کد خبر 589351
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به اورلاندو می‌رود تا به قربانیان تیراندازی تروریستی در کلوپ شبانه همجنس گرایان "پالس" ادای احترام کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاش ارنست، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید جزئیات بیش‌تر درباره سفر باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به اورلاندو ارائه نکرد اما گفت که رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه برای ادای احترام به قربانیان این تیراندازی که بامداد روز یکشنبه به وقت محلی رخ داد و 50 کشته و 53 زخمی برجای گذاشت، به این شهر می‌رود.

این سفر قرار بود روز چهارشنبه صورت گیرد.

اوباما این تیراندازی را اقدام "تروریستی" خوانده و تصریح کرد که این اقدام بیش از یک تیراندازی به کلوپ شبانه بود.

اوایل روز دوشنبه وی گفت که فرد مسلح از طریق اینترنت تحت تاثیر داعش قرار گرفته و آن را نمونه واضح و آشکار از "افراط گرایی داخلی" آمریکا خواند و گفت که مقام‌های آمریکا سال‌هاست که نسبت به این مساله نگرانند.

رییس جمهوری آمریکا در جریان دیدار و گفت و گو با مدیر "اف.بی.آی" گفت: این حمله شبیه به تیراندازی سال گذشته میلادی در سن برناردینو، کالیفرنیا بود.

عامل تیراندازی کلوپ شبانه در آخرین لحظات وفاداری خود را به داعش اعلام کرده بود.

وی همچنین گفت: بازرسان در حال بررسی انگیزه‌های این تیراندازی هستند و تمامی احتمالات را می‌سنجند. البته اینکه این کلوپ شبانه متعلق به همجنس گرایان بوده را می توان یکی از انگیزه های این مرد دانست.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس