کد خبر 601423
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

جاده راهبردی «الکاستیلو » واقع در حومه شمالی حلب تنها شریان اصلی ارتباط تروریست‌ها با مرزهای ترکیه در شمال حلب به حساب می‌آید که با قطع آن حلقه محاصره تروریست‌ها در حلب به سمت کامل شدن پیش خواهد رفت.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حال تکمیل کردن محاصره شهر حلب و قطع تمامی راه های امداد رسانی به تروریست ها در این شهر هستند.

در این راستا ارتش سوریه و مقاومت با استفاده از برتری آتش بر جاده راهبردی الکاستیلو توانستند راه امداد رسانی به تروریست‌ها در شرق حلب را قطع کنند و اکنون در فاصله 400 متری این جاده قرار دارند.

یک منبع نظامی به تسنیم گفت: اهمیت جاده الکاستیلو از این جهت است که این جاده خروجی شمالی حرب به حساب می‌آید و تنها جاده‌ای است که دو حومه شمالی و غربی و مناطق تحت کنترل تروریست‌ها را به هم وصل می‌کند.

جاده الکاستیلو همچنین تنها شریانی است که تروریست‌ها را از حومه شمالی حلب به مرزهای ترکیه وصل می‌کند. این جاده همچنین از حومه شمالی حلب به اردوگاه حندرات و از آنجا نیز به ناحیه‌های شرقی حلب کشیده می‌شود.

بنابراین تسلط ارتش سوریه بر این جاده به معنی بستن ورودی شمالی حلب از دو سمت می‌باشد: اول: مزارع الملاح  دوم: اللیرمون.

قطع این جاده به ارتش سوریه این امکان را می‌دهد تا آن را یک نقطه برای آغاز محور  عملیاتی جدید قرار دهد و  به سوی اردوگاه حندرات از سمت غربی آن عملیات جدیدی را آغاز کند.

بعد از آزادسازی دو شهرک نبل و الزهراء و قطع تمامی راه‌های ارتباطی تروریست‌ها با ترکیه در جبهه حلب؛ تمامی مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در حلب تحت محاصره کامل خواهد بود و بعد از آن تمرکز ارتش سوریه بر پاکسازی مناطق داخلی حلب از جمله محله بنی زید و صلاح الدین در شرق حلب خواهد بود. ترویست‌های جیش الفتح از این محله‌ها برای شلیک موشک به داخل شهر حلب استفاده می‌کنند.

در درگیری‌های شمال حلب طی چند روز گذشته 10 گروه تروریستی از جمله گروه‌های «نور الدین زنکی»، «احرار الشام»، «فیلق الشام»، «حزب ترکسانی اسلامی»، «جیش العزه»، «الفرقه الساحلیه»، «جیش النصر» و «جیش التحریر» حضور دارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس