کمک به شفاف‌سازی قتل ریچ
ویکی لیکس در جدیدترین حرکت خود، اقدام به تعیین جایزه 20 هزار دلاری جهت هر گونه اطلات مفید و درستی که منجر به روشن شدن بیشتر قضیه قتل مشکوک «ست ریچ» -رییس بخش توسعه رای در کمیته ملی دموکرات‌ها- شود کرد. در ماه جولای بود که پلیس واشنگتن پیکر نیمه‌جان وی که چندین گلوله وارد آن شده بود را یافت اما وی نهایتا در بیمارستان درگذشت. 12 روز بعد، ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها هک شد و این شائبه قدرتمند به وجود آمد که ریچ اطلاعات مربوطه را در اختیار ویکی لیکس قرار داده بود و لذا رهبران کمیته ترجیح دادند که او را بکشند. با اینکه رهبران کمیت ههر گونه احتمال دشمنی را رد کرده‌آند، اما ویکی لیکس قویا معتقد است که سران کمیته دستور قتل وی را صادر کرده‌اند».
 
ترامپ تهدید کرد یا سوء برداشت سیاسی شد؟ / مک مولین مهره مضحک مخالفان ترامپ / ویکی لیکس برای اطلات 
 
 
پدر متین در سخنرانی کلینتون
اسپوتنیک در خبر جدید خود خبر از کشف چهره پدر عامل کشتار نیواورلئان در محل سخنرانی اخیر هیلاری کلینتون داد. به ادعای این خبرگزاری، «صدیق متین» پدر «عمر متین» عامل کشتار 49 همجنس‌باز در کلوپ شبانه «پالس» در شهر نیواورلئان فلوریدا، در سخنرانی اخیر هیلاری کلینتون حضور داشت. وقتی در پایان مراسم سخنرانی از وی پرسیده شد که آیا ستاد کلینتون از حضور وی در سالن خبر داشت، پاسخ داد: «اولا که من کلینتون را خیلی دوست دارم و از ترامپ خیلی بهتر است و در نتیجه به او رای می‌دهم. ثانیا، مگر حضور من باید باعث شگفتی کسی بشود. من زندگی در آمریکا را دوست دارم و اینجا هم محل سخنرانی یک دموکرات است و این بدین معناست که هر کسی می‌تواند در اینجا حضور داشته باشد».
 
 ترامپ تهدید کرد یا سوء برداشت سیاسی شد؟ / مک مولین مهره مضحک مخالفان ترامپ / ویکی لیکس برای اطلات
 
 
 منابع:
 
http://www.cbsnews.com/news/trump-second-amendment-people-could-do-something-about-clinton-judge-choices/

http://www.cbsnews.com/news/tim-kaine-slams-donald-trumps-2nd-amendment-comments/

http://www.politico.com/story/2016/08/donald-trump-campaign-statements-226840

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/aug/09/evan-mcmullin-hurting-trumps-chances-or-improving

http://sputniknews.com/us/20160810/1044111865/shooters-father-appears-clinton-rally.html

http://sputniknews.com/us/20160810/1044111358/clinton-morell-syria.html

 https://www.rt.com/usa/355291-morrell-kill-russians-clinton/

http://www.foxnews.com/politics/2016/08/10/wikileaks-offers-20g-reward-in-murder-dnc-staffer.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    کشته باد آمریکای سکولار
  • ناشناس ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    چنین ارزویی را به گور می برید تنها کسانی که باید درسوریه هم مانند عراق تاوان سنگین بدهد امریکا هست باید تاوانی خیلی سنگینتراز عراق درسوریه امریکا بپردازد که درس عبرت برای امریکا شود که درامور کشورها دخالت نکند
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    خخخ چه غلطها به اندازه دهنت حرف بزن
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اونوقت ما هم در مقابل هر ایرانی دو امریکایی در عراق و سوریه و لبنان میکشیم.آخه احمق اینم شد راه حل که پیشنهاد میکنی. در افتادن با سپاه قدس و حزب الله و نیروی قوی روسیه حماقت بزرگی برای شماست.شما عراق را نتوانستید جمع کنید و در نهایت فرار کردید اونوقت میخواهید غلط بزرگی مثل اینو مرتکب شوید .خوب باشه بچرخ تا بچرخیم.
  • بوشهر ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ چقد خوشم میاد ایران مقتدر به جایی رسیده ک امریکا ارزوی کشتن سربازاشو داره.اونم تو کشور سوریه نه تو کشور خودمون. بچه ها خدایی اقتدار ایران رو دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    الان ده ساله دارن فیلم و سریالهایی میسازن که یه خانم بلوند رییس و ناجیه.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    مال این حرفها نیستن
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    هر جا فتنه ای هست یه پای امریکا اونجاست
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    گر نگهدار من آن استکه من میدانم شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    این ارزو رو به گور می برن
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    ما امریکا را زیر پا میگذاریم
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    به امریکا بگید شتر در خواب بیند پنبه دانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس