کد خبر 592090
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جان کری روز جمعه گذشته به صورت تلفنی با هم گفتگو کردند و قرار شد به زودی دیداری فوری برای بررسی مساله از سر گیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در سایه انتقادات شدید از دولت خود طی هفته‌های اخیر، با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا توافق کرد که طی دیداری فوری مساله از سر گیری مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین را مورد بررسی قرار دهد. این دیدار هفته آینده در یکی از کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد.

 دفتر نتانیاهو فورا برگزاری این نشست را تایید نکرده اما گفته است: اگر مساله‌ای وجود داشته باشد در زمان خودش اعلام خواهد شد.

قرار است وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره طرح صلح فرانسه رای گیری کنند. فرانسه ابتدای ماه جاری میلادی نشستی را با محوریت حل درگیری‌های اسرائیل و فلسطین برگزار کرد.

نتانیاهو در پی شکست در مقابله با تلاش‌های بین‌المللی برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح که فرانسه آن را ارائه کرده بود، خواستار دیدار با وزیر خارجه آمریکا شده است.

این دیدار نتانیاهو و کری حول محور از سر گیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد که تونی بلر فرستاده سابق کمیته چهارجانبه صلح در منطقه خاورمیانه هماهنگی‌های لازم برای از سر گیری مذاکرات سازش میان تشکیلات رام الله و رژیم صهیونیستی را با کشورهای عربی و در راس آنها عربستان سعودی و مصر انجام خواهد داد تا زمینه برگزاری کنفرانس منطقه‌ای و نه بین‌المللی فراهم آید.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دیدار تحت تاثیر انتقادات اخیر ایهود باراک وزیر اسبق جنگ این رژیم از نتانیاهو صورت می‌گیرد که طی آن نسبت به فروپاشی دولت نتانیاهو طی ماه‌های آینده هشدار داده بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس