کد خبر 588042
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

رئیس‌جمهوری ترکیه، که پایان رویای خود برای تسلط به سوریه را در پی پیشروی نیروهای سوری در حلب (شمال) می‌بیند، اظهار داشت پروژه‌ای خطرناک توسط برخی متحدان در جنوب ترکیه در حال اجراست.

 به گزارش مشرق، به نقل از «آناتولی»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در انتقادی تلویحی از آمریکا، گفت: «پروژه خطرناکی در حال اجرا در جنوب ما (شمال سوریه) است، متاسفانه پشت اجرای این پروژه‌ها طرف‌هایی (بدون ذکر نام) هستند، که دوست ما به نظر می‌رسد.»

اردوغان، که این سخنان را روز شنبه طی سخنانی در مراسم افطاری در استانبول ایراد می‌کرد، خطاب به برخی از طرف‌ها گفت: «برخی از این کشورهای دوست به حمایت از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) به بهانه مبارزه آنها با داعش اقرار می‌کنند. النصره را به عنوان گروه تروریستی قبول دارید. پس چرا النصره که با داعش درحال نبرد است را دوست خود نمی‌دانید؟ از نظر ما تروریست بد و خوب وجود ندارد و همه آن‌ها پلید و بد هستند.»

تحلیلگران می‌گویند حوادث سریع روزهای اخیر در جبهه‌های شمال سوریه و درگیری بین کُردها و گروه تروریستی داعش به‌مثابه پایان رؤیای اردوغان برای تسلط بر سوریه و بازگشت امپراطوری عثمانی به جهان از طریق فتح دمشق است.

کردها در حالی که از حمایت‌های گسترده هوایی آمریکا برخوردار بودند از کرانه باختری رود فرات به ‌سمت «منبج» و «الرقه» عبور کردند و این در حالی است که ترکیه این منطقه را خط قرمز خود اعلام کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    امیدوارم هر چه زودتر این اتفاقات این صفر خبیث شردوغان (زاینده شر) را به کام خود بکشد تا منطقه نفس راحتی بکشد.
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    بله تروریستها همگی بد هستند و از جمله یکی از رئوس این هرم چند وجهی که شخص جنابعالی (اردوغان) باشی.
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    فکر کردی مردم الکی خردوغان خطابت میکردند، اون روزها که بهت هشدار میدادند را جدی نگرفتی و باد خریت در مغزت مانع از تحلیل درست وقایع سوریه شد و حالا چشمان کم سوی تو تازه داره آینده ترکیه و سوریه را میبینه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس