دیروز رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین بازدیدش از مساجد آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، از همه آمریکاییان خواست تا دیگر از این پس تعصب‌های ضداسلامی و ضدمسلمانان را به ذهن و روح خود راه ندهند.

گروه بین‌الملل مشرق- دیروز رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین بازدیدش از مساجد آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، از همه آمریکاییان خواست تا دیگر از این پس تعصب‌های ضداسلامی و صدمسلمانان را به ذهن و روح خود راه ندهند. وی که در سالن جامعه اسلامی بالتیمور سخن‌ می‌گفت، در باره لزوم تساهل مذهبی نسبت به مسلمانان گفت:«حمله به یک باور، حمله به همه باورهای ماست. باید مصرانه در محکوم‌کردن سخنان تنفرزا بکوشیم... هیچ‌کدام از ما نباید در برابر رفتارهای تعصب‌آمیز، تماشاگر باشد».

شوری آش، صدای آشپر را هم درآورد: اوباما خواستار پایان اسلام هراسی شد

اوباما که پیشتر از چند مسجد در سفرهای خارجی‌اش به جنوب غرب یا جنوب‌شرق آسیا بازدید کرده بود، از جامعه اسلامی بالتیمور به خاطر مواضع روشنگرانه در برابر گرو‌ه‌های تندرو مانند داعش که باورهای دینی خود را به صورت «شدیداً تحریف‌شده» درآورد‌ه‌اند، تشکر کرد. اوباما گفت درک‌ می‌کند که مسلمانان چه کار سختی در برائت‌جستن از رفتارهای برخی هم‌کیشان خود دارند در حالی که سایر گروه‌های قومی و مذهبی با چنین چالشی روبرو نیستند. همین ژوئن سال گذشته میلادی بود که 9 نفر از سیاه‌پوستان مسیحی در یک کلیسا واقع در جنوب کارولینا هدف یک جوان با نام دیلان روف قرار گرفتند و انگشت اتهام بسیاری به سمت مسلمانان چرخید.

اوباما در این سخنرانی که حدود 43 دقیقه به طول انجامید با اشاره به مسلمانان حاضر گفت:«شما فقط مسلمان یا فقط آمریکایی نیستید. بلکه مسلمان آمریکایی هستید... حتی اگر جهان متوجه این مسأله نباشد و از شما بخواهد بین باورهای دینی و میهن‌پرستی یکی را انتخاب کنید». او رشد «مؤلفه‌های افراط‌گرایانه» را که موجب سوءتعبیر از متون اسلامی به صورت یک ایدئولوژی خشن شده است و مسلمانان بیگناه را به خاطر «یک اقلیت ناچیز تندرو» به کام مرگ می‌کشد، محکوم کرد. همین جامعه بالتیمور، سال گذشته دوبار مورد تهدید قرار گرفت.

شوری آش، صدای آشپر را هم درآورد: اوباما خواستار پایان اسلام هراسی شد

باراک حسین اوباما که در مبارزات انتخاباتی‌اش مورد هجوم تبلیغات رقیب در مورد احتمال مسلمان‌بودنِ‌ او قرار گرفت، با مسلمانان آمریکا همدردی کرد: «ما مردم، یک خانواده آمریکایی هستیم و هرگاه بخشی از این خانواده احساس کند که درجه دو،‌ جداافتاده یا مورد هجوم است، این خدشه‌ای در بنیان ملت ما است» و این در حالی است که «مسلمانان یکی از منعطف‌ترین و میهن‌پرست‌ترین گروه‌‌ها هستند که جامعه آمریکا به خود دیده است».

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از سخنرانی‌اش، میزگردی با رهبران اسلامی در جامعه بالتیمور داشت. این مرکز اسلامی با عضویت حدود 3000 مسلمان، علاوه بر مسجد، شامل یک مدرسه، اردوگاه تابستانی و درمانگاه است. ابتهاج محمد، نخستین زن مسلمان آمریکایی که در المپیک پیش‌رو با حجاب اسلامی شمشیر خواهد زد، در این جلسه حضور داشت.

{$sepehr_media_1371740_400_300}
دانلود
رئیس‌جمهور آمریکا در نطق سالیانه خود در کنگره نیز به اظهار نظر در مورد اسلام هراسی پرداخته و تأکید کرد که «آمریکاییان مسلمان، دوستان ما، همسایگان ما،‌ همکاران ما، قهرمانان ورزشی ما و بله، حتی در قامت سربازان ارتش ما قرار دارند».


آمدی اما حالا چرا؟

سخنان اوباما و اقدامش در شرایطی صورت گرفته که درگیری‌ها با گروه‌‌های تکفیری در جهان اسلام افزایش یافته و همزمان با آن، مواجهه با مسلمانان و گروه‌های اسلامی به یکی از محورهای مناظرات انتخاباتی در آمریکا تبدیل شده است. از تندروترین نامزد جمهوری‌خواه،‌ دونالد ترامپ تا یکی از منعطف‌ترین سیاستمداران دموکرات یعنی اوباما، این روزها مشغول موضع‌گیری در مورد این موضوع هستند.

شوری آش، صدای آشپر را هم درآورد: اوباما خواستار پایان اسلام هراسی شد

ژوئن سال گذشته بود که 9 مسیحی سیاه‌پوست در یک کلیسا واقع در جنوب کارولینا توسط یک جوان به قتل رسیدند و انگشت اتهام بسیاری به سوی مسلمانان چرخید

شاهد انتخاباتی‌بودنِ سخنان اوباما، صحبت‌های جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید است که سه‌شنبه از تبلیغات «برخی جمهوری‌خواهان جهت به‌‌انزواکشاندن جامعه قانون‌مدار و میهن‌پرست مسلمانان آمریکا» انتقاد کرد و گفت: «این مسأله موجب وهن بسیاری از آمریکاییان است که این‌گونه تاکتیک‌های بدبینانه و تنفرزای سیاسی را در تقابل مستقیم با ارزش‌هایی می‌دانند که ما در این کشور گرامی می‌داریم. من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور در پی فرصتی است تا این نکته را روشن کند». فرصتی که ارنست به آن اشاره کرد، احتمالاً همین دیدار اوباما از مسجد و جامعه اسلامی بالتیمور بوده است.


شوری آش، صدای آشپر را هم درآورد: اوباما خواستار پایان اسلام هراسی شد

آمار اف‌بی‌آی از حدود 1000 مورد آزار و حمله علیه اقلیت‌های مذهبی مدعی شده است عمده آنها در جامعه آمریکا علیه یهودیان رخ داده است


این اولین جدال اوباما با ترامپ نیست. ترامپ در نوامبر سال گذشته میلادی به هوادارانش خبر داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، قطعاً یک پایگاه داده برای مهار مسلمانان در آمریکا تأسیس می‌کند. ماه بعد او پا را پیش‌تر نهاد و تقاضا کرد هر چند به صورت موقت، از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری شود. اوباما در صریحترین واکنش به این پیشنهادات، پیش از سخنرانی سالیانه در کنگره و در مصاحبه با خبرنگار Today گفت:«خودتان پاسخ مرا می‌دانید. اگر پیروز شد بیاید با هم در مورد این پیشنهاد صحبت کنیم. آنجا خواهم گفت که چه مسئولیتی در این زمینه احساس می‌کنم». این سخنان هم به نوعی نقد دیدگاه‌‌های تندروانه ترامپ و امثال او بود و هم اشاره‌ای به این مسأله که او نمی‌تواند پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شود.
فهرست طلایی آمریکا آبروی سعودی‌ها را برد/آماده انتشار
در همین رابطه بخوانید:
طبق فهرست جدیدی که به درخواست آمریکا و از سوی لبنان پیرامون مهم‌ترین حامیان مالی گروه تروریستی تکفیری «القاعده» منتشر شده، اغلب موارد از بانکداران و رؤسای مؤسسات فرهنگی عربستان سعودی، متحد راهبردی آمریکا در منطقه هستند.

اوباما ادامه داد:«در هر حال من کاملاً مطمئنم که اکثریت غالب آمریکایی‌ها هوادار سیاستی هستند که امیدهای ما را افزایش دهد، نه هراس‌ ما را، و به همکاری بیانجامد نه جدایی، شامل راه‌حل‌های ساده‌لوحانه و فرافکنانه نباشد بلکه از تنش‌ها کاسته و به آنچه از مشکلات و راه‌حل‌ها برای آیندگان به جا می‌گذاریم، توجه کند».

البته رخداد دیگری که همزمان در جامعه آمریکا در جریان است، افزایش سه‌برابری تهدید و آزار مسلمانان آمریکا در سال گذشته به دلیل تبلیغات فراگیر و اخبار رسانه‌ای پیرامون حملات تروریستی مسلمانان تندرو به دیگران در کشورهای غربی،‌ از پاریس فرانسه تا سن‌برناردینو آمریکا است. پژوهش‌ یکی از پرفسورهای دانشگاه ایالتی کالیفرنیا مؤید این مطلب است.

کاخ سفید در پی تشدید تنش‌ها در جامعه علیه مسلمانان، جلسه‌ای را در دسامبر گذشته با رهبران نهادهای اسلامی در آمریکا تنظیم کرد و در آنجا پیشنهاد حضور بی‌سابقه اوباما در یک مسجد و سخنرانی علیه اسلام‌هراسی مطرح شد. اما تعویق آن تا کنون و پس از حضور بی‌سابقه اوباما در سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن، نشان از نیت او برای زدن دو نشان با یک تیر دارد، هم عمل به وعده خود در قبال جامعه اسلامی آمریکا و هم تبلیغ علیه نامزدهای جمهوری‌‌خواه.

دیدار اوباما بیشتر انتخاباتی جلوه می‌کند اگر بدانیم جرج دبلیو بوش نیز دقیقاً 6 روز پس از حادثه 11 سپتامبر و در حین راه‌انداختن دو جنگ فراگیر در افغانستان و عراق، در مرکز اسلامی واشنگتن حضور پیدار کرد. اما اکنون روشن شده که موج اصلی اسلام‌هراسی دقیقاً بعد از آن حوادث و در پی تبلیغات وسیع آمریکا برای حضور نظامی در منطقه به بهانه تهدیدهای جهانی ناشی از گروه‌‌های اسلامی به ویژه القاعده و طالبان شکل گرفت.


شوری آش، صدای آشپر را هم درآورد: اوباما خواستار پایان اسلام هراسی شد

جرج دبلیو بوش 6 روز پس از واقعه 11 سپتامبر در مرکز اسلامی واشنگتن حضور پیدا کرد و البته پس از آن دولتش یکی از محورهای تشدید اسلام‌هراسی در جهان شد

شکی نیست که باورهای برخی فرق اسلامی دست‌آویز مناسبی برای گروه‌ها تندرو جهت تبدیل اسلام به یک ایدئولوژی خشن و تروریستی است اما در این نیز تردیدی وجود ندارد که هم عمده این گروه‌های تندرو در کشورهایی پایگاه دارند که دارای بیشترین روابط راهبردی با آمریکا هستند،‌ یعنی پاکستان و عربستان، و هم عمده تبلیغات علیه اسلام به بهانه حضور این گروه‌‌های ظاهراً مسلمان توسط کشوری پشتیبانی می‌شود که متحد اصلی آمریکا در منطقه است، یعنی رژیم صهیونیستی. بنابراین بدون شک یکی از متهمان ردیف اول در شکل‌گیری افراط‌‌گرایی اسلامی، سیاست‌های دولت آمریکا به ویژه در چند دهه اخیر است.


منابع:


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    این عقب نشینی دولت آمریکا از اسلام هراسی یعنی جنایتکاران جهان صهیونیسم جهانی و همه دشمنان اسلام حقیقتا ترسیدن و احساس خطر کردن و به نابودی نزدیک شدن و میخان با این ترفند رسانه ای و عقب نشینی تاکتیکی قدری از خشم مقدس مسلمانان مظلوم جهان و خشم همه مردم جهان نسبت به خودشون کم کنن. اما این تاکتیکها و دست و پا زدن ها فایده نداره. ظهور مولا نزدیکه انشاءالله
  • نیما ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    اسلام امریکایی ...
  • مرگ بر آمریکا ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    جرج دبلیو بوش 6 روز پس از واقعه 11 سپتامبر در مرکز اسلامی واشنگتن حضور پیدا کرد و البته پس از آن دولتش یکی از محورهای تشدید اسلام‌هراسی در جهان شد مقامات آمریکا در سال 2007 با صراحت اعلام کردند که سیاست مداخله مستقیم علیه مردم منطقه به ضرر آمریکا و به نفع ایران تمام شده است. جمعبندی رسمی که مقامات دولت بوش در آغاز سال 2007 در محافل آمریکا از جمله مجلس نمایندگان آن بیان کردند که به راحتی از طریق جستجو در پایگاههای اینترنتی قابل دستیابی است، این بود که سیاست‌های نظامی ما در این 8 سال - در فاصله 2000 تا 2007 - آمریکا را در میان مسلمین به عنوان عامل بدبختی و ایران را به عنوان فرشته نجات معرفی کرد، و این با سیاست و منافع ما سازگار نیست و لذا باید فعلا سخن گفتن از خاورمیانه جدید را رها کنیم و سخن گفتن از ثبات را جایگزین آن نمائیم. از آن زمان قرار شد با اقدامات درون منطقه‌ای، ایران به عامل بی‌ثباتی و آمریکا به عامل ثبات تبدیل - یعنی معرفی - شود! جنگ‌های نیابتی در این تاریخ در دستور کار قرار گرفت و حدود سه سال بعد اولین آثار آن با اقدامات حاد بعضی از گروههای نوظهور مسلح بنام مذهب یا قوم در منطقه ظاهر گردید و تا امروز رو به توسعه نهاده و حتی به شکل بسیار وقیح آن تبدیل شده منبع کیهان یعنی قرار است آمریکا شیطان بزرگ به دروغ فرشته نجات مسلمین معرفی شود
  • محمد ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    نماز جماعت به امامت آیت الابلیس باراک اوباما ذر احکام مسلمونای آمریکا زن و مرد دست میدن ولی ماچ نمیکنن!
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    فارغ از دوستی و دشمنی طرز حرف زدن و ادبیات اوباما رو دقت کنید و مقایسه کنید با اونایی که میگفتن ممه رو لولو برد! اونام رئیس جمهور دارن ما هم همچین رئیس جمهوری داشتیم!
  • هيهات منا الذلة ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر از کاخ سفیدتان اذان هم پخش کنید ملت های شیعه و سنی و مسلمانان واقعی به شما هیچ وقت اعتماد نخواهند کرد و سلام
  • حزب الله ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    این شکست هیاهو ضد اسلام نیست.این استحاله اسلام و استارت مرحله جدید جنگ نرم علیه اسلام و حرکتی جهت سکولاریزه کردن اسلام است. به تصویر دست دادن زن محجبه با اوباما نگاه کنید.اسلام خلاصه شده در یک رفتار ظاهری و یک پوشش بی معنی و مفهوم. اسلامی که "کونوا للظالمین خصما وللمظلومین عونا" درآن جایی ندارد. این اسلام مسلمانانی به بار خواهد آورد که برده دهکده جهانی صهیونیزم باشند.این حرکت آمریکا از جنگ علنی و نظامی برعلیه اسلام خطرناکتر است.
  • ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    اینکه دورانش تموم شد چرا دست از نمایش برنمیداره؟
  • ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟!
  • ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟!
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    احسنت
  • حقگو ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    اوباما : وقتی هفته گذشته در کنیسه یهودیان خود را یک یهودی خواندی اینبار نوبت مسلمانان شده است فردا نوبیت هندوها است که به معبد آنها بروی برای ما مثل روز روشن است که حاکمان آمریکا نه یهودی اند نه مسیحی و نه مسلمان یا هر دین دیگر فرقی نمی کند کدام حزب دمکرات یا جمهوری خواه شما به دنبال رای هستید شما به دنبال قدرت هستید شما به دنبال منافع حزب و گروه خود هستید و تفکرتان ،منافعتان است
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    یه دو رکعت نمازم به اون کمرت میزدی !!!
  • گمنام ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    بنده به شخصه بین شیطان و آمریکا، با افتخار"شیطان" رو انتخاب می کنم!!!
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    تنها چیزی که تو از درکش عاجزی اینه که اون رئیس جمهور یعنی دکتر احمد نزاد در قلب مردم ایران جای داره و ما به خاطر همون شجاعت و رک گوییش بود که دوستش داریم. بفهم. ما از لبخن زدن به دشمنان و کسانیکه خون جوانان این مرز و بوم رو ریختند و میریزن بیزاریم بیزااااااااااااااااااااار........ درود بر ریس جمهور شجاعم.مردمیم. دکتر مردمی نزاد.
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    بقول آقا مژدگانان که گربه عابد شد. اینا همونایی اند که مثل تو فیلمهاشون لبخند میزنه بعد طرف بغل میکنه و خنجر رو فرو میکنه تو شکمش. فتوای این دوستی با مسلمین هم از همون کنیسه در اومده. مطمئن باش این از اون کارهاست که اتفاقا مصرفش کاملا خارجیه! مثل شعر حافظ خوندنش
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    معلومه شیطان پرست تشریف داری
  • مهدی ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    حرکت هدفمند در جهت ترویج اسلام آمریکایی
  • امیر ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    فدای امام بشم چقدر حرف هایش زندست گویی همین الان ایراد شده : متأسفانه هنوز برای بسیاری از ملتهای اسلامی مرز بین «اسلام امریکایی» و «اسلام ناب محمدی» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدسنماهای متحجر و سرمایه داران‌ خدانشناس و مرفهین بی‌درد، کاملًا مشخص نشده است. و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسی بسیار مهم است. صحیفه امام، ج‌21، ص: 121
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    دروغگو دروغگو
  • محمد محسن ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    آن زن به اوباما دست داد. این یعنی اسلام امریکایی. اسلام امریکایی یعنی اسلام زمان شاه
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    ببین کدام مسجدی بوده که اوباما توش از اسلام حرف زده . مسجد ضرار را که یادتان هست . منافقان بودند . همون پدر سوخته ها
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    دقیقا کاش میشد بیشتر + داد آفرین. هرکسی اونقدر سطح فکرش بالا نیست و شعورش نمیرسه که این حرف و درک کنه
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    خیلی خوب بود ممنون
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    همه از سربازان ابلیسن فرق ندارن
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    دوران شیطان شیطان پرستی ظلم و فساد تموم نشده بالاخره باید تا اخر به نقشش ادامه بده
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    ایولا گل گفتی ممنون
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    آیت الابلیس خیلی خوب بود خخخ
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    خوبه بعضیاتون صداقت دارین
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    عنتری آدم کش کودک کش چه دم از اسلام میزنه . توبه ی گرگ مرگه . این هر خری میدونه.
  • س ح ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    آقای دکتر احمدی نژاد در قلب من که یک ایرانی هستم جا نداره ، مد نظر ناشناس 9:59 باشه
  • س ح ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    از اینکه دولت آمریکا با ایران دشمن هست شکی درش نیست. و ما هم مخالف دولت آمریکا هستیم . اما کشور آمریکا بهترین جای دنیا برای زندگیه
  • بیسیمچی ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو. دو خروس آمریکا از سوریه و عراق و هرجای دنیا که فسق و فسادی وجود داره بیرون زده. امریکا خودش قطعه ای از پازل شیطانه. این حرف ها موضع گیری جدید ابلیسه که از زبان اوباما خارج می شه.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    دست دادن یک دختر مسلمان با ریس جمهور آمریکا ؟!!! """ اسلام آمریکایی """
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    سگ شیطان شرف داره به آمریکا
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    بابا به طعنه گفت که یعنی شیطان از ظیطان بزرگ کوچکتره دیگه شمام بگیرین نکته رو!
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    این ادامه پروژه سکولاریزه کردن اسلاکه خوانندگان زن محجبه، یک بار هم رفته بود با زنش برا کیبود میگفت نماز خوندیم شفا بگیره رهبر بودایی ها بود یا کی یادم نیس رفته بودن نماز خونده بودن، حالا اینم ادامه پروژه شونه
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    مرگ بر امریکا..شیطان بزرگ به گفته امام خمینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس