کد خبر 537107
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد احتمال دارد اجرای توافق آتش بس سوریه اندکی طول بکشد.

به گزارش مشرق  به نقل از ای بی سی، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با این شبکه خبری گفت: احتمال دارد اجرای توافق آتش بس سوریه اندکی طول بکشد.

جان کری درباره توافقنامه آتش بس سوریه خاطرنشان کرد ما توافقنامه‌ای داریم که تلاش می کنیم در این هفته اجرا شود. البته فکر می کنم همانطور که دیگران نیز باور دارند، این مسئله کمی بیشتر طول خواهد کشید. در عین حال ما نمی خواستیم بگوییم که بیایید سه هفته یا دو هفته دیگر آتش بس برقرار کنیم. این کار معنا ندارد. شما باید با حداکثر توان این فرایند را جلو ببرید تا جان انسانها را نجات دهید. بنابراین ما این فرایند را جلو می بریم.

جان کری درباره سیاست خارجی و اینکه برخی می گویند فلان اتفاق در فلان جا ربطی به ما ندارد گفت: در سیاست خارجی اصلا چنین چیزی وجود ندارد. هر کاری که ما در جهان انجام می دهیم بسیار به یکدیگر ارتباط دارد و هر کاری که ما در وزارت خارجه انجام می دهیم ، به نوعی بر زندگی مردم آمریکا تاثیر دارد برای مثال با هدف اشتغالزایی بیشتری برای مردم آمریکاست، زندگی را برای مردم آمریکا بهتر می کند و برای این است که امنیت ما را در داخل آمریکا افزایش دهد. ما دیدیم در سن برناردینو چه اتفاقی افتاد. ما دیدیم در پاریس چه اتفاقی افتاد. ما امروز می دانیم داعش چه تهدیدی برای ماست. اگر ما کارمان را درست انجام ندهیم و از همه توانمان استفاده نکنیم ، عملا به زیان مردم کشورمان کار کرده ایم.

وی افزود: رئیس جمهور اوباما به روشنی گفته است اولویت ما حفظ امنیت آمریکاست و ما هر کاری بتوانیم برای این منظور انجام می دهیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس