با توجه به مسلمان‌بودنِ مهاجم مسلح، انتظار تلافی آن اتفاق علیه برخی مساجد و مراکز اسلامی وجود داشت، بنابر این تدابیر امنیتی در بسیاری از این مراکز تشدید شد.

گروه بین‌الملل مشرق- دو شب پیش، ورود یک جوان افغان‌تبار به باشگاه همجنس‌بازان در اورلاندوی کالیفرنیا مقدمه‌ای شد بر خونبارترین حمله مسلحانه در تاریخ ایالات متحده. از آن زمان تا کنون حواشی متعددی پیرامون این حادثه شکل گرفته که برخی از آنها قابل تأمل است:

پرونده اورلاندو، 36 ساعت پس از کشتار بی‌سابقه + تصاویر

* اولین حاشیه، محکوم‌کردن کشتار اورلاندو توسط سازمان‌های اسلامی آمریکا و عمده مساجدِ آن کشور بود. مسلمان‌ها در مراسم یادبود قربانیان در چندین شهر شرکت کردند و رفتار یکی از منتسبان به اسلام خود را غیردینی دانستند. یک فیزیکدان مسلمان با شرکت در شب‌زنده‌داری به یاد قربانیان اورلاندو در سخنانی اظهار کرد:«انگار از پشت، خنجر خورده‌ایم... اکنون احساس مسئولیت می‌کنیم که بی‌گناهی خود را برای کاری که یک مجرم و مدعیِ مسلمانی انجام داده، اثبات کنیم».

پرونده اورلاندو، 36 ساعت پس از کشتار بی‌سابقه + تصاویر

با توجه به مسلمان‌بودنِ مهاجم مسلح، انتظار تلافی آن اتفاق علیه برخی مساجد و مراکز اسلامی وجود داشت، مانند گذشته که پس از قتل 14 نفر در سن‌برناردینو چنین اتفاقی رخ داد. بنابر این تدابیر امنیتی در بسیاری از این مراکز تشدید شد. رئیس مرکز اسلامی در لانگ‌آیلند نیویورک با اشاره به حوادث مشابه در گذشته، از اداره پلیس خواست تا در افطاری‌های این مرکز حاضر باشد.


* بسیاری از خبرگزاری‌ها تعداد دقیق قربانیان را در خبرهای جدید خود تغییر داده که از 49 کشته در فاجعه ارولاندو حکایت می‌کند. همه مقتولان شناسایی گشته و فهرست کامل اسامی آنها منتشر شده است.

پرونده اورلاندو، 36 ساعت پس از کشتار بی‌سابقه + تصاویر

* جلسه کنگره روز یکشنبه پس از یک دقیقه سکوت به یادبود قربانیان برگزار شد و پل رایان رئیس مجلس نمایندگان و چند تن از اعضای کمیته اطلاعات سنا گزارش مختصری پیرامون حادثه ارائه دادند. سپس بحث و تبادل نظر در مورد قانون حمل سلاح و لزوم تجدید نظر در آن بالا گرفت.

با توجه به برگزاری انتخابات در نوامبر آتی، نمایندگان فرصت کمی برای طرح‌ها و لوایحِ دارای اولویت در اختیار دارند اما کشتار اورلاندو ممکن است آنها را قانع کند پرونده قانون حمل سلاح را دوباره باز کنند. فعلاً قرار بر این شد تا منتظر جزئیات بیشتر در مورد حادثه و انگیزه عامل آن بمانند.

پرونده اورلاندو، 36 ساعت پس از کشتار بی‌سابقه + تصاویر

* از انجا بیش از 90% از قربانیان حادثه، لاتینی‌تبار بوده‌‌اند، جامعه لاتینی‌تباران فلوریدا خود را صاحب‌عزا می‌داند. ایالت فلوریدا میزبان سومین جمعیت بزرگ لاتینی‌تباران در آمریکا است و 30% از ساکنان منطقه اورنج (Orange) که شهر اورلاندو در آن واقع است، ریشه لاتین دارند. حالا بسیاری از این افراد شک کرده‌اند که شاید نیت مهاجم، قتل لاتینی‌تباران بوده، نه همجنس‌بازان.

زاو کالون در کنفرانس خبری با حضور 20 تن از رهبران گروه‌ها و مراکز لاتینی‌تبار گفت:«ما هرگز دست‌‌کم در دهه‌های اخیر، هدف حمله تروریستی واقع نشده‌ایم». او نسبت به پوشش رسانه‌ای این رخداد که تنها به همجنس‌بازبودنِ قربانیان اشاره شده، گلایه کرد.

پرونده اورلاندو، 36 ساعت پس از کشتار بی‌سابقه + تصاویر

* اف‌بی‌آی گزارش داده از سال 2013 میلادی که عمر متین در محل کارش از علاقه به گروه القاعده و همچنین تمایلش برای شهادت صحبت کرده است، او را زیر نظر گرفته و تمام رفت‌و‌آمدها و مکالماتش را ضبط کرده است. جیمز بی. کامی مدیر اف بی‌آی در کنفرانس خبری اذعان کرد عمر متین دو بار نیز مورد بازجویی قرار گفت اما در مارس 2014 میلادی پرونده او بسته شد، زیرا تهدیدی از جانب او کشف نشده بود.

گفته می‌شود این سومین بار پس از بمب‌گذاری بوستون در 2013 و حمله طراحی‌شده به مسابقه کاریکاتور حضرت محمد (ص) است که یک مظنون پس از طی دوران بازجویی توسط اف‌بی‌آی دست به جنایت می‌زند. سوال برخی خبرنگاران در کنفرانس خبری این بود که چرا باید چنین افرادی اجازه حمل سلاح داشته باشند؟

* یکی از مشتریان باشگاه پالس، محل وقوع حمله مسلحانه، اعلام کرده که عمر متین را بارها در آن محل دیده و حتی متین تلاش کرده تا با او رابطه دوستانه برقرار کند، گرچه او به دلیل روحیات عمر متین از این کار پرهیز کرده است. این سخنان موجب شده اف‌بی‌آی به دنیال سرنخ‌های جدید بیافتد تا با استفاده از دوربین‌ها و مشتری‌های باشگاه دریابد آیا چنین رفت‌و‌آمدی صورت گرفته و دلیل آن چه بوده است؟

منابع:
http://www.reuters.com/article/us-florida-shooting-mosques-idUSKCN0YZ2K6
https://www.washingtonpost.com/national/what-the-investigation-into-the-orlando-mass-shooting-looks-like/2016/06/13/4893b48c-319c-11e6-8758-d58e76e11b12_gallery.html
http://www.wsj.com/articles/orlando-shooting-reignites-congressional-debate-over-gun-laws-and-fighting-terrorism-1465761632
https://www.washingtonpost.com/national/among-the-dead-in-orlando-massacre-many-from-the-latino-community/2016/06/13/8192e3a4-3186-11e6-8758-d58e76e11b12_story.html
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/fbi-had-closely-scrutinized-the-orlando-shooter-before-dropping-investigation/2016/06/13/838e9054-3177-11e6-8ff7-7b6c1998b7a0_story.html
http://www.nbcnews.com/storyline/orlando-nightclub-massacre/orlando-nightclub-massacre-live-blog-latest-updates-pulse-shooting-n590701


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    توجه فرمودید که چی شد : مسلمان عضو باشگاه همجنسبازان! پارادوکس از این واضح تر؟! نکنه از این مسلمان های هم مسلک اوباما بوده! نزدیک انتخابات :خودزنی بحران اقتصادی: خودزنی ... کدخدا! قلاده النصره و القاعده و داعش که از دستت رفت حداقل قلاده خودتو بنداز
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    به نظرم همجنس باز ها ، تکفیری ها و نفوذی ها جزء انسان نباید بحساب بیان..... پ.ن: اما آمریکایی ها انگلیسی ها(سیاسون و نظامی هاشون) و ... دشمن اند ولی انسان اند.
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    خاک بر این نامسلمانهای منافق و ترسو که برای دو روز زندگی در ینگه دنیا این طور بیشرمانه با کشته های قوم لوط احساس همدردی می کنند. اسلام آمریکایی یعنی همین.
  • ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    همین کم بود که مسلمونا بیان در عزای یک مشت همجنسگرا شرکت کنن شب زنده داری کنن اشک بریزن اسلام امریکایی دیگه
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    طرف خودش اینکاره بوده زن سابقش گفته این یارو تمایلات همجنسگرایانه داشته و اصلا تو باشگاه رفت و آمد میکرده معلومه که قصد شخصی داشته از تیراندازی مشکل اینه که هر کی عرب هست رو به اسم مسلمون میشناسن
  • ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    "کی از مشتریان باشگاه پالس، محل وقوع حمله مسلحانه، اعلام کرده که عمر متین را بارها در آن محل دیده و حتی متین تلاش کرده تا با او رابطه دوستانه برقرار کند" خخخخخ طرف خودش این کاره بوده! من جای امریکا باشم ابروی این مردک رو میبرم این آدم خودش نمونه ای که ثابت میکنه آدمای افراطی تعادل روانی ندارن...
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    ا با استفاده از دوربین‌ها و مشتری‌های باشگاه دریابد آیا چنین رفت‌و‌آمدی صورت گرفته و دلیل آن چه بوده است؟}}} جالا آدمکشان و تروریست های اف بی آی می خواهند از دوربین باشگاه برای به تله انداختن و گول زدن مردم ابله و خود پسند آمریکا استفاده کنند. چرا از دوربین برای نشان دادن سایر تیراندازان اف بی آی در باشگاه استفاده نمی کنند؟ همه معتقدند که با توجه به آماتور بودن متین بطور حتم تیراندازان دیگر که آموزش نظامی داشته اند در این ترور دست داشته اند.
  • خلیلی ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    اصلی ترین حاشیه جریان، همراه کردن همه دنیا و مسلمانان و ایران و ... با جو مظلومیت همجنسگراها و رسوخ دادن تفکر تساهل غرب(همزیستی مسالمت آمیز همجنسگراها و ناهمجنسگراها) در بین همه بود!!!
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    صرف نظر از منظر حقوق بشری!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دستش درد نکنه !
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    دولت تروریست و پلیسی آمریکا و اف بی آی پاپوش ساز چرا نمی خواهد جنبه سیاسی این ترور را در نظر بگیرد. همین امروز اعلام کردند که در عرض 24 ساعت گذشته 117 نفر در افغانستان و 203 نفر در عراق به قتل رسیده اند. خب ، آیا یکی از همین ابلهان غربی انگشتش را هم تکان می دهد یا از این جنایت اطلاع پیدا می کند؟ چه دولی مسئول اینهمه قتل و خونریزی و تجاوز به کشورهای مسلمان و کشتن بچگان و قتل عام مردم در عروسی ها و عزاداری ها از آسمان است؟ عمر متین از یک خانواده سیاسی ناسیونالیست می آید. او در آمریکا متولد و بزرگ شده است. یکی از همین ابلهان آمریکایی که برای کشته شدگان که معلوم نیست چه کسانی دست داشته اند زیرا اف بی آی کسی را که نشان گرفته اند اعلام می کنند که در جریان "تیراندازی" کشته شده است - و با اینکار مسبب یا مسبین این ترور را در هاله ای از ابهام قرار می دهند و داستان دروغین دولت تروریستی آمریکا را به خورد مشتی از خود راضی و ابله و نژادپرست می دهند و همین جمعیت با آنان همکاری می کند و مرتب شمع و گل می برد و تمام رسانه ها مسلمان ستیزی را تشویق و شهروندان فاشیست آن را توی مغز کوچکشان حک می کنند. خب همین امروز تا جایی که من اطلاع دارم بیش از 320 نفر از شهروندان کشورهای تحت اشغال وحشیان غربی کشته شده است اما قطره ای اشک توسط ابلهان غربی ریخته نشده و این کشتگان گمنام بخاک سپرده می شوند. احتمال دارد که همین اوباشان در مجلس عزاداری و به گور سپردن خانواده های آنان را هم مورد حمله قرار دهند و با درون تیکه تیکه کنند. خب ، چه کسی می تواند در این دنیایی که وحشیان فاسد آدمکش آرام بماند و با این غارتگران همکاری کند. این افراد وحشی و متجاوز امروز حرف از کشتن افرادی که متفاوت از این ابلهان فکر می کنند می زنند. با این حساب هدف تیر و بمب آنان ممکنست شما، بله شما باشید وقتی در خانه اتان نماز می خوانید. کلینتون که خود همجنس باز است اگر بر سر کار بیاید یکی از برنامه هایش زنان و همجنس بازان است. این بدین معنی است که اگر زنان ایران و یا منطقه مثل آنان لباس نپوشند یا حرف نابجایی در مورد همجنس بازان بزنند - این جاکش بانکداران جهود می تواند این موضوع را بهانه کرده و شما را بمباران کند. آیا کسی می تواند زیر این فساد دوام آورد؟ آدمکشان امریکایی تا بحال 500 میلیون نفر را قتل عام کرده اند، چرا روسیه و چین و سایر کشورها همین بلا را سر این نژادپرستان وحشی نمی آورند؟ آیا راه دیگری سراغ دارید؟ می دانیم که روسیه و چین در خدمت نژادپرستان هستند.
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    افغانی بوده
  • مخلوق خدا ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    نتیجه خوش خدمتی اولاند به فراماسونرهای اسراییلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس