نتایج تازه ترین نظرسنجی از آمریکایی ها، از نزدیک شدن آرای 'دونالد ترامپ' نامزد حزب جمهوریخواه به 'هیلاری کلینتون' نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 برای اولین بار پس از ماه مه حکایت دارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی 'رویترز/ ایپسس' پس از برگزاری همایش ملی جمهوریخواهان در کلیولند نشان می دهد، 41 درصد رای دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری از کلینتون و 38 درصد از ترامپ حمایت کردند.
 
درست قبل از برگزاری همایش ملی جمهوریخواهان در دوشنبه گذشته، ترامپ با فاصله 10 درصدی از کلینتون قرار داشت.
 
ترامپ هفته پیش به عنوان نامزد قطعی حزب جمهوریخواه در انتحابات نوامبر آینده معرفی شد.
 
هفته گذشته بین سران همایش ملی جمهوریخواهان و هیات های انتخاباتی که خواستار تغییر مقررات حزب جمهوریخواه به منظور خارج کردن نامزدی ترامپ از گردونه بودند، بحث و جدلی شدید در جریان بود. با این حال، در شب آخر همایش ملی، جمهوریخواهان از نامزدی ترامپ که وعده داده است کشور را از ورطه جرم، تروریسم و تشکیلات رهبری ناکارآمد نجات خواهد داد، استقبال کردند.
 
معمولا پس از برگزاری همایش ملی و معرفی نامزد قطعی، آرای نامزدها در نظرسنجی ها افزایش می یابد. آرای 'میت رامنی' نامزد جمهوریخواهان در سال 2012 پس از برگزاری همایش ملی حزب جمهوریخواه، در نظرسنجی رویترز/ ایپسس حدود 5 درصد افزایش یافت.
 
کلینتون که در همایش ملی حزب دمکرات در این هفته در فیلادلفیا به عنوان نامزد رسمی این حزب معرفی می شود، در بیشتر نظرسنجی های امسال از ترامپ جلو بود.
 
تنها در اواسط ماه مه بود که در پی صرفنظر کردن دو رقیب هم حزبی ترامپ از ادامه رقابت و شروع حمایت سران حزب جمهوریخواه از مبارزات انتخاباتی اش، آرای ترامپ در نظرسنجی ها به کلینتون نزدیک شد.
 
این یافته ها حاصل نظرسنجی آنلاین در تاریخ 18 تا 22 ژوئیه از یکهزار و 36 رای دهنده احتمالی در سراسر ایالات آمریکا است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس