کد خبر 589933
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی گفت: پیشنهاد کمک نظامی بالغ بر 40 میلیارد دلار به اسرائیل بیشترین کمک مالی پیشنهادی از سوی آمریکا در تاریخ است.

 به گزارش مشرق، برنامه کمک نظامی آمریکا به اسرائیل در یک بازه زمانی 10 ساله، در راستای به روز کردن سیستم‌های موشکی و هوایی و تقویت تجهیزات نظامی در برابر حملات احتمالی از لبنان و نوار غزه یا گروه‌های داعش و القاعده در سوریه و مصر است.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی خود در نشست "گلوبال فروم" در کمیته یهودیان آمریکا گفت: این بسته کمک نظامی نشان دهنده افزایش قابل توجه حمایت آمریکا از اسرائیل است.

در سال 2015 اسرائیل با دریافت 1 /3 میلیارد دلار ، دریافت کننده بیشترین کمک خارجی آمریکا بود. همچنین مقامات اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرده‌اند که کمک 4 میلیارد دلاری در سال 2016 به اسرائیل در دست بررسی است.

برخی از مشاوران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر این باورند که پذیرش این کمک مالی 10 ساله به دلیل نگرانی از جانشین اوباما در دوره بعد ریاست جمهوری آمریکا است. همین مساله باعث شده است که نتانیاهو سریعا پیشنهاد کمک مالی آمریکا را بپذیرد. آنها اعلام می‌کنند، تردید دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان درباره روابط با اسرائیل، اعتراض هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها نسبت به شهرک سازی اسرائیلی در کرانه باختری و نگرانی‌های برنی سندرز، نامزد دیگر دموکرات‌‌ها درباره وضعیت فلسطینیان و سیاست‌های اشغالگرایانه اسرائیل برخی از نگرانی‌های نتانیاهو است.

سوزان رایس در ادامه گفت: امنیت اسرائیل در راستای منافع دموکرات‌ها و یا جمهوری خواهان نیست بلکه در راستای منافع آمریکا است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس