کد خبر 589541
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

حمایت دولت انگلستان از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تبدیل به یکی از دردسرهای «دیوید کامرون» برای ترغیب مردم انگلیس به باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تلگراف، در حالیکه ۹ روز تا برگزاری همه پرسی در انگلستان باقی مانده تا مردم این کشور درباره ادامه عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند، افکار عمومی مردم این کشور خواستار موضع صریح «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا هستند.

مخالفان ادامه عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا بر این باورند که عضویت احتمالی ترکیه در اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا کشورشان با موج جدیدی از مهاجران ترک که دارای دین، فرهنگ و نژاد متفاوت با آنها هستند روانه کشورشان شود و مشکلات جدیدی را برای این کشور ایجاد کنند.

در همین راستا کامرون در مصاحبه روز یکشنبه خود با شبکه بی بی سی از پاسخ دادن به این سوال که آیا وی از حق وتوی انگلیس برای جلوگیری از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا استفاده خواهد کرد یا خیر، طفره رفت.

گفتنی است این در حالیست که حمایت از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا از سیاست های بلند مدت دولت های انگلیس بوده است و دیوید کامرون نیز بلافاصله بعد از رسیدن به قدرت در سال ۲۰۱۰ گفت: عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا برای اقتصاد، امنیت و  دیپلماسی ما حیاتی است.

نخست وزیر انگلیس در سال ۲۰۱۴ مجددا موضع خود را در قبال ترکیه تکرار کرد و این در حالی است که در هفته های گذشته وی برای اقناع افکار عمومی مردم انگلیس برای رای ندادن به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا گفته است: دهه ها طول خواهد کشید تا ترکیه حائز شرایط عضویت در اروپا شود.

همچنین گزارش هایی درز کرده است مبنی بر اینکه دولت انگلیس نیز قصد دارد امتیازاتی را برای تردد اتباع ترکیه بدون ویزا به این کشور لحاظ کند.

در این گزارش آمده است آنچه که مردم انگلیس قبل از برگزاری همه پرسی نیاز دارند بدانند این است که قرار است درباره ترکیه چه اتفاقی بیافتد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس