کد خبر 602887
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

تسلط آتشباری ارتش سوریه و مقاومت بر جاده حیاتی کاستیلو در شمال حلب، سبب شده تروریست‌ها برای کنار زدن این تسلط، تلفات سنگینی بدهند و تمام پاتک‌هایشان تا الان بی‌اثر بماند.

 به گزارش مشرق، روند عملیات شمال و غرب شهر حلب که از دو هفته پیش آغاز شده، به سود ارتش سوریه و مقاومت در جریان است.

با تثبیت مواضع نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در «مزارع شمالی، میانی و جنوبی الملاح» در شمال شهر حلب، عملیات پاکسازی در محورهای دیگر نیز در جریان است.

تسلط آتشباری بر مسیر ارتباطی «کاستیلو» نیز باعث شده عملیات در حومه مزارع جنوبی الملاح نیز بخوبی ادامه پیدا کند.

نیروهای جبهه مقاومت تاکنون توانسته‌اند تمامی حملات تروریست‌ها به حومه مزارع جنوبی را دفع کنند.

کشته شدن 215 تروریست از جمله 25 فرمانده

براساس اطلاعات به دست آمده از میادین نبرد، تروریست‌های «نورالدین زنکی، جبهه النصره و بازهای کوهستان» در درگیری‌های چند روز گذشته 215 تن از نیروهای خود را از دست داده اند و بیش از 25 تن از فرماندهان میدانی آنها از پا در آمده‌اند.

خبرها حاکیست گروه‌های تروریستی با ادامه شکستها، تحهیزات خود در حومه شهرک «کفرحمره» را رها کرده اند و به سمت مرزهای اداری استان ادلب متواری شدند.

بنا بر این گزارش، اختلاف در میان گروه های تروریستی وابسته به نورالدین زنکی و جبهه النصره باعث ایجاد درگیری شده و طرفین یکدیگر را به خیانت متهم می کنند.

برخی تروریستها دیگر حاضر به شرکت در عملیات نیستند

تعداد زیادی از تروریستها حمله مجدد به مواضع نیروهای جبهه مقاومت در مزارع ملاح و  شهرک صنعتی اللیرمون را خودکشی می‌دانند و حاضر نیستند در عملیات شرکت کنند.

با این وجود، نیمه شب گذشته گروهی از تروریستها از شهرک «حریتان» به مواضع نیروهای سوری و مقاومت در مزارع جنوبی و غربی ملاح و همچنین منطقه «البریج» حملاتی را انجام دادند که پس از 4 ساعت درگیری با متحمل شدن خسارات مالی و تلفات جانی مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

«کاستیلو» همچنان تلفات از تروریست‌ها می‌گیرد

نیروهای مقاومت در 150 متری میدان مهم اللیرمون

اما در شهرک صنعتی «اللیرمون» پیشرویها با سرعت ادامه دارد و نیروهای مقاومت موفق شدند با عقب راندن تروریستها از مرکز این شهرک به سمت شمال شرق کارگاههای «صباغ و شرباتی»، منطقه «صاله الشرق الاوسط» را پاکسازی کنند و خود را به 150 متری میدان مهم اللیرمون برسانند.

درصورت پاکسازی میدان مهم و راهبردی اللیرمون، راه ارتباطی تروریست ها از اتوبان کاستیلو به سمت جاده شهرک کفرحمره به طور کامل قطع  و شکست سنگین دیگری برای تروریستها ثبت می‌شود.

همزمان با پیشروی‌ها در شهرک اللیرمون، جنگنده‌ها، یگان موشکی و توپخانه به شدت مواضع تروریست‌ها را در شهرک «سکن الشبابی» واقع در شرق شهرک اللیرمون هدف قرار می‌دهند.

شب گذشته در اثر حملات توپخانه‌ای و موشکی به تجمع تروریست ها در منطقه «الانذارات» و میدان البریج در شهرک سکن الشبابی نزدیک به 86 تروریست کشته و حداقل 40 تن زخمی شدند.

این تروریست‌ها درصدد بودند در منطقه البریج  حملاتی را به مواضع نیروهای جبهه مقاومت انجام دهند که عملیات آنها در مرحله نخست شکست خورد.

نبود سوخت کافی برای خودروها و آمبولانسها باعث شده انتقال زخمیهای تروریستها به بیمارستانهای میدانی به خصوص در شهرک السکن الشبابی با مشکل روبه رو شود و تعدادی زیادی از آنان قبل از رسیدن به مراکز درمانی از پای دربیایند.

عملیات پاکسازی مزارع ملاح، شهرک صنعتی اللیرمون و بنی زید با مشارکت ارتش سوریه، نیروهای مردمی نبل و الزهراء، نیروهای ویژه حزب الله لبنان، نیروهای جبهه مقاومت عراق و مشاوره های مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت می گیرد اما عملیات در حومه اردوگاه حندرات توسط نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت فلسطینی ( فدائیان قدس) انجام می شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس