نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد سربریدن کودک فلسطینی توسط یکی از گروه‌های تروریستی که آمریکا آن را در فهرست گروه‌های میانه رو قرار داده حامل پیام حمایت آمریکا از تروریسم برای جهانیان است.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد که آمریکا آنها را میانه رو می‌خواند، سه شنبه گذشته، «عبدالله العیسی»، یک کودک فلسطینی ساکن در اردوگاه آوارگان حندرات واقع در حاشیه شمالی شهر حلب سوریه را پس از ربایش با چاقو سر برید.

در تصاویر منتشر شده از سوی فعالان رسانه‌ای گروه حرکت نورالدین زنکی وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد، این کودک خردسال بعنوان یکی از رزمندگان «تیپ قدس» متشکل از فلسطینی‌های متولد و ساکن اردوگاه آوارگان حندرات در حاشیه شمالی شهر حلب معرفی و در مقابل دوربین به وسیله چاقو سر از بدنش جدا می شود.

با این وجود، هیچ منبعی وابستگی این کودک به گروه مذکور را تایید نکرده است.

هرچند گروه تروریستی نور الدین زنکی در بیانیه‌ای مدعی شد که « این اعدام یک اشتباه فردی است و جزء سیاست‌های کلی این گروه نیست و همه عاملان آن بازداشت شده‌اند» اما «عمرسلخو»، فرمانده جنبش نور الدین زنکی در حلب و «محمد معیوف»، فرمانده این گروه در حوزه حندرات در سر صحنه وقوع این جنایت هولناک حضور داشتند که نشان می‌دهد برای این امر برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

گروه ارتش آزاد توسط کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مورد حمایت کامل مالی، تسلیحاتی و آموزشی قرار دارد و کلیه عملیات‌های آن از سوی اتاق عملیاتی مشترک مستقر در خاک ترکیه هدایت می‌گردد.

«مجیب الرحمن الدندن»، نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق در این خصوص اظهار داشت: ماهیت جنایات وحشتناکی که گروه‌های همپیمان آمریکا در سوریه مرتکب می‌شوند، فرقی با جنایات داعش و جبهه النصره نمی‌کند.

وی افزود: همین قضیه موید، اظهارات دولت سوریه از ابتدای بحران این کشور است که گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه در افکار و جنایات خود مشترک هستند و هیچ شاخصی از میانه روی در آنها وجود ندارد.

الدندن تاکید کرد: وقوع چنین فجایعی در سوریه و همچنین حملات تروریستی اخیر در ترکیه و دیگر کشورهای منطقه و جهان باید همه را سر عقب بیاورد که به حرف دولت سوریه گوش فرا داده و بدانند که تیری که به سوی سوریه شلیک کرده‌اند به سوی خودشان کمانه خواهد کرد.

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه مواضع جبهه مقاومت و همچنین روسیه مبتنی بر اصول و مبادی بین المللی مبنی بر عدم مداخله در امور کشورهاست، گفت: روسیه و ایران به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند، در حالی که این در خصوص ترکیه صدق نمی‌کند.

وی با اشاره به اوضاع دشوار کنونی در ترکیه افزود: بنابراین خوب است اردوغان کمی از درد و  مصیبتی که به جان سوری‌ها انداخت متحمل شود تا بداند که باید به گزینه‌های دموکراتیک در کشورها احترام گذاشته و به خود اجازه مداخله ندهد.

الدندن درباره اخبار ضد و نقیض مربوط به قصد ترکیه برای مسدود کردن مرزهایش با سوریه و خارج کردن افسران خود از اتاق عملیات تروریست‌ها در حلب گفت: بی‌تردید خواسته سوری‌ها بسته شدن مرزها به روی گروه‌های تروریستی و قطع راه‌های کمک رسانی به آنهاست و اگر این اطلاعات درست باشد تاثیر مثبتی بر میدان نبرد حلب داشته و طی مدت کوتاهی شکست تروریست‌ها و گردانندگان آنها را رقم خواهد زد.

نماینده سوری در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که پیروزی‌های اخیر نیروهای ارتش سوریه و متحدانش گام مهمی به سوی پیروزی نهایی مورد انتظار همه سوری‌ها باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    حالا اگر یک کودک در امریکا یا اروپا اینگونه سربریده میشد ؟‌ بیا و تماشا کن ..............!!!!!!!!!!!!!/
  • ایرانی اذری ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    اره.. گروه نور الدین زنکی... که گرایشهای پانترکی و عثمانی وسلطان سلیمانی هم داره.(پر عناصر قرقیز و ومغول وایغور وتاتار)....وحشیهای معتدل میانه رو....خوب شد این نوع میانه رو ومعتدل رو هم دیدیم در عمرمون....تنها فرق جنایات ارتش ازاد و النصره واحرار شام با داعش فقط عدم فیلمبرداری موقع جنایتهایشان هست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس