کد خبر 588424
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

هیات ملی یمن اعزامی به مذاکرات کویت طرف مقابل مذاکرات و سعودی ها را به تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات کویت متهم کرد.

به گزارش مشرق، هیات ملی یمن اعزامی به مذاکرات کویت امروز( یکشنبه ) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هر گونه راه حل که شامل توافق درباره نهاد ریاست جمهوری، تشکیل دولت وحدت ملی، تشکیل کمیته نظامی و امنیتی، آتش بس فراگیر و دائمی، توقف حملات و رفع محاصره همه جانبه نباشد، مورد قبول ملت یمن نیست.

دربیانیه این هیات آمده است: رایزنی پیرامون راه حل های سیاسی فراگیر و توافقی که خواسته های ملت یمن را برآورده کند، کرامت، وحدت و حاکمیت وطن را حفظ نماید و به تعدی سعودی آمریکایی به یمن پایان داده و محاصره آن را لغو کند، ادامه دارد.

پایگاه اینترنتی المسیره نت به نقل از بیانیه هیات ملی یمن ادامه داد، هیات ملی یمن دیدارهایی با سفرا و دیگر شخصیت ها درباره اموری مانند ساز و کار مرحله انتقالی، نهاد ریاست جمهوری و تشکیل دولت توافقی گفت و گو کرد.

بیانیه ادامه داد، از روز اول رایزنی در کویت، هیات ملی اقدام به بررسی تدابیر سیاسی، امنییت و نظامی برای حل مشکل نمود اما طرف مقابل اقدام به تلاش برای به شکست کشاندن رایزنی ها کرد و بیشتر از 20 روز جلسات مشترک را نپذیرفت.

"محمد عبد السلام" رییس هیات ملی اعزامی یمن به مذاکرات کویت و سخنگوی انصار الله اخبار منتشره در برخی رسانه ها درباره توافق میان هیات ملی با هیات ریاض که بتواند زمینه تدوین راه حلی مشترک در چند روز آینده را فراهم سازد، تکذیب کرد. 

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    سعودی ها هم با الگو برداری از اسرائیل قصد دارن یه صلحی مطرح کنند اما محاصره و ترور اعضای انصارالله را ادامه دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس