کد خبر 601528
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

با گذشت چند روز از حادثه کشته شدن دو سیاه پوست در آمریکا و شعله ور شدن آتش خشم مردم، پلیس این کشور همچنان به سرکوب اعتراض ها و بازداشت معترضان ادامه می دهد.

تداوم سرکوب معترضان قتل سیاهپوست آمریکاییبه گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «سی.ان.ان»، در جریان تظاهرات های شنبه شب (به وقت محلی) نزدیک به 200 نفر در ایالت های نیویورک، شیکاگو، مینه سوتا و لوئیزیانا بازداشت شدند.

شهرهای «سینت پل» در مینه سوتا و «باتون روژ» در لوئیزیانا که محل کشته شدن دو آمریکایی آفریقایی تبار هستند، صحنه آشوب و درگیری میان معترضان مسلح و پلیس آمریکا بود.
شب گذشته تنها در باتون روژ 125 نفر از جمله برخی فعالان حقوق سیاه پوستان بازداشت شدند.

جنبش «زندگی سیاه ها مهم است» در روز های گذشته به تظاهرات ها و تحصن های بسیاری منجر شده است. برخی گروه ها می گویند که قصد دارند تا تحصن خود را تا 135 ساعت به یاد 135 سیاه پوست کشته شده به دست پلیس آمریکا در سال جاری میلادی ادامه دهند.

آلتون استرلینگ، مرد سیاه پوست 37 ساله سه شنبه هفته گذشته در نزدیکی یک فروشگاه در شهر باتون مشغول دست فروشی بود که مورد آزار یک بی خانمان قرار گرفت.
استرلینگ هیچ گاه فکر نمی کرد که با نشان دادن اسلحه خود به بی خانمان، او پلیس را خبر می کند. براساس ویدئوی ضبط شده، ماموران پلیس پس از درگیری با این سیاه پوست او را به قتل رساندند.

با گذشت کمتر از یک روز از این حادثه، شخصی در صفحه فیسبوک خود ویدئوی دیگری منتشر کرد که نشان می داد چطور ماموران پلیس، نامزد سیاه پوست او را بدون دلیل موجه به قتل رسانده است.
«فیلاندو کستیل» در این ویدئو پس از اینکه به پلیس می گوید در ماشین اسلحه دارد و زمانی که می خواهد مجوز اسلحه و مدارک ماشین را به آن ها نشان دهد، به ضرب گلوله به قتل می رسد.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در تلاش برای کاهش اعتراض ها به اقدام بی رحمانه ماموران پلیس آمریکا، گفت که هنوز مشخص نشده که آیا این اسلحه مجوز داشته است یا خیر.
اما نقطه عطف حوادث روز های گذشته، کشته شدن پنج پلیس سفید پوست آمریکا به دست یک تک تیرانداز در جریان تظاهرات اعتراض آمیز سیاه پوست ها در شهر دالاس در ایالت تگزاس بود. این حادثه که به گفته ماموران یک «حمله غافلگیرانه» بود، از شعله ور شدن دوباره آتش تبعیض نژادی در آمریکا و کشمکش های داخلی حکایت داشت.

«میکا خاویر جانسون» سرباز کارآزموده 25 ساله و سیاه پوست ارتش آمریکا که سابقه خدمت در افغانستان را در کارنامه دارد، مظنون اصلی حادثه دالاس شناخته شد. پلیس پس از آنکه ساختمان محل اختفای این تک تیرانداز را شناسایی کرد، با استفاده از ربات پیشرفته بمب افکن او را به قتل رساند.
پلیس پس از بررسی خانه جانسون، قبضه های متعدد سلاح، مهمات، جلیقه های ضدگلوله و تجهیزات ساخت بمب یافت و با یافته های جدید، احتمال اینکه این حمله از قبل برنامه ریزی شده بوده و دست افراد بیشتری پشت پرده آن باشد، قوت گرفته است.

این ها همه در شرایطی است که با وجود حادثه دالاس و نیز تیراندازی ماه گذشته در باشگاه شبانه اورلاندو در ایالت فلوریدا که به کشته شدن 49 نفر و زخمی شدن ده ها نفر منجر شده بود، سرنوشت قانون منع فروش سلاح به افراد لیست پرواز ممنوع آمریکا، همچنان به علت مخالفت نمایندگان جمهوریخواه نامعلوم باقی مانده است.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس