کد خبر 610902
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

بیش از ۵۰۰ نفر در پایتخت کانادا تظاهرات کردند تا اعتراض خود را نسبت به مرگ یک مرد سیاهپوست که بیماری روانی داشته و پس از بازداشت توسط پلیس جانش را از دست داده، اعلام کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، تظاهرات اعتراض آمیز بیش از 500 نفر در پایتخت کانادا در اعتراض به مرگ یک بیمار روانی سیاهپوست که پس از دستگیری توسط پلیس جان خود را از دست داده، در شرایطی است که کانادا همواره به تحمل و بردباری نیروی پلیس خود افتخار می‌کرده است.

عبدالرحمن عبدی 37ساله روز دوشنبه پس از بازداشت توسط پلیس، به‌خاطر وخامت حالش در بیمارستان بستری شد ولی در نهایت جان خود را از دست داد. شاهدان عینی اعلام کرده‌اند که افسران پلیس اتاوا وی را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

مرگ این مرد سیاهپوست در حالی است که کشتار سیاهپوستان در آمریکا نیز توسط مأموران پلیس طی ماه‌های گذشته، اعتراضات وسیع و گسترده‌ای را در سراسر این کشور به وجود آورده است.

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی در حمایت از جان سیاهپوستان خواستار برخورد با رفتارهای خشن پلیس کانادا شدند. این تظاهرات به‌درخواست خانواده این سیاهپوست، به‌صورت مسالمت آمیز برگزار شده و هیچ گونه بازداشتی انجام نشده است.

خانواده عبدالرحمن عبدی از برگزار کنندگان این تظاهرات تشکر کرده‌اند. بیش از 600 نفر از جمله شهردار اتاوا نیز در مراسم یادبودی که روز جمعه از سوی خانواده عبدی برگزار شد، شرکت کردند.

نهاد نظارتی بر پلیس ایالت اونتاریو نیز اعلام کرده است که در خصوص بازداشت و مرگ این سیاهپوست تحقیق خواهد کرد. فعالان حقوق بشر خواستار ارائه شکایت علیه مأموران پلیس کانادا شده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس