کد خبر 596137
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

آخرین نقاط تحت اشغال شمال لاذقیه شاهد نبرد شدید تروریست‌های مورد حمایت ترکیه با ارتش سوریه و عناصر مقاومت است.

 به گزارش مشرق، از عصر روز دوشنبه (دیروز) صدها تن از عناصر تروریستی عملیاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت در جبل الاکراد و جبل ترکمان استان لاذقیه آغاز کردند.

تروریست‌ها در ابتدا با خمپاره و موشک مواضع نیروهای سوری را در شهرک کنسبا و ارتفاعات البیضاء هدف قرار دادند. در مقابل، یگان توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه نیز تروریست‌ها را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل فارس، حجم حملات تروریست‌ها با توجه به کمک‌های دریافتی از همرزمان خود در استان ادلب، بی‌سابقه است.

نیروهای سوری در اثر این حملات مجبور شدند مواضع خود را در شهرک نحشبا، ارتفاع رشا و بخش‌هایی جزئی از مزارع شمالی شهرک فوق‌العاده مهم «کنسبا» تخلیه کنند.

همزمان با این اتفاق، رسانه‌های متعلق به گروه‌های مسلح، تبلیغات روانی شدیدی راه انداختند مبنی بر اینکه ارتش از کنسبا عقب‌نشینی کرد. اما نیروهای سوری با وجود درگیری‌های سنگین تاکنون توانسته‌اند کنترل ارتفاعات ابوعلی را حفظ کنند.

ناگفته نماند، مناطق مزغله و قرمیل قبل از شروع درگیری‌ها هم خالی از نیروهای دو طرف بود و فقط از لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می‌آمد اما همزمان با آغاز حملات، تروریست‌ها نیروهای بیشتری به این مناطق اعزام کردند.

دهها تروریست از جمله چند فرمانده بنام‌های ابوهاجر ابنشی از مسئولان میدانی بلند پایه جبهه النصره و آدم الشیشانی فرمانده کل گروه اجناد قفقاز در درگیری‌های روز گذشته توسط نیروهای سوری کشته شدند. رسانه‌های «جیش الفتح» به کشته شدن این دو فرمانده میدانی اذعان کرده و «شهادت» آنان را به دیگر تروریست‌ها تبریک گفته‌اند.

در این درگیری‌ها، حداقل شش خودروی نظامی تروریست‌ها منهدم شده است. گروه‌های مسلح در شمال لاذقیه در تلاش هستند با حملات سنگین شهرک مهم کنسبا را اشغال کنند اما یگان موشکی و توپخانه ارتش تجمعات آنان را هدف قرار می‌دهد.

همزمان با شروع درگیری‌ها در شمال استان لاذقیه، رسانه‌های حامی تروریست‌ها با نشر اخبار کذب تلاش می‌کنند روحیه نیروهای تحت فرمان خود را بالا ببرند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس