ده‌ها تن از عناصر ائتلاف «جیش الفتح» تلاش کردند به گذرگاه مرزی «کسب» سوریه-ترکیه نفوذ کنند؛ پس‌ از ساعت‌ها درگیری ارتش سوریه آنان را عقب زد.

 به گزارش مشرق،ده‌ها تن از عناصر تروریستی ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» پس از آرامش دو ساله در شمال غرب لاذقیه تلاش کردند با حملات سنگین گذرگاه مرزی کسب (در مرز سوریه و ترکیه) را اشغال کنند.

نیروهای ارتش سوریه تحرکات تروریست‌ها را رصد کرده و با کمینی از پیش طراحی شده اجازه دادند تروریست‌ها به بلندی‌های 45 در حومه گذرگاه کسب نزدیک شوند.

یک منبع میدانی گفت: نیروهای سوری متشکل از گردان 313 ابوحارث، نیروهای دفاع ملی و ارتش سوریه با استفاده اصل غافلگیری، عملیاتی مشترک را در حومه  بلندی‌های 45 تدارک دیدند.

او افزود: با نزدیک شدن تروریست‌ها به منطقه مدنظر، عملیات هجومی آغاز شد و نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری موفق شدند با کشتن تعدادی زیادی از تروریست‌ها، عملیات اشغال گذرگاه کسب را ناکام بگذارند.

در پی این عملیات دیگر عناصر تروریستی پس از ناتوانی مجبور شدند از منطقه متواری شوند.

به نظر می‌رسد این اقدام تروریست‌ها یا ناشی از نگرانی آنان از بسته شدن قریب‌الوقوع مرز سوریه با ترکیه در شمال لاذقیه در پی موفقیت اخیر ارتش در آزادسازی شهرک کنسبا در شمال لاذقیه (نزدیک مرز ترکیه) است یا برای مشغول کردن نیروهای سوری در جبهه‌ای دیگر تا ارتش در شمال کنسبا (در محورهای جبل الاکراد و جبل ترکمان) پیشروی نکند.

در پنج روز گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سوری و تروریست‌ها در جبل ترکمان و جبل الاکراد به خصوص در حومه شهرک کنسبا رخ داده که تروریست ها متحمل خسارت فراوانی شده‌اند.
 
نفوذ ناکام «جیش الفتح» به گذرگاه مرزی «کسب» سوریه-ترکیه 
موقعیت کسب در شمال غرب لاذقیه در مرز با ترکیه 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس