کد خبر 609316
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴

تولیت آستان قدس رضوی به طرح موضوع قاچاق مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: موضوع مواد مخدر و حجم قاچاق آن به کشور را نمی‌توان تنها یک مسئله انتفاعی فرض کرد، بلکه بی تردید توطئه‌ها و خباثت‌های کشورهای استکباری پشت صحنه قاچاق مواد مخدر است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با فرماندهان مرزبانی کشور با اشاره به مرزهای گسترده جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، اظهار داشت: نظام اسلامی هیچ کدام از کشورهای همجوار خود را دشمن تلقی نمی‌کند، اما متاسفانه دشمنان از برخی نارسایی‌های این کشورها برای ضربه به کشور و ملت ایران سوء استفاده می‌کنند و این موضوع به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در برابر هر تهدیدی که مرزها و امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد، قاطعانه برخورد خواهد کرد، افزود: جمهوری اسلامی در دنیای امروز دایه‌دار تداوم جریان عاشورایی، ایستادگی در برابر ظلم و مردم سالاری دینی بوده و امروز به برکت انقلاب اسلامی به الگویی برای سایر کشورهای آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است و همین موضوع وجهه تمایز نظام اسلامی ایران با سایر کشورها و دلیل دشمنی‌ها و کینه‌های مستکبران با کشور ماست.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به هجمه‌های گسترده و تهدیدات متنوع مرزهای کشورمان، اضافه کرد: امروز تهدیدات مرزهای ایران اسلامی تنها منحصر به اقدامات فیزیکی و نظامی نمی‌شود، بلکه مرزهای ایران با تهاجم‌های فرهنگی، اقتصادی، روانی و تهدیدات اعتقادی رو به رو است.

پشت صحنه‌ قاچاق مواد مخدر

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به طرح موضوع قاچاق مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: موضوع مواد مخدر و حجم قاچاق آن به کشور را نمی‌توان تنها یک مسئله انتفاعی فرض کرد، بلکه بی تردید توطئه‌ها و خباثت‌های کشورهای استکباری پشت صحنه قاچاق مواد مخدر است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به سیر تحولات قاچاق مواد مخدر پس از حضور ناتو در افغانستان، خاطرنشان کرد: از زمان اشغال افغانستان توسط ناتو تاکنون، کمیت تولید و قاچاق مواد مخدر از این کشور رشد چشم‌گیری داشته و کیفیت آن‌ نیز از شکل سنتی به صنعتی تغییر یافته است که این اتفاقات از نقش ناتو در این تحولات حکایت دارد.

وی مبارزه با قاچاق کالا را یکی دیگر از چالش‌های مرزبانان کشور معرفی و اظهار کرد: امروز تولید ملی و خودکفایی اقتصادی کشور مورد تهدید قاچاق کالاست و مرزبانان غیور ایران اسلامی با صلابت در برابر این توطئه ایستاده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسئولیت سنگین حفظ مرزهای جفرافیایی کشور، گوشه‌ای کوچک از مجاهدت‌های مرزبانان ایران اسلامی است، گفت: نقش مرزبانان در جلوگیری از ورود بسیاری از کالاهای مفسده انگیز و حفظ امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه بی بدیل است. به طوری که مرزبانان را می‌توان حافظان مرزهای اجتماعی و اخلاقی جامعه خواند.

حجت الاسلام و‌المسلمین رئیسی در پایان با تاکید بر اینکه مرزبانی ارگانی کارآمد، هوشیار و بیدار در برابر هر تهدید ملی است، اضافه کرد: باوجود تمام تهدیدات گسترده‌ای که از جنبه‌های گوناگون امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، اعتقادی، اخلاقی و ... ایران اسلامی را تهدید می‌کند، اما امروز نظام اسلامی بیش از هر زمانی اقتدار و امنیت دارد و نقش نیروی‌های مرزبانی در ایجاد این امنیت و اقتدار کاملا محسوس و قابل توجه است.

در ابتدای این دیدار سردار قاسم رضایی؛ فرمانده مرزبانی ناجا به ارائه گزارشی از عملکرد نیروهای تحت فرمان خود پرداخت و گفت: امروز همان روحیه ایثار و معنویت دوران دفاع مقدس را می‌توان در میان مرزبانان کشور یافت و امنیت و آسایش این روزهای کشور بی‌تردید حاصل تلاش، ایثار و مجاهدت سربازان گمنام ولایت در مرزهاست.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    از آمریکا و اقمارش و متحدانش (انگلیس و اسرائیل و آل سعود...)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس