اتباع بسیاری از کشورهای غربی به گروه موسوم به «دولت اسلامی» پیوسته‌اند، اما تا کنون سندی در مورد حضور شهروندان آمریکایی در میان آنها به دست نیامده بود. حالا معاون دادستان ایالات متحده به افشاگری پرداخته است.

گروه بین‌الملل مشرق- بسیاری از مردم جهان به ویژه در غرب، گروه موسوم به «دولت اسلامی» را با ویدئوهای دلهره‌آور از اعدام بی‌گناهان می‌شناسند، اما خبر ندارند که شاید در همان محله‌ای که زندگی می‌‌کنند، چند تن از همشهریان‌شان با شبکه‌های اجتماعی داعش در ارتباط بوده و در حال تدارک برای پیوستن به این گروه تروریستی باشند.

اتباع آمریکا در میان نیروهای داعش

عمده اتباع کشورهای غربی تصور نمی‌کنند شاید یکی از افراد این ارتش شیطانی و فریب‌خورده، چند ماه پیشتر همسایه آنها بوده است

اتباع بسیاری از کشورهای غربی در چند سال اخیر به داعش پیوسته‌اند. به گزارش ان‌بی‌سی، فقط اسنادی که در ماه مارس از یکی از شاخه‌های جذب داعش به دست آمد، نشان می‌داد 4 هزار نفر از کشورهای خارجی عضو داعش شده‌اند.  با این حال تا کنون در مورد آمریکاییانِ داعشی سخنی گفته نشده است.

جان کارلین معاون دادستان کل ایالات متحده که بالاترین مقام امنیتی وزارت دادگستری به شمار می‌آید، برای اولین بار خبر داد تا کنون دست‌کم 250 آمریکایی برای پیوستن به داعش چمدان خود را بسته‌اند، گر چه به توجه به موانع امنیتی و همچنین تهدیدهایی که این گروه تروریستی پیرامون حمله به نیوریورک اعلام کرد و یا رخداد آزاردهنده‌ای که طی آن 14 نفر در سن‌برناردینو کشته شدند، تنها بخشی از این افراد، دست‌کم 15 نفر خود را به پایگاه‌‌های داعش در سوریه رساندند.

به گزارش ان‌بی‌سی مشخصات این افراد نشان می‌دهد اگر چه برخی از این گروه را مسلمانان مهاجر و کم‌درآمد تشکیل شده‌اند، اما این الگو قابل تعمیم به همه نیست. برخی از آنها مرفه بوده‌‌اند و برخی نیز از مسیحیت به اسلام گرویده‌اند. با توجه به اینکه از طریق فضای مجازی جذب داعش شده‌اند، منطقه مشخصی نیز در آمریکا ندارند. برخی از شرق، برخی از مرکز و دیگران حتی از نیویورک به سوریه رفته‌اند.

در ادامه، تصاویر و مشخصات 7 تن از آنها را می‌بینید:

اتباع آمریکا در میان نیروهای داعش

آلبرتو رنتریا، مکزیکی‌تبار اما بزرگ‌شده در کالیفرنیا است. او از کاتولیسیسم به اسلام گروید ولی اواخر حضورش در آمریکا در مساجد نیز حضور نمی‌یافت. اسناد داعش نشان می‌دهد او در مارس 2014 میلادی در تل‌ابیض به داعش پیوسته است.



اتباع آمریکا در میان نیروهای داعش

عبدی نور با اسم سازمانی ابوسلیمان السومالی از سومالی‌تباران در مینه‌پولیس آمریکا بود که نهایتاً با 20 سال سن در نوامبر 2014 میلادی به داعش پیوست.



اتباع آمریکا در میان نیروهای داعش

داگلاس مک‌آرتور مک‌کین متولد ایلینویز و بزرگ‌شده در مینه‌سوتا است. او که در دوره دبیرستان عاشق بسکتبال و موسیقی رپ بود، در 2004 میلادی به اسلام گروید. داگلاس وقتی 33 ساله و دارای همسر و فرزند بود، در مارس 2014 میلادی در تل‌ابیض به داعش پیوست. او خود را «ابوجهاد الأمریکی» نامیده است.



اتباع آمریکا در میان نیروهای داعش

جعفری خان، فرزند طلاق یک خانواده پاکستانی است، از این رو به قول مسئولان مدرسه‌ای که می‌رفت، «کمی آشفته» به نظر می‌رسید. تصویر بالا مربوط به این دوره است. اما به گفته خویشانش پس از آن ناگهان به اعمال مذهبی روی آورد و ریش گذاشت. او که به تدریج از آمریکا متنفر می‌شد، در شبکه‌های اجتماعی با زاکیا نسرین آشنا شد. وی به همراه همسرش و برادر کوچکتر او یعنی راسل ریحان به کنیا و از آنجا به رقه سوریه رفت. آخرین خبرها نشان می‌دهد این زوج داعشی در بیمارستان به مداوای مجروحان می‌پردازند.



اتباع آمریکا در میان نیروهای داعش

زاکیا نسرین، دوست داشت پزشک شود و بر اثر آشنایی با جعفری خان و ازدواج با او در کالیفرنیا، اکنون پزشک داعشی‌ها در رقه سوریه است. او نیز مانند همسرش ابتدا تمایلی به دین‌داری نداشت اما ناگهان چنان جذب اسلام شد که صورت خود را نیز می‌پوشانید. این زوج داعشی به اوهایو رفتند و سپس در ژوئیه 2014 میلادی وارد سوریه شدند. زاکیا اکنون یک فرزند 10 ماهه دارد که دوره کودکی‌اش تفاوت فاحشی با والدینش خواهد داشت.



اتباع آمریکا در میان نیروهای داعش

راسل ریحان بانام سازمانی ابوعبدالله الامریکی، برادر زاکیا نسرین است که هر دو به همراه خانواد‌ه‌شان در سال 2000 میلادی از بنگلادش به اوهایو مهاجرت کردند. او در دبیرستان به افسردگی دچار شد و خواهر بزرگترش از این فرصت برای تبدیل او به یک مسلمان افراطی استفاده کرد. او پس از ورود به سوریه و پیوستن به داعش، کشته شد.



اتباع آمریکا در میان نیروهای داعش

عمر کتان از سوریان مهاجر به تگزاس بود. وی که استاد جودو شد، می‌خواست دندان‌پزشکی بخواند، اما به خاطر آنچه «آزادسازی» سوریه نامید در سپتامبر 2013 میلادی به سوریه رفت. عمر به عنوان یک عامل انتحاری در گروه جندالله فعالیت کرد و جان خود را از دست داد.



به جز این افراد، نام چند تن دیگر توسط مقامات دادگستری آمریکا فاش شده است: رحمان هندی‌الاصل از ایالت تگزاس، الحیمر مراکشی‌الاصل از ایالت ویرجینیا، اِریوس الیو آلبانی‌تبار از ماساچوست، محلّم سومالی‌تبار از مینه‌سوتا، یوسف جاما از همان ایالت،  حسم‌الدین فائق که در آمریکا فروشنده لوازم خانگی بود، صالح محمد از نیویورک و نهایتاً ساری عبدالله که کامبوجی‌الاصل بود ولی در واشنگتن با شش فرزند به مهندسی رایانه اشتغال داشت.

جان کارلین معاون دادستان گفته از اختیارات خود در همه 50 ایالت استفاده خواهد کرد تا جلوی مهاجرت تعداد بیشتری از آمریکا جهت پیوستن به گروه موسوم به «دولت اسلامی» را بگیرد.

منبع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    لعنت خداونذ بر بانیان و روسا و فریب خوردگان داعش . خداوند انشاالله عذابشان را بیشتر کند
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    اوباما کو؟
  • هادی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    جان کارلین معاون دادستان گفته از اختیارات خود در همه 50 ایالت استفاده خواهد کرد تا جلوی مهاجرت تعداد بیشتری از آمریکا جهت پیوستن به گروه موسوم به «دولت اسلامی» را بگیرد.!! برو عمو برای همون مردم احق آمریکا خالی بندی کن..!// آمریکا و جلوگیری از صدور تروریسم به کشورهای مخالف ؟!! هیهات!
  • ازپشت خنجر نزنیم ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    به نظر من هیچ نامردی بزرگتر از پشت خنجر زدن نیست
  • آریوبرزن کهگیلویه ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    زاکیا نسرین...اصلاح کنید: زکیه نسرین
  • منطق ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    ولی هیچکدوم امریکایی اصل نبودند.کل خارجیهای عراق و سوریه عضو داعش و غیر داعش یعنی غیر سوری و غیر عراقی به 30000 تن با احتساب کشته ها طی پنج سال نمی رسد.(سرجمع زنده ها و کشته های پنج سال سی هزار نفر نمیشود). این گزارشات دردی را دوا نخواهد کرد. داعش با جنگ سخت و نرم توامان از بین خواهد رفت.انشالله
  • 110 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    عالی بود خوشم اومد مشرق
  • پدر بچه هام ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس