کد خبر 564843
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

کمیته‌های انقلابی یمن تلاش جدید شبه نظامیان ائتلاف سعودی برای نفوذ به منطقه راهبردی نهم در شرق صنعا را ناکام گذاشتند، همزمان مزدوران سعودی مناطقی از شرق و غرب تعز را ناآرام کردند.

 به گزارش مشرق، «ابراهیم محمد»، یک مقام نظامی کمیته‌های انقلابی یمن در صنعا، از دفع تلاش جدید شبه نظامیان ائتلاف سعودی برای نفوذ به منطقه نهم در شرق صنعا خبر داد.

وی تصریح کرد:عناصر منصور هادی قصد پیشروی به سوی جبل السعدی در حریب نهم را داشتند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این تلاش آنها را ناکام گذاشتند.

یک مسئول محلی نیز پیش‌تر از حملات خمپاره‌ای به اطراف منطقه راهبردی جبل الشبکه در نهم خبر داد که طی ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدیدی بوده است.

این در حالی است که هواپیماهای جنگی و شناسایی عربستان نیز همچنان در آسمان استان مأرب در شرق یمن پرواز می‌کنند علاوه بر اینکه مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در جنوب وادی مخدره نیز گلوله باران شده است.

در یک عملیات خرابکارانه شبه نظامیان نیز خطوط تلفن ثابت و همراه شرکت یمن موبایل کاملا قطع شد.

یک منبع امنیتی در استان «تعز» هم خبر داد: مناطقی پراکنده در جبهه‌های شرقی و غربی شهر تعز از بامداد روز سه شنبه تاکنون شاهد درگیری است و صدای انفجارها در این شهر شنیده می‌شود.

این منبع افزود: تعز طی روزهای گذشته وضع آرامی داش اما درگیری‌ها از دیروز سه شنبه از سر گرفته شده است.

شهر تعز طی ماه‌های گذشته شاهد درگیری‌های شدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی علیه مزدورانی سعودی بود که از پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف عربی برخوردار بودند.

در شهر «الوازعیه» نیز به گفته یک مقام محلی، هواپیماهای جنگی عربستان یکسره در آسمان این شهر پرواز می‌کنند.

شهرهای المخا، ذباب و دیگر مناطق همجوار باب المندب در استان تعز در جنوب غرب یمن نیز شاهد پرواز گسترده هواپیماهای عربستان بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس