در حالی که اعتراضات به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان ادامه دارد، رسانه‌ها خبر دادند که نیروهای امنیتی ده‌ها معترض را بازداشت کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، در حالی که اعتراضات به کشته شدن دو سیاه پوست آمریکایی در اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا ادامه دارد، بازداشت معترضان توسط نیروهای امنیتی آمریکایی هم ادامه دارد.

عصر چهارشنبه هفته گذشته، «فیلاندو کستایل»، مرد سیاهپوست 32 ساله که همراه نامزد و دختر 4 ساله‌اش در حال رانندگی در یکی از خیابان‌های ایالت «مینه‌سوتا» بود، حین توقف در ترافیک مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.

این در حالی بود که «آلتون استرلینگ» یک سیاهپوست دیگر آمریکایی هم یک روز قبل از آن با گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داد.

به دنبال این دو تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا، هزاران نفر از مردم آمریکا در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان به خیابان‌ها آمدند(جزئیات بیشتر).

حالا امروز شنبه خبر رسیده که همزمان با ادامه اعتراضات در آمریکا، موج دستگیری‌های معترضان به تبعیض نژادی در نقاط مختلف این کشور ادامه دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده که نیروهای پلیس آمریکا در شهر بالتیمور ایالت مریلند، حداقل 5 تن از معترضان را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، از شهر روچستر ایالت نیویورک هم خبر رسیده که تظاهرات اعتراضی در این شهر آمریکا به تبعیض نژادی برگزار شده و نیروهای پلیس و امنیتی حداقل 40 تن از معترضان را بازداشت کردند.

در شهر فونیکس در ایالت آریزونا،  اعتراضات به تبعیض نژادی به خشونت کشیده شده و پلیس ضمن درگیری با معترضان، از گاز اشک آور استفاده کرده است.

از شهر لوس انجلس هم خبرها حاکی از حضور گسترده پلیس و مقابله ماموران با معترضان است. برخی رسانه2ها از بازداشت «تعدادی» از معترضان به تبعیض نژادی خبر داده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس