هم اکنون دادستان لینچ و کلینتون به شدت تحت فشار اذهان عمومی قرار دارند و دیده‌بان قضایی آمریکا، از بازرس کل وزارت دادگستری این کشور خواسته که در مورد جلسه بین این دادستان و بیل کلینتون تحقیق کند.

سرویس جهان مشرق - حواشی سه روز اخیر، سه اتفاق مهم را در خود داشت که دیدار بیل کلینتون با دادستان کل آمریکا را راس آنها قرار دارد. همسر هیلاری، در یک اشتباه مهلک موجب تخریب چهره همسرش در بین طرفداران و اعتراض سران حزب دموکرات و بدست آوردن بهانه توسط جمهوریخواهان شده است. این جنجال، همچنین به شدت «لورتا لینچ» داستان کل را به زحمت انداخته است. از طرف دیگر، ترامپ در یک رفتار موازی اقدام به ائتلاف با «سارا پالین» در مقابل ائتلاف کلینتون با وارن کرده است. دومین حرکت اساسی ترامپ، دیدار با «مایک پنس» فرماندار ایندیاناست. بسیاری از تحلیلگران این دیدار را که جزییات آن مشخص نشده و محرمانه است را دیدار ترامپ با این فرماندار مهم برای بحث در مورد شرایط معاونت ترامپ دانسته‌اند.

دیدار دردسر ساز کلینتون با لینچ

بیل کلینتون در روز پنجشنبه رسما با «لورتا لینچ» دادستان کل کشور آمریکا در فرودگاه «فونیکس» آریزونا دیدار کرد اما هر دو طرف این دیدار را یک دیدار اتفاقی در هواپیما خواندند. گفتنی است که لینچ پس از این دیدار به موضوع پرونده پیچیده ایمیل‌های مشکوک هیلاری کلینتون اشاره کرد و اظهار داشت: «بیل با من صحبت کرد. من درک میکنم که هیلاری کلینتون چه سختی‌هایی را بر سر این پرونده متحمل شده است و بر این پرونده چه سایه‌ای افتاده است. بالاخره باید تکلیف این پرونده مشخص شود. من امروز اعلام میکنم که FBI موظف است که نتیجه تحقیقاتش در این مورد را به من اطلاع بدهد تا رای نهایی را صادر کنم. البته باید بگویم که اکثر زمان ما در هواپیما به صحبت در مورد نوه‌هایمان و بازی گلف گذشت».

اشتباه استراتژیک بیل کلینتون خشم دموکرات‌ها را برانگیخت

جمهوریخواهان به شدت به این دیدار اعتراض کرده‌ و آن را عمل غیرعرفی و غیر اخلاقی دادستان کل دانستند. آنها معتقدند اینکه دادستان کل کشور با نزدیکترین شخص به یک متهم دیدار کند و بدون در نظر گرفتن افکار عمومی و عدالت، از طرف خود اعلام کند که از نظر او این پرونده باید مختوم شود، نمونه بارز اجحاف و بی‌عدالتی است. حتی برخی از مقامات ارشد دموکرات هم نسبت به این دیدار اعتراض کرده‌اند. آنها معتقدند که این دیدار لطمه بزرگی را به وجهه کلینتون و حزب دموکرات زده است. چرا که افکار عمومی با خود خواهند گفت که هیلاری و همسرش عملا دارند پیگیری پرونده مشکوکش را به کمک لابی‌گری ملغی و منتفی می‌کنند.

صاحبنظران حزب دموکرات معتقدند که از آنجایی که هیلاری بین ترامپ و کاخ سفید قرار دارد و سرنوشت او به دست قوه قضاییه آمریکاست، دیدار با دادستان کل اشتباهی مهلک و مرگ‌آور بوده است. چرا که با به وجود آمدن شائبه «ماستمالی کردن قضیه» در طرفداران هیلاری، آنها عملا به صداقت وی عمیقا شک می‌کنند و این یکی از بزرگترین آسیب‌هایی است که می‌تواند به او وارد شود. سناتور «جان کورنین» -نفر دوم حزب جمهوریخواه در سنا- خواستار تعیین یک مامور ویژه از سمت سنا برای تحقیق در مورد ایمیل‌های هیلاری کلینتون شده است. کورنین، معتقد است که لزوم وجود یک مامور ویژه بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

سازمان «دیده‌بان قضایی» اظهارات و تصمیم لینچ را کاملا غیرقانونی خوانده و محدود کردن تصمیم وی در قبال پرونده کلینتون را در دستور کار خود داده است. دانلد ترامپ رقیب هیلاری شب گذشته در توئیتر خود آورد: «به دیدار دیروز بیل و دادستان کل توجه کنید. این سیستم بالکل فاسد است. انصافا می‌توان گفت که این دیدار یک اتفاق ناگهانی بوده است؟». ترامپ در توئیت دیگر خود آورد: «بیل با دستان خود جعبه پاندورا (صندوق بدبختی‌ها در یونان باستان) را برای همسرش و دموکراتها باز کرد». وی، در سومین توئیت خود ضمن دروغ خواندن ادعای دادستان لینچ مبنی بر اتفاقی بودن آن دیدار و صحبت کردن با بیل کلینتون بر سر بازی گلف و نوه‌هایشانف اینچنین نوشت: «خب من هم نوه‌هایم را دوست دارم. می‌توان با یک نفر بنشینم و بگویم من این نو ه و آن نوه‌ام را دوست دارم اما بعدش چه؟ بالاخره صحبت در مورد نوه‌ها یک جا تمام می‌شود. وانگهی اصلا این معقولانه است که دو نفر در سطح بیل کلینتون و لینچ همدیگر را ببینند و فقط در مورد نوه‌هایش با هم حرف بزنند؟! من مطمئنم در آن دیدار حرفهای اصلی زده شد».

{$sepehr_media_1637060_400_300}

«کریس کونز» یکی از سناتورهای دموکرات، ضمن تایید سلامت قول لینچ این دیدار را تقبیح کرده و بر این باور است که حتی اگر این دیدار بی‌ضرر هم بوده باشد اما سیگنال بسیار بدی از خود به ضرر دموکرات‌ها ساطع کرده است. تونز، در گفتگو با CNN اظهار داشت: «به نظر من، خانم لینچ باید به بیل کلینتون می‌گفت که اجازه بدهید این گفتگوی ما پس از انتخابات و تعیین سرنوشت نامزدها صورت بپذیرد چرا که الان اصلا صورت خوشی ندارد و دردسرساز می‌شود». علاوه بر این، اتفاق مذکور در حالی که دولت اوباما پیوسته مدعی بود که وزارت دادگستری پرونده هیلاری را از سیاست جدا کرده و در عین عدالت رسیدگی خواهد کرد، کاملا وجهه دموکرات‌ها را دچار خدشه می‌کند.

کاخ سفید هم پس از اشتباه مهلک بیل کلینتون، توسط «جاش ارنست» در یک کنفرانس مطبوعاتی واکنش نشان داد. وی ابراز داشت: «پرزیدنت اوباما قویا به اجتناب از دخالت سیاسی در پرونده کلینتون متعهد است و بر این باور است که رسیدگی به پرونده وی نباید تحت تاثیر نفوذ سیاسی قرار بگیرد.

دادستان لینچ که به شدت تحت فشار اذهان عمومی، رسانه‌ها و اعضای حزب جمهوریخواه و همچنین دموکرات قرار دارد، در ساعات گذشته بلافاصله سعی در تلطیف فضا کرده و اینچنین ابراز داشت: «البته منظور من از اینکه بر این پرونده سایه افتاده است این بود که مردم نسبت به من که پیوسته موضع بیطرفی در قبال پرونده کلینتون اتخاذ کرده‌ام دچار شبهه شده‌اند که حق هم دارند». این در حالی است که دیده‌بان قضایی آمریکا، از بازرس کل وزارت دادگستری این کشور خواسته که در مورد جلسه بین این دادستان و بیل کلینتون تحقیق کند.


اتحاد ترامپ با پالین به طمع آریزونا
ترامپ نیاز به آرای مهم کلورادو که یکی از کلیدی‌ترین ایالت‌ها در انتخابات امریکاست دارد و هیچکس به اندازه «سارا پالین» -معاون جان مک کین در دوران رقابت با اوباما- نمی‌تواند به او کمک کند. ترامپ در حالی که در سخنرانی خود پالین را «نماد محافظه‌کاری» خواند، وی را بسیار شایسته دانست». پالین نیز در حضور ترامپ، اظهار داشت: «من نام جمع جمهوریخواهان مخالف ترامپ را باشگاه پسران خوب می‌گذارم. آنها خواستند گزینه دیگری را به جای ترامپ جا بدهند چرا که به شدت از مردان و زنان با محبت و استواری که پشت سر این مرد ایستاده‌اند، وحشت دارند. من، به آنها می‌گویم RAT (اشاره به موش یا همان خائن). آنها ترجیح داده‌اند به مانند کودکان قهر کنند چرا که نامزد مورد علاقه‌شان نتوانست ترامپ را شکست بدهد. آنها تصمیم دارند که در روز انتخابات در خانه بشنینند و خود را به خواب بزنند تا اینکه بخواهند نامزد بحق حزبشان را حمایت کنند. آری، من به آنها می‌گویم آدم بدها».

{$sepehr_media_1637054_400_300}


دیدار کلیدی ترامپ با فرماندار پنس
دانلد ترامپ فردا دیداری در پشت درهای بسته با «مایک پنس» فرماندار ایندیانا خواهد داشت. گفته می‌شود که این فرماندار پر نفوذ یکی از مهمترین اعضای حزب جمهوریخواه است. وی، دعوت ترامپ به گفتگو را پذیرفته است. کارشناسان معتقدند که این دیدار مربوط به پیشنهاد ترامپ به وی برای پست معاونت اوست. چرا که با توجه به سبقه و نفوذ و محبوبیت این فرماندار، دلیل دیگری برای این دیدار نمی‌توان متصور بود. وقتی خبرنگاران علت این دیدار را به این موضوع مرتبط دانسته و صحت آن را از پنس جویا شدند، از پاسخ دادن امتناع کرد.

اشتباه استراتژیک بیل کلینتون خشم دموکرات‌ها را برانگیخت / دستی دوستی ترامپ به سوی پالین / دیدار کلیدی ترامپ با فرماندار پنس

یکی از مشاورین ترامپ به شبکه خبری CBS گفت: «درست است که فرماندار پنس در ابتدا از تد کروز حمایت کرد اما رابطه بین وی و ترامپ بسیار خوب است». پنس نیز در گفتگوی روز گذشته با خبرنگاران گفت: «من ترامپ و ستادش را برای عشقی که در میان مردم ایجاد کرده تحسین می‌کنم. او، زبان مردم است. او، هزاران شغل در ایندیانا ایجاد کرد». گفتنی است که سه روز پس از اینکه کروز ستاد خود را به حالت معلق درآورد، پنس رسما از ترامپ حمایت نمود. لازم به ذکر است که «کریس کریستی» فرماندار نیوجرسی و «نیوت گینگریچ» رییس اسبق مجلس نمایندگان، از دیگر افراد مورد نظر ترامپ برای معاونت وی در صورت راه‌یابی به کاخ سفید هستند.


منابع:

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/01/donald-trump-sarah-palin-colorado-republican-rally

http://www.foxnews.com/politics/2016/07/01/trump-lynch-clinton-meeting-opened-up-pandoras-box.html

http://edition.cnn.com/2016/07/01/politics/lynch-to-accept-guidance-from-fbi-on-clinton-email-probe/index.html

http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-mike-pence-to-meet/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    به جون هر چی مرده ترامپ بر میگرده to soul of all mans Trump wins. چیه؟ 12 سال و نصفی تو ایالت آویزونا شاگرد مکانیک بودم
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    ای تو روح ترامپ و کلینتون Oh to soul of trump and clinton!!!!! Lolololol
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    فقطترامپ ترامپعشقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس