کد خبر 602852
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

موج حملات به نیروهای پلیس آمریکا در اعتراضات به رواج نژادپرستی علیه سیاهپوستان در جامعه آمریکایی به ویژه ادارات پلیس این کشور به شهر تگزاس رسید که در آن سه فرد مسلح به سمت نیروهای پلیس تیراندازی کردند.

 به گزارش مشرق، منابع محلی اعلام کردند، پلیس تگزاس 2 فرد مسلح را که ظاهرا به سمت افسران پلیس در این شهر شلیک کرده بودند، دستگیر کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، در روزهای اخیر به دنبال کشته شدن دست‌کم دو سیاهپوست توسط افسران پلیس آمریکا، موجی از تظاهرات و اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به رواج تعصبات نژادپرستانه علیه سیاهپوستان در آمریکا و بویژه در میان نیروهای پلیس آمریکاییبه راه افتاده است.

عصر چهارشنبه به وقت آمریکا، «فیلاندو کستایل»، مرد سیاهپوست 32 ساله که همراه نامزد و دختر 4 ساله‌اش در حال رانندگی در یکی از خیابان‌های ایالت «مینه‌سوتا» بود، حین توقف در ترافیک مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. «آلتون استرلینگ» نیز سیاهپوستی دیگر بود که یک روز قبل از آن با گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داد.

صبح روز جمعه (پنج‌شنبه شب به وقت آمریکا) معترضان به اقدامات نژادپرستانه افسران پلیس آمریکایی و کشتار اخیر سیاهپوستان در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمدند. در دالاس اما حوادثی که اتفاق افتاد اندکی فراتر از اعتراض و تظاهرات و دستگیری معترضان رفت.

تعدادی تک‌تیرانداز که در ساختمان «بانک آمریکا» مخفی شده بودند، به سمت نیروهای پلیس شلیک کرده و 12 افسر پلیس در این تیراندازی‌ زخمی شدند که در نهایت 5 افسر پلیس به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

پلیس دالاس در جریان تبادل آتش با افراد مسلح که در ساختمان مخفی شده بودند، سه نفر را دستگیر کرد اما فرد چهارم حاضر نشد تسلیم شود و در نهایت گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن وی و برطرف شدن تهدید موجود منتشر شده بود.

اما این پایان اعتراضات مردم آمریکا علیه رواج نژادپرستی در این کشور نبود. این اعتراضات تا امروز نیز همچنان در نقاط مختلف این کشور در جریان بوده است.

امروز سه‌شنبه و در ادامه این اعتراضات گسترده ابتدا در خبری فوری اعلام شد که نیروهای پلیس تگزاس به دنبال چندین نفر مسلح هستند که به سمت نیروهای پلیس شلیک کرده‌اند.

پس از گذشت چند ساعت اخباری در خصوص دستگیری دو نفر از مظنونین به این تیراندازی منتشر شد و پلیس اعلام کرد که هیچ یک از افسران پلیس در این حادثه تیراندازی هدف ضاربان قرار گرفته بودند، زخمی نشده‌اند.

در حال حاضر نیروهای پلیس تگزاس در حال جستجو برای دستگیری مظنون احتمالی سوم هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    آخه مگه میشه؟ مگه داریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس