کد خبر 609853
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲

منابع آگاه نظامی در کردستان سوریه می‌گویند آمریکا ساخت دومین پایگاه نظامی در شمال سوریه را به پایان رسانده است.

به گزارش مشرق، منابع آگاه نظامی در منطقه کردستان سوریه اعلام کردند که نیروهای آمریکایی کار ساخت پایگاه هوایی نظامی در شمال سوریه را تقریبا به پایان رسانده است.

به نوشته وبگاه کُردی «باس نیوز» این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: «کارشناسان آمریکایی اکنون در فاز نهایی ساخت پایگاه هوایی در روستای صابت (واقع در 35 کلیومتری جنوب کوبانی) هستند.»

بر اساس گفته‌های این منبع آگاه، پایگاه آمریکا که در کارخانه سیمان شرکت فرانسوی «لافارژ» ساخته شده دارای یک باند فرود و مکانی برای حمایت‌های لوجستیکی است. 

پایگاه‌های آمریکا در منطقه کردستان سوریه که اکنون تعدادشان به 2 رسیده است، حضور نیروهای آمریکا روی زمین را تقویت می‌کند.

وبگاه «تراسرور» که تصاویر تخصصی هوایی و ماهواره‌ای از مناطق مختلف زمین ارائه می‌کند، این تصویر را از پایگاه آمریکایی‌ها منتشر کرد.

این خبر بعد از آن منتشر می‌شود که پیش از این در گزارش دیگری از همکاری آمریکا و نیروهای کُرد برای ساخت پایگاه هوایی 10 هکتاری در حصکه و جنوب شهر «الرمیلان» خبر دادند.

پایان ساخت دومین پایگاه آمریکا در شمال سوریه +عکس
اواخر ماه نوامبر بود که گزارش‌هایی مبنی بر پرواز دو بالگرد آمریکایی بر فراز الرمیلان و فرود 8 متخصص آمریکایی در فرودگاه این شهر، منتشر شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حقگو ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    2 4
    امریکا غلط کرده در کشور دیگری بدون مجوز پایگاه ساخته است امریکا سگ کی باشد که به سوریه تجاوز کند؟
  • محمد ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    1 2
    کردستان بزرگ یعنی اسرائیل دوم. متاسفانه از این مسئله غفلت شده. هر چه زودتر باید بک گوشمالی به این کردها داد. حرف من نژادپرستی نیست مشرق ولی کردهای سوریه و عراق همونایی هستن که برای داعش فرش قرمز پهن کردند و از خیلی قبل تر ها از برنامه داعش با خبر بوده اند. حرفی که یک مقام ایتالیایی زده بود. کردها دارن به پایگاه غرب علیه ما تبدیل میشن. خوشبختانه دولت مرکزی عراق حواسش هست ولی سوریه واقعا نگران کننده است. کردهای سوریه چنان خیانتی کردند که سال ها بعد روشن خواهد شد. به امید پیروزی اسلام بر این خائنان.
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    6 1
    چقدر سریع بعد ما چندوقته داریم بزرگراه میسازیم
  • لر اهواز خوزستان ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    1 4
    دومین مرکز تروریستی مانند کردستان عراق اینبار مناطق کردستان سوریه در حال شکل گیری است
  • ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    1 2
    این کار رو انجام داده کسی هم نتونسته هیچ کاری بکنه، به ارتش سوریه حمله کرد و حدود 70 نظامی ارتش کشته شدند کسی نتونست عمل کنه سعی کنیم عمل کنیم نه حرف بزنیم
  • ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    2 2
    شباهت دانستن کردها با اسرائیل اوج حماقت و نفهمی است زیرا اسرائیل غاصب و اشغالگر است ولی کردها بر روی خاک و سرزمین حود هستند جنابعالی حتما عرب هستید که اعراب را الگو قرار می دهید کردها جزء قدیمی ترین اقوام ایران هستند و دارای پیوندهای ناگسستنی با لرها و فارس ها هستند هم از نظر زبان و هم انز نظر فرهنگ بعد از این موارد کردها اکثریت مطلق مسلمان هستند در ایرانی بودنت شک دارم
  • ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    2 1
    تازه کجا رو دیدی مشرق گفته 2 تا ولی اونا 7 پایگاه دارند
  • کرد کردستان ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    2 1
    چرت نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس