کد خبر 609543
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

گروه موسوم به ارتش جدید سوریه در حالی تحت پشتیبانی ائتلاف آمریکا از تسلط بر نقاطی در دیر الزور خبر داده که داعش در جواب آن، حملات سنگینی را ترتیب می‌دهد.

 به گزارش مشرق، در پی سیطره گروه موسوم به ارتش جدید سوریه بر پست بازرسی «الحقل» واقع در مسیر مواصلاتی بین بوکمال و مناطق جنوب صحرای سوریه، گروه‌های تروریستی داعش به مواضع این گروه تحت حمایت آمریکا در مناطق جنوب بوکمال (در استان دیر الزور نزدیک مرز عراق) حمله کردند.

ارتش جدید سوریه همچنین مجموعه نقاط واقع در عمق صحرای جنوب غرب بوکمال را تحت تسلط خود گرفتند تا جاده مواصلاتی بین صحرای دیر الزور با صحرای حمص که از راه‌های مهم کمک رسانی داعش بود به روی این گروهک تروریستی مسدود شود.

منابع میدانی تاکید کردند: ارتش جدید سوریه 2 روز پیش با تسلط بر منطقه الکبد در شمال غرب تنف نزدیک مرز با عراق، توانست حلقه امنیتی اطراف اردوگاه‌های خود در منطقه التنف را گسترش بدهد این عملیات ارتش جدید سوریه با پشتیبانی هوایی بالگردهای ائتلاف آمریکایی که گویی وابسته به نیروی هوایی انگلیس بودند انجام شده است.

در حالی که گروه‌های تروریستی داعش برای بازپس‌گیری مناطقی که در مدت اخیر از دست داده تلاش می‌کند، منابع سوری می‌گویند گروه ارتش جدید سوریه برای تسلط بر این مناطق به تلاش نظامی بزرگی نیاز نداشت، چرا که داعش با شمار زیادی از نیروهایش در این مناطق مستقر نبوده و شمار عناصر داعش در این مناطق از پانزده تن فراتر نرفته بود.

بیش‌تر نقاط آزاد شده توسط ارتش جدید سوریه پست‌های ایست و بازرسی از جاده‌ها و نه چیز بیش‌تری بوده است در حالی که واکنش داعش، شدیدتر خواهد بود و در نتیجه مبارزان این گروه از منطقه عقب نشینی خواهند کرد همچون نبرد ماه گذشته آنها در منطقه جنوب بوکمال که به شکست منجر شد.

ارتش جدید سوریه در بیست و ششم ماه گذشته از تسلط خود بر منطقه «بادیه العکاشات» در داخل خاک عراق خبر داد به این بهانه که آنجا امتداد جغرافیایی صحرای تنف سوریه است که این گروه در آنجا استقرار دارد، و بدین ترتیب ارتش جدید سوریه به دنبال گسترش حلقه امنیتی در اطراف پادگان‌های نزدیک به گذرگاه الولید در شهرک تنف است.

فرماندهی ارتش جدید سوریه تسلط بر بادیه عکاشات را گام نخست برای تسلط بر نوار مرزی کشیده شده بین 2 منطقه الرطبه و القائم عراق می‌داند.

تحرکات گروه ارتش جدید سوریه با انتقادهای گسترده طرف‌های سیاسی معارض و دیگر گروه‌های مسلح فعال در داخل سوریه همراه بوده است چون منتقدانشان می‌خواهند که ارتش جدید سوریه به جای حمله به مواضع داعش بر حمله به مواضع ارتش سوریه در شرق دمشق متمرکز شود یا به نبرد گروه‌های مسلح در مناطق جنوب سوریه ملحق شود با وجود اینکه ارتش جدید سوریه در بیانیه ماه مارس گذشته  هدف از تشکیل این گروه در سوریه را مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

ارتش جدید سوریه بازتولید گروه تروریستی «جبهة الأصالة والتنمیة» توسط آمریکا و انگلیس است و اردوگاه‌هایی آمورشی در شمال خاک اردن دارد آمریکا از این گروه در نبردهای زمینی به نقع ائتلاف آمریکایی ضد داعش در خاک سوریه استفاده می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس