صدها نیروی جیش الفتح (تحت الحمایه ترکیه) از عصر شنبه عملیات سنگینی برای عقب‌زدن ارتش سوریه از نزدیکی «جاده کاستیلو» در شمال شهر حلب آغاز کردند، که با مقابله ارتش و مقاومت، با تلفات سنگین عقب‌نشینی کردند.

 به گزارش مشرق، پس از ناکامی‌ها و شکست‌های پی در پی عناصر تروریستی در شمال شهر حلب و کشته شدن صدها تن از تروریست‌های گروهک‌های جبهه النصره و نورالدین زنکی، شب گذشته این منطقه شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک ماه گذشته بود‌.

از غروب روز گذشته صدها تن از تروریست‌ها عملیاتی را برای شکسته شدن محاصره همدستان خود در مرکز شهر حلب آغاز کردند. عناصر تروریستی ابتدا با دو خودروی انتحاری علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت در مزارع جنوبی الملاح و شمال اتوبان کاستیلو حمله کردند.

نیروهای سوری و مقاومت از پیش‌ برای مقابله با این حملات آمادگی لازم را داشتند و موفق شدند خودروهای انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع منهدم کنند.

پس از ناکامی خودروهای انتحاری در هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه، صدها تن از عناصر تروریستی حملات وسیعی را علیه نیروهای سوری و مقاومت در منطقه آغاز کردند. میزان تجهیزات نظامی در اختیار تروریست‌ها در حملات شب گذشته بی‌سابقه بوده است.

اشراف کامل نیروهای جبهه مقاومت بر منطقه و نفوذناپذیر شدن نقاط باز پس گرفته شده باعث شد در همان ساعات اولیه اوضاع میدانی تحت کنترل نیروهای سوری در‌آید.

همزمان با آغاز این حملات، رسانه‌های حامی تروریست‌ها از جمله شبکه قطری الجزیره اقدام به انتشار اخباری مبنی بر اشغال مجدد مزارع جنوبی و شمال اتوبان کاستیلو کرد اما یک منبع میدانی اعلام کرد: با مقاومت نیروهای سوری این حملات دفع شد و اخبار کذب منتشر شده صرفا برای بالا بردن روحیه تروریست‌های شکست خورده است‌.

وی گفت: عملیات ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت برای تسلط کامل بر مسیر ارتباطی مهم کاستیلو و محاصره کامل تروریست ها در مرکز شهر حلب ادامه دارد.

بعد از حدود 6 ساعت درگیری‌ نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های جبهه النصره و نورالدین زنکی ده‌ها تن از تروریست‌ها کشته شدند که 6 سرکرده اصلی آنها نیز در میان کشته شدگان است.

با این وجود جیش الفتح تنها به مرگ 17 تن از عناصر خود اعتراف کرده است، بر اساس این خبر تعداد زیادی از خودروهای مجهز به آتش بار و تجهیزات نظامی تروریست‌ها نیز در حملات شب گذشته منهدم شد.

عناصر تروریستی بامداد روز یکشنبه (امروز) با متحمل شدن خسارات فراوان و بر جای گذاشتن اجساد همدستان خود از منطقه متواری شدند.

براساس اطلاعات بدست آمده، در دو روز گذشته صدها تن از عناصر تروریستی کارکشته که به وسیله نیروهای آمریکایی در ترکیه آموزش دیده‌اند به منطقه الملاح اعزام شدند تا در کنار تروریست‌های جبهه النصره از پیشروی نیروهای جبهه مقاومت در شمال شهر حلب جلوگیری کنند اما آنها نیز در حملات شب گذشته متحمل خسارت فراوان شدند و چند تن از فرماندهان این گروه تروریستی کشته شدند.

همزمان با شکست سنگین تروریست‌ها  تعداد زیادی آمبولانس به همراه کادر پزشکی از مرز ترکیه و استان ادلب وارد شهر حلب شدند تا صدها تروریست مجروح شده را درمان و به مناطق دیگر منتقل کنند.

با شکسته شدن خطوط دفاعی تروریست‌ها در مناطق جنوبی جاده کاستیلو، نیروهای سوری و مقاومت چندین کارگاه و کارخانه را در شهرک اللیرمون پاکسازی کردند و پیشروی به عمق این شهرک ادامه دارد. بر اساس اطلاعات بدست آمده نزدیک به 30 درصد از شهرک  پاکسازی شده است.

گزارش‌ها از مناطق مرکزی شهر حلب نیز حاکی است که حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها علیه اهالی شهر همچنان ادامه دارد.

عناصر تروریستی از شب گذشته تاکنون مناطق سیف الدوله، الجابریه، میسلون، التلل، المنشیه، الهزاره به شدت با خمپاره و موشک هدف قرار داده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس