پس از آنکه شرکت بوئینگ اعلام کرد برای فروش ۱۰۰ فروند بوئینگ به ایران با تهران مذاکره کرده، یک سازمان اسرائیلی، در آمریکا از شرکت بوئینگ شکایت کرد.

 به گزارش مشرق، پس از آنکه شرکت بویینگ مذاکره با ایران برای فروش حدود 100 فروند هواپیمای مسافربری را تأیید کرد (+)، سازمان اسرائیلی «شوارت هادین» از بویینگ در دادگاهی آمریکایی شکایت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «جروزالم پست»، رژیم صهیونیستی از شرکت‌های آمریکایی خواسته به دلیل آنچه حمایت ایران از گروه‌های تروریستی از جمله حماس نامیده، با تهران تعامل نکند.

بنا به گزارش مذکور، این سازمان که خود را حقوق می‌داند، به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک است و اعلام کرده:« اگر شرایط ایجاب کند شکایت خود را در دادگاه‌های بین‌المللی نیز مطرح خواهیم کرد؛ حمایت ایران از گروه‌های تروریستی، مخالف قوانین بین‌المللی است؛ عملیات‌های تروریستی حمایت شده از سوی ایران منجر به قتل شهروندان آمریکایی شده است».

«نیتسانا دارشان» وکیل، فعال حقوق بشری و رئیس سازمان شوارت هادین که گفته می‌شود یک ایرانی-اسرائیلی است به روزنامه جرازولم پست گفت: «قراردادی که بوئینگ با ایران امضا کرده تکان‌دهنده است».

وی سپس از دادگاه‌های آمریکایی درخواست کرد به خانواده قربانیان حوادث تروریستی که به گفته وی ایران در پشت پرده آن بوده، غرامت پرداخت کنند.

نیتسانا پیشتر در اظهارنظری به یکی از منابع خبری در واشنگتن اعلام کرده که در تلاش برای گرفتن «حق قربانیان حاصل از ترور ایران» هستند. وی می‌گوید در صورتی که این اقدام با موفقیت همراه شود مدعیان می‌توانند اینترنت ایران را کنترل کرده و تمام محتوای مربوط به آن را از فضای مجازی پاک کنند.

مقامات بوئینگ دو روز پیش، مذاکره فروش هواپیما به ایران را تأیید کردند. بوئینگ در اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرده است «ما در حال مذاکره با ایرانی‌ها هستیم و مجوز این کار را از دولت آمریکا گرفته‌ایم».

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که ایران‌ایر قرار است 100 هواپیمای مسافربری بوئینگ خریداری کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    787 و 777 و 747 باشه ان شاء الله
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    جنگنده از کجا تهیه کنیم؟؟نیروی هوایی خیلی فرسوده هستش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس