کد خبر 617268
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ایران پرچمدار کرامت انسانی است، گفت: دعوای ما با استکبار جهانی بر سر «کرامت انسانی» است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی امشب در جشن بزرگ مقاومت در حرم منور رضوی اظهار داشت: امروز آنچه می‌تواند جامعه ما را مصون‌سازی کند زیارت به عنوان یک عنایتی است که خداوند متعال برای عبادالرحمن و برای اینکه خود را در این زیارت که هرچه بامعرفت‌تر نسبت به مقام مزور باشد قیمت زیارت بیشتر و بیشتر خواهد شد و حقیقت زیارت رنگ گرفتن زائر از مزور است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: آغاز دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه و پایان آن ولادت امام رضا(ع) است، کرامت چیست؟ کریم کیست؟ و ما برای آنکه از کرامت کریمان بهره مند شویم چه کنیم؟ آنچه مسلم است انسان یک کرامت ذاتی دارد.

رئیسی گفت: تفاوت انسان از سایر موجودات کرامتی است که خداوند در جان وی قرار داده است، عقل و خردورزی تفاوت را ایجاد می‌کند و بزرگ‌ترین سرمایه است نفس الهام بخش به تقوای الهی در انسان است.

وی افزود: برخی کرامت را بخشش و برخی کرامت را بخشش قبل از سئوال معرفی کرده‌اند، اینکه گفته‌اند کرامت به معنی بخشش است زیرا یکی از جلوه‌های کرامت بخشش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیام و دعوت کریمان آن است که انسان کرامت انسانی‌اش را حفظ کند تصریح کرد: اگر انسان بخواهد به مقام کرامت برسد فقط از در اجرای باید و نباید الهی است، زائران و مجاوران تربیت‌های رضوی و سیره نورانی رضوی ما را به تقوای الهی می‌خواند و امروز نظام اسلامی، رهبری معظم این انقلاب و نظام و امام بزرگوار ما را پرچم کرامت انسان را به دست گرفته‌اند.

رئیسی گفت: دعوای ما با استکبار جهانی بر سر کرامت انسانی است که کرامت انسانی را در فلسطین و بحرین زیر پا گذاشته است، شیخ عیسی قاسم پرچدار دفاع از کرامت انسانی است و جریانی که در برابر مقاومت بحرین است به دنبال زیر پا گذاشتن کرامت انسانی است، امروز تکفیری‌ها به دنبال مخدوش کردن کرامت انسانی هستند.

وی افزود: وجود مقدس حضرت رضا(ع) و سیره ایشان پرچمدار کرامت انسانی است، اگر بخواهیم در یک جمله امام رضا(ع) را تعریف کنیم ایشان پرچمدار کرامت انسانی است و سیره طیبه ایشان جز در زمان صادقین دیده نمی‌شود و ایشان کرسی گفت‌وگوی میان ادیان را ایجاد کردند و بسیاری از صاحبان مکاتب در محضر ایشان خود را باختند و نتوانستند احتجاج کنند و تسلیم شدند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: سیره علمی امام رضا(ع) و سیره عملی ایشان باید پیروی شود، امام رضا(ع) در متشکل کردن مسلمانان کاری کردند که عرصه بر خلیفه عباسی تنگ شد و ایشان از کوچک ترین فرصت برای تشکل استفاده کردند.

رئیسی گفت: امام رضا(ع) اسوه مقاومت هستند و کسانی که ایستادگی در راه هدف را قصد کرده‌اند باید ایشان را الگو قرار دهند، از کریمان آموختیم نمی‌توان حق را نابود کرد. مگر می‌توانند با شهادت شیخ نمر یا زکزاکی سخن وی را خاموش کنند. این سنت الهی است که حق و حق مداری و ولایتمداری، خداخواهی و دگرخواهی در پرتو خداخواهی امری است که با زور از بین رفتنی نیست.

وی بیان کرد: پیام دهه کرامت و پیام ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) به همه ما پیام کرامت انسان است و این جز در پرتو تقوای الهی و نهراسیدن از هیچ قدرتی در عالم محقق نمی‌شود. اینکه امام بر دشمن این گونه مردانه می‌خروشد و مقام معظم رهبری نیز چنین می‌کنند این متعلق به این است که خشیت از خدا دارند، امروز ما در پرتو انوار ثامن الحجج بخواهیم که به ما ظرفیت دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس