پلیس گزارش داده که دیروز همزمان با کشتار اورلاندو، فرد دیگری را که به طرز خطرناکی مجهز به سلاح گرم بود در جنوب کالیفرنیا دستگیر کرده است. ماه ژوئن برای همجنس‌بازان یادآور شورشی است که در سال 1969 میلادی در منهتن نیویورک صورت دادند.

گروه بین‌الملل مشرق- شب گذشته، آمریکا شاهد فاجعه‌بارترین حمله مسلحانه در تاریخ خود بود. یک باشگاه شبانه در اورلاندوی کالیفرنیا که مملو از صدها هجنس‌باز بود، از سوی یک جوان افغانی‌تبار و مسلمان مورد حمله قرار گرفت که بر اثر آن تا کنون 50 تن کشته شده و 53 نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.

103 کشته و زخمی در فاجعه اورلاندو  + عکس و فیلم

یک حادثه تروریستی یا ناشی از نفرت شخصی؟

عامل حادثه، جوانی به نام عمر متین بود که به گفته همسر سابقش فاقد تعادل روانی بوده و رفتارهای خشنی از جمله ضرب‌و‌شتم همسر از او گزارش شده است. پدر او نیز می‌گوید حمله پسرش با انگیزه‌های مذهبی صورت نگرفته بلکه بر اثر نفرت از همجنس‌بازی انجام شده است. او اضافه کرده عمر یک‌بار در میامی وقتی دو مرد همجنس‌باز را دیده، به پدرش گفته سخت آزرده‌خاطر شده است.

103 کشته و زخمی در فاجعه اورلاندو  + عکس و فیلم
عمر متین 29 ساله پس از حمله به باشگاه Pulse در اورلاندو توسط پلیس به قتل رسید

اگر چه این گفته‌ها باعث شده نماینده فلوریدا، آلن گرِیسون نیز «تروریستی» بودنِ حادثه دیشب در ایالت متبوعش را رد کند اما داعش بلافاصله پس از وقوع حادثه دیشب، مسئولیت آن را پذیرفت. مقامات پلیس البته در تلاش برای راستی‌آزمایی ادعای داعش، اعلام کردند هیچ شاهدی مبنی بر ارتباط این فرد با گروه موسوم به «دولت اسلامی» (داعش) به دست نیامده، جز اینکه چند سال پیش به دلیل تعامل اندک متین با محمد ابوصلحی از اعضای جبهه‌النصره بازجویی‌های از متین توسط اف‌بی‌آی صورت گرفت و هم اینکه شاهدان کشتار دیشب می‌گویند او پیش از تیراندازی به عدد 911 (یادآور حادثه یازده سپتامبر) اشاره کرده است.

{$sepehr_media_1601435_400_300}
دانلود

صحبت‌های همسر سابق مهاجم مسلح در مورد بیماری روانی او

وقوع این جنایت در یکی از یکشنبه‌های ماه ژوئن که همجنس‌بازان هرساله در این ماه به برگزاری «راه‌پیمایی غرور»  و همچنین به جشن و تفریح در یکشنبه‌های آن اقدام می‌‌کنند، نشان‌دهنده اوج نفرت عمر متین از گروه یادشده است، با این حال «مسلمان» بودنِ او گمانه‌‌ها را در مورد ارتباط این حادثه، دست‌کم به صورت غیرمستقیم با داعش را تقویت کرده است. ماه ژوئن برای همجنس‌بازان یادآور شورشی است که در سال 1969 میلادی در منهتن نیویورک صورت دادند.

103 کشته و زخمی در فاجعه اورلاندو  + عکس و فیلم
یک نمونه از اسلحه AR-15 که مهاجم از آن برای قتل قربانیان استفاده کرده است

قربانیان که بودند؟

اسامی برخی قربانیان منتشر شده که همگی آنها جوان و دست‌کم برخی از آنها لاتینی‌تبار هستند: ادوارد ساتومایور 34 ساله، استنلی آلمادوار 23 ساله، اوئیز عمر 20 ساله، اریک آیوِن اُرتیز-ریوِرا 36 ساله، پیتر گونزالز-کروز 22 ساله، لوئیز ویِلما 22 ساله، کیمبرلی موریس 37 ساله

{$sepehr_media_1601436_400_300}
دانلود

مادر یکی از قربانیان، آخرین پیامک‌های فرزندش را می‌خواند

واکنش سیاستمداران آمریکایی

این رخداد تلخ واکنش سیاستمداران امروز و فردای آمریکا را در پی داشت: اوباما رخداد دیشب را به عنوان یک اقدام تروریستی محکوم کرد که ریشه در نفرت داشته و ناشی از امکان حمل آزاد سلاح در آمریکا است، اما هیلاری کلینتون ایده‌های آزادی‌خواهانه حزب دموکرات در مورد همجنس‌بازان را تکرار کرد تا به یادشان بیاورد رسمیت‌یافتن ازدواج هجنس‌بازان مدیون تلاش‌های حزب متبوع وی بوده است:«به جامعه دگراباشان: بدانید شما میلیون‌‌ها متحد در سراسر کشور دارید، از جمله من».

ترامپ فراتر از این دو به دنبال جذب آرای آمریکاییان برآمد:«خوشحالم که به من بخاطر تشخیص درستم پیرامون خطر اسلام افراطی تبریک می‌گویید. اما من تبریک نمی‌خواهم. من سخت‌گیری و هشیاری می‌خواهم. باید زرنگ باشیم». وی که پیشتر خواستار ممانعت موقت از ورود مسلمانان به آمریکا شده بود، هیلاری و باراک را به دلیل عدم اشاره به نقش «اسلام افراطی» در این حادثه مستحق برکناری دانست.



103 کشته و زخمی در فاجعه اورلاندو  + عکس و فیلم
واکنش تبلیغاتی ترامپ به کشتار دیشب

ممکن است در روزهای آتی، لاتینی‌تباربودنِ این قربانیان نیز دستمایه تبلیغات انتخاباتی قرار گیرد، زیرا ترامپ حملات سختی در مورد حضور این افراد در آمریکا صورت داده و حتی خواستار بنای یک دیوار در مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی شده است.

هراس در جامعه همجنس‌گرایان


واکنش مهم دیگر در جامعه همجنس‌گرایان موسوم به ال‌جی‌بی‌تی گزارش شده است، چرا که با وجود رخدادهای مشابه در گذشته، هیچ‌کدام به گستردگی حادثه دیشب نبوده است. ترس از کشتارهای مشابه موجب شده تمام اقدامات این گروه از جامعه آمریکا تحت تدابیر امنیتی انجام شود.


{$sepehr_media_1601445_400_300}
دانلود

بزرگداشت قربانیان توسط مردم، مسئولان شهری و گروه‌‌هایی از همجنس‌بازان

پلیس گزارش داده که دیروز همزمان با کشتار اورلاندو، فرد دیگری را که سلاح سنگین حمل می‌کرد در جنوب کالیفرنیا دستگیر کرده است. او اقرار کرده که در حال عزیمت به یکی از راه‌پیمایی‌های همجنس‌بازان در لس‌آنجلس بوده است.

پیش از حادثه خونبار دیشب، قتل یک سیاستمدار هوادار همجنس‌بازی در سال 1978 در سن‌فرانسیسکو و یک دانشجوی همجنس‌باز در ویومینگ در 1998 جامعه آنان را عزادار کرده بود که هیچ‌کدام با کشتار اورلاندو قابل مقایسه نیست.

واکنش مقامات جهان به کشتار شب گذشته

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس، ینس استولنبرگ دبیرکل ناتو و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از جمله افرادی هستند که حمله اورلاندو را محکوم کردند.

103 کشته و زخمی در فاجعه اورلاندو  + عکس و فیلم
2 دسامبر سال گذشته، رضوان فاروق و همسرش تشفین مالک با حمله به همایش مرکز نگهداری از معلولان 14 نفر را در همین ایالت کالیفرنیا به کام مرگ فرستادند اما حمایت‌های دولت ایالات متحده از متحدان خود در منطقه که شواهد حاکی از ارتباط آنها با گروه‌های تکفیری است، قطع نشد

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به اورلاندو آن را «وحشتناک« خواند و با مردم و دولت آمریکا ابراز همدردی کرد.

پمپاژ اسلام‌هراسی در ایالات متحده

در یک‌ساله و نیم گذشته، تنها سه حادثه از میان تیراندازی‌های خونبار با انگیزه‌های اسلامی صورت گرفته است اما همین که این حوادث به ویژه حادثه سن‌برناردینو در دسامبر گذشته با 14 کشته و حادثه دیشب با 50 کشته تلفات قابل‌توجهی نسبت به سایر حملات مسلحانه در آمریکا داشته‌اند، کافی است تا رسانه‌ها بار دیگر بلندگوی خود را بر سر اسلام افراطی بکوبند.


103 کشته و زخمی در فاجعه اورلاندو  + عکس و فیلم
در یک سال و نیم گذشته، تنها سه مورد از حملات مسلحانه در آمریکا مربوط به مسلمانان بوده است، گر چه میزان تلفات در دو مورد آن قابل توجه است

این در حالی است که منشأ اسلام افراطی در خاورمیانه نه تنها به صورت جدی توسط قدرت‌های خارجیِ حاضر در منطقه سرکوب نشده است، بلکه شواهد بسیاری حاکی از حمایت برخی متحدان آمریکا در منطقه از گروه‌های تکفیری مانند القاعده و داعش با انگیزه‌های سیاسی است.

منابع:

http://www.reuters.com/article/us-florida-shooting-islamic-state-eviden-idUSKCN0YY0Q2
http://www.reuters.com/article/us-florida-shooting-trump-twitter-idUSKCN0YY0QY
http://www.reuters.com/article/us-florida-shooting-clinton-statement-idUSKCN0YY0X2
http://www.nbcnews.com/storyline/orlando-nightclub-massacre/orlando-nightclub-massacre-what-we-know-about-attack-n590666
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/U/US_NIGHTCLUB_SHOOTING_LGBT_REACTION?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2016-06-12-23-50-28
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/06/12/islamic-terrorism-accounts-for-few-recent-mass-shootings-but-also-some-of-the-deadliest
https://www.loc.gov/lgbt/about.html
http://www.theglobeandmail.com/news/world/orlando-gunman-omar-mateen-vows-allegiance-to-islamic-state-in-911-call/article30413005
http://www.farsnews.com/13950323001588
http://www.huffingtonpost.com/entry/trump-orlando-obama-resign_us_575dc769e4b0e39a28adebd3
https://www.whitehouse.gov/blog/2016/06/12/president-obama-tragic-shooting-orlando


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • mohsen ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    2 1
    مشرق مگر از نظر اسلام همجنس بازی گناه کبیره نیست که اینطوری مقاله زدی انگار کار خوبی میکردن -________-
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    اوا خواهرا برن شمع روشن کنن ، جلوی نمایندگی امریکا .
  • امیر ایرانی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    کم کم داره باورم میشه که حق با ترامپه. ولی تقصیر خود امریکاهم هست اونا اگه بخان خیلی راحت نسخه داعشو النصره و طالبانو میپیچن ولی خیلی زبلن ناکسا. میدونن اگه داعشو امثالش بخورن زمین یعنی قدرت ایران همزمان افزایش پیدا میکنه. واس همین عمرا داعشو واس نابودی بزنن اگه هم دیدن که داعش دیگ کارش تمومه بلافاصله یه تشکیلات جدیدو بهش میدون میدن تا قدرت بگیره مث النصره. اگه فقط یلحظه ادم خودشو جای امریکا بزاره میفهمه چه اتفاقی داره میفته. اونا خوب میدونن کشور های اسلامی رو چجوری بجون هم بندازن. هدفشونم اینه که اخرش کشور های اسلامیو برگردونن ۱۰۰۰ سال عقب.تا پتانسیل هایی مث همین تروریست هستن عمرا خودشونو بزحمت بندازن بیان وسط.
  • فکور ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    این که یک نفر با یک قبضه سلاح بتواند درلحظه ای کوتاه 50نفر را بکشد و 53نفررا زخمی کند، ازنظرعقلی و نظامی جوردرنمی آید.اینها کارهاییست که درمبارزات انتخاباتی امریکا و رقابت بین سناتورها و سرمایه داران بزرگ می تواند رخ بدهد تاازاین راه به چند هدف برسند. درهزحال، هرکسی که با سلاح و جنگ ودرگیری و امورنظامی اشنایی داشته باشد می داند که یک نفر با یک سلاح دریک مکان و درمدت محدود هرگزنمی تواند 50نفررابکشد و 53نفررازخمی کند.
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    یک نکته جالب در مورد همجنسبازان این است که حتی اگر با بلاهای زمینی و آسمانی از صفحه روزگار محو نشوند روششان در زندگی منجر به انقراضشان میشود
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    جالببه که قبول کردید کار داعش نبوده !
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    مشرق عزاگرفتی ؟ ویدئوهات سیاه بودن و تصویر نداشن.
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 0
    نمی دونی بدون مشاهدات دانشمندان نشان داده تغییر در بخشی از ساختار مغز افراد همجنسگرا بیش از اون که به ارث برسه ناشی از جهش های ژنتیکی هست بعلاوه اینکه شکل اون ناحیه مغز و نوع ارتباط عصبیش ناشی از فعالیت چند ده ژن هست که لزوما از افراد همجنسگرا به ارث نمیرسه یعنی ممکنه شما تعدادی از این ژن ها رو بصورت غیرفعال داشته باشی و همسرت هم تعدادی دیگش رو بصورت غیرفعال و در فرزندتون اینا کنار هم قرار بگیرن و ایشون همجنسگرا بشن پس خواهشا مسخره نکنید این افراد هیچکس از ایندش خبر نداره و بصرف اینکه نفر همجنسگرا نیستن تضمینی نیست که فرزندنشون هم این گرایش نداشته باشه بعلاوه هنوز مکانیسم دقیق اینکه چطور یک فرد گرایش به همجنسش پیدا می کنه مشخص نشده فعلا یکسری ژن هایی کشف شده که تاثیر دارن بعلاوه تصویربرداری از مغز این افراد نشانگر تغییراتی ساختاری در بخشی از مغز بوده امیدوارم مشرق این پیام منتشر کنه
  • تراب ایرانی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 1
    دمش گرم.حق این کثافت های همجنسباز اعدام و سقط شدن هست.این قوم لوط باید از زمین محو بشوند
  • رضا ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    مشرق حالا چرا نوشتی فاجعه اورلاند ، مرگ یه عده همجنسگرا میشه فاجعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • وحید ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    یک داعشی دیوانه، زد پدر قوم لوط را در آورد طفلیها در باشگاه شبانه داشتند همجنسبازی می کردند!!!! عذاب اینطوری نازل شده!
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    این یکی کارش خوب بوده!
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    کشته شدن عده از قوم لوط را به مشرق تسلیت می گویم
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    «راه‌پیمایی غرور» ترجمه خوبی نیست و معنی را نمی رساند. Proud در اینجا بمعنی "سربلندی و افتخار" است نه غرور
  • عباس ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    حق با شماست ... اصلاً با یک محاسبه ساده منطقی بنظر نمیرسه ... اگه اونو با تیراندازی اخیر در تل آویو مقایسه کنیم متوجه میشیم که 2 فلسطینی 4 اسرائیلی را کشتند => اما 1 آمریکایی 100 نفر را کشته و مجروح کرده ؟؟؟؟!!!! (همزمانی این تیراندازی شاید برای احساس همدردی با قربانیان تیراندازی اخیر اسرائیل باشه... شایدم برای از بین بردن تأثیر مثبت هفته محمدعلی کلی مسلمان و بطور کلی اسلام در اذهان مردم آمریکا و دنیا ... خیلی عجیبه !!!!)
  • عباس ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    در یک فضای کوچک (و ظاهراً با ازدحام بالا) چطور میشه با یک اسلحه بزرگ (معادل سایز ام-16) تیراندازی کرد و چنین بار خشاب عوض کرد و خلع سلاح نشد ...؟؟؟!! افراد مست از نظر عقلی قادر به درک صحیح خطر نیستند و به نوعی احساس ترس در ایشان از بین میرود و قادر به درگیری هستند ...=> مثالهای بارز اون در اکثر نزاعهای خیابانی بخصوص درگیری اخیر طرفداران مست 2 تیم انگلستان و روسیه و به دنبال اون ممنوع شدن استفاده از مشروب را شاهد بودیم .... ؟؟؟!!!
  • عباس ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    مثل فیلمهای هالیوودی میمونه ... شایدم عملیات یه پرچم دروغین (False Flag) دیگه باشه ...
  • حسین ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    3 0
    یک سری نکات هست که به ذهن من رسیده با توجه به یک شناخت حد اقلی که نسبت به جوامع غربی دارم: ۱- به نظر من این افراد که عدم تعادل روانی‌ دارند توسط سازمانهای اطلاعاتی‌ غربی شناسایی میشن و با هدایت اونها در مسیری قرار میگیرن که یک سناریو و یک نمایش رسانه‌‌ای ایجاد کنن دلیل اونهم اینه که اولا حمل اسلحه به صورت قانونی‌ مختص به افراد دارای جواز هست که لازمه دارا بودن جواز گذراندن تست سلامت روانی‌ هست ، خوب به فرض دوم میرسیم که مثلا اسلحه غیر قانونی‌ بوده ، خوب چطور اون اسلحه به این بزرگی را وارد کلاب کرده ؟ یکی‌ از شغلهای معروف که به اصطلاح بادی بیلدرها علاقه به اون دارند بادی گاردی در مکانهایی مثل کلاب هست و این افراد آموزش میدان که حتی کلیدهای طرف باید بررسی‌ بشه ، خوب چطور اسلحه به این بزرگی‌ وارد شده اگر عمدی در کار نبوده؟ ۲- با انتصاب این طرف به داعش و از این قبیل گروه‌ها که جنایتکار هستند و چهره بدی دارند به صورت اتوماتیک همجنسبازان میشن افراد خوب که قربانی حمله افراد بد قرار گرفتند و این میشه یک جور رنگ مظلومیت و معصومیت! زدن روی پدیده ضّد انسانی‌ و شنیع همجنس بازی که این به شدت الان داره در اروپا و آمریکا پیگیری می‌شه. خوب همه این موارد احتمال برنامه ریزی و عمد پشت این مورد و حملاتی از این قبیل که قبلا اتفاق افتاده را بالا نمیبره؟ اگر یک سازمان اطلاعاتی‌ بتونه با این سناریوها اهداف کلانش برسه به نظر شما لحظه‌ای درنگ میکنه در کشته شدن این قبیل ادامها؟
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    این چه تیتریه کشتن یک سری آدم همجنس باز فاجعه است? قابل توجه مشرقی ها بهتره طوری تیتر بزنید که کشتن این آدمهای بلهوس مانند کشتن بیگناهان جلوگر نشود. البته اینگونه تیتر زدن رویه شماست بهتره مسئول تیتر را تغییر دهید
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 2
    دست عمر متین درد نکنه و خدا رحمتش کنه،همجنس بازی در هر دینی ناپسند و حرام است و من موندم چرا یه عده مخالف حرف خدا عمل میکنند!!!یعنی این همجنس بازا باید برن بمیرن بخدا
  • ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    تازه اول عذاب هم جنس بازها بعد از مرگ است . یک خانم ارمنی که کارش احضار ارواح بود . روح یکی از اقوام خود که در حال مستی جان داده بود احضار کرده بود و از نارحتی و عذاب مرگ در حال مستی حرف های وحشتناکی گفته بود فکر کنم مرگ همجنسبازان بد تر از مست ها باشد
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    ناشناس با توضیحات مفصل، همجنس بازها با همجنس گراها فرق دارند همجنس بازها بر اثر تربیت غلط و کنترل نکردن شهوتشون وارد این جریان میشوند و همجنس گراها بسیار معدودترند بعد هم شما داری میگی به ارث رسیدن از همجنس گراها. اونوقت چه طوری؟؟؟ یعنی اینکه اینها مطلقا همجنسگرا نیستند و با آموزش میتونند مثل یه آدم عادی زندگی کنند پس چرا در غرب اینقدر اصرار دارند به جای آموزش و درمان تمام این طیف را که در معرض خطرات فراوانی هم هستند با به رسمیت شناختنشون رها کنند ضمنا در روایات دینی ما ذکر شده چه طور احتمال داره بچه ای با این تمایل زاده بشه پس اینقدر مقهور علوم جدید بودن خوب نیست در حالی که راه حل این موضوع چندین قرن پیش ذکر شده برای من هم چاپ کن
  • ناشناس ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    این فرمایش ناشناس 18:45 تلاش بخش وسیعی از دانشمندان لائیک و صهیونیست را نشان می دهد که میخواهند همجنسگرایی را امری طبیعی و ناشی از تداخلات ژنتیکی نشان دهند در حالی که همجنسگرایی، حتی اگر جنبه ی روانی هم داشته باشد باز هم نوعی بیماری است که باید دانشمندان دنبال درمانش باشند نه اینکه باشگاه و ابزار و آلات و بیانیه و ... برایش درست کنند. خیلی افراد هم جنایتکاری در ژنشان است، علاقه به سادیسم یا مازوخیسم دارند آیا باید به آنها هم اجازه داد هرکار می خواهند بکنند. همجنس بازی و ترویج این رفتار شنیع در جامعه ی مدرن، فقط عاملی است برای کنترل هر چه بیشتر جوامع و تضعیفِ نظام خانواده.
  • وحید ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    مشرق جان لطفا اگر نظری را تأیید میکنی، مثل نظر آقا حسین باشد هم منطقی، هم محتمل و هم تحلیلی. بنده با نظرات آقا حسین موافقم. گمان میکنم، این یک برنامه ریزیِ از پیش تعیین شده بود که اهداف مختلفی را پوشش می داد؛ تضعیف شوق اسلام گرایی در مدت فوت محمدعلی؛ مقابله با تأثیر نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا؛ تحت الشعاع قراردادنِ اقدامات خصمانه آمریکا در سوریه و عراق و یمن؛ کمک به رأی آوردنِ نامزدهای دموکرات یا جمهوری خواه؛ ایجاد حسّ حق برای مردم آمریکا در جنگ علیه اسلام گرایان؛ مظلوم نشان دادنِ همجنس بازها؛ محدود ساختنِ اقلیت های قومی و مذهبی در آمریکا و بسیاری از اهداف پیدا و پنهان که از مغز بیمار سیاستمدارانِ آمریکایی تراوش می کند.
  • حسین ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    چه ربطی داشت ؟ مشرقم دروغ میگه باید مدیرمسئولشو کشت ؟ دروغم گناه کبیرست
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    جهنمی شدن یه عده خوشحالی داره ؟؟
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    واقعن خاک بر سر مشرق بیسواد. مشتی کامنت های احمقانه که علیه منافع ایران است را بعلت بیسوادی و تفکر عصر حجر چاپ می کند و کامنت های مفید برای جمعیت بیسواد ایران زیر ج. ا را سانسور . حقتنان است که نابود شوید.
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    مگر نویسندگان مشرق خودشان ده تیغه اند گه کامنت در مورد اهمیت ریش در اسلام را سانسور می کنند؟
  • امیر ایرانی ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    این کامنت دوممه. کشتار انسانها به دلیل عقاید شخصی محکومه. حالا هرکسی میخاد باشه. اونایی که تو اون کلوپ بودن تو محیطی بزرگ شدن که اصلا نمیفهمن حرام چیه حلال چیه. فک کنین مثلا یه بودایی بیاد ایران مردمو بخاطر عقاید شخصیش بکشه.
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    خاک بر سر خودت
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 1
    قوم لوط کشته شدن اینکه دیگه عزا گرفتن نداره انشاالله قسمت قوم لوط های دیگه واینکه نسلشون منقرض شه بسه دیگه کثافت کاری
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    منافع ایران یا منافع شیطان؟
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 1
    چیزی که برای من خنده داره اینه که ایران هم این حادثه رو محکوم کرده!!! والا بعضی حضرات از جمله حضرت مشرق که میگن حکم اینها مطلقا اعدامه. خب یه نفرم رفته به حکم حضرات عمل کرده دیگه. باید خوشحالم باشین که. دست کم تو این مورد از نظر شما جای تروریست توی بهشته. پس ژست حقوق بشر نگیرین لطفا. به خودمونم دروغ میگیم خیلی جالبه.
  • reza ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    دمت گرم دکتر
  • ناشناس ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 1
    من نمی خوام از همجنس بازان حمایت کنم اما ما نباید با گناهکاران مشکل داشته باشیم ما باید با گناهشون مشکل داشته باشیم و حمایت کردن از عمر متین اشتباه است چون با این کار اون اسلام هراسی بیشتر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس