کد خبر 565125
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲

جنگنده هاي عربستان سعودي و مزدوران اين كشور در 24 ساعت گذشته به نقض آتش بس در شماري از استان هاي يمن ادامه دادند.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاري رسمي يمن(سبا)، يك منبع نظامي گفت: جنگنده هاي سعودي به طور گسترده حريم هوايي استان هاي صعده، حجه، مارب و الجوف را مورد تجاوز قرار دادند.

وي افزود: مزدوران سعودي نيز در اين مدت شماري از مواضع ارتش و كميته هاي مردمي يمن را در شهر «نهم»، گلوله باران كردند.

در استان مارب نيز مزدوران سعودي با حمله به مواضع ارتش و كميته هاي مردمي در منطقه «المشجع» شهر صرواح، به نقض آتش بس ادامه دادند.

در حالي كه از تجاوز عربستان و ائتلاف عربي- آمريكايي به يمن بيش از يكسال مي گذرد، دور جديد گفت وگوهاي صلح يمن پنجشنبه هفته گذشته و پس از ورود نمايندگان انصارالله و علي عبدالله صالح رييس جمهوري سابق يمن در كويت آغاز شد.

مذاكرات قبلي در دسامبر (آذر/دي) گذشته در ژنو بدون نتيجه پايان يافت.

عربستان با ائتلاف برخي كشورهاي عربي منطقه و با همراهي آمريكا از ششم فروردين سال گذشته حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز كرده تا «عبد ربه منصور هادي» رئيس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابيون يمني كه امنيت شهرهاي اين كشور را تأمين مي كنند، جلوگيري كند.

براثر اين حملات، تاكنون هزاران يمني از جمله زنان و كودكان شهيد و يا زخمي و ده ها هزار نفر نيز آواره شده اند. در اين مدت همچنين به تأسيسات زيربنايي، خدماتي و درماني اين كشور آسيب هاي جدي وارد شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس