کد خبر 589955
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی تل‌آویو برای کمک به ناتو در زمینه مبارزه با "تروریسم" و انجام همکاری‌های اطلاعاتی در این زمینه را اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی در مقابل نمایندگان کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با تاکید بر اینکه "تروریسم" هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و اقدامات فرا مرزی برای مبارزه با این مساله باید افزایش یابد،‌ اظهار داشت: تل‌آویو برای کمک به ناتو در این زمینه از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربه‌های خود آماده است.

وی افزود: اسرائیل می‌تواند خدمات بسیاری به ناتو ارائه کند و در مقابل ناتو نیز می‌تواند کمک بسیاری به اسرائیل کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اطمینان داد که تلاش آزاد و نامحدود جامعه جهانی در صورتی که اتحاد واقعی در این زمینه وجود داشته باشد، می‌تواند از گسترش تروریسم جلوگیری کرده و منجر به پیروزی علیه داعش شود . وی گفت: پیروزی بر داعش امکان‌پذیر است.

نتانیاهو در پایان تصریح کرد: به عقیده من در صورتی که همکاری‌های بین المللی آنگونه که باید، وجود داشته باشد،‌ این هدف قابل تحقق است. اگر ما با یکدیگر تلاش کنیم این پیروزی را سریع‌تر محقق خواهیم کرد و خیلی زودتر داعش و تروریسم را از بین خواهیم برد.

همزمان وزرای دفاع ناتو در بروکسل، کمی پیش از نشست سران این پیمان در ورشو نشستی داشتند.

یک مقام ناتو: آشتی ترکیه و اسرائیل، همکاری ناتو با تل‌آویو را تقویت می‌کند

از سوی دیگر، یک منبع دیپلمات در ناتو گفت: ‌تلاش‌های اسرائیل برای عادی سازی روابط با ترکیه، ‌به عنوان یک عضو ناتو به تقویت همکاری‌های اسرائیل با این پیمان در کنار دیگر اشکال همکاری‌های امنیتی‌اش منجر خواهد شد.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در گذشته بسیار خوب و قوی بود اما پس از آنکه رژیم صهیونیستی در حمله به ناوگان آزادی 10 فعال این کشور در سال 2010 هدف گرفت و کشت، این روابط رو به وخامت رفت. ترکیه از ارتباطات این رژیم با ناتو خشمگین بود.

اما در راستای تلاش‌های کنونی دو طرف برای بهبود روابط،‌ ترکیه ماه گذشته میلادی به تاسیس دفتر این رژیم در مقر ناتو در بروکسل رضایت داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس