گروه کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» با پاکسازی مناطق حومه «منبج»، امنیت را به محورهای جنوبی شهر منبج بازگردانده و یک گام دیگر به این شهر راهبردی نزدیک شدند.

به گزارش مشرق، گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» در ادامه پاکسازی مناطق شمال شرق استان حلب، موفق به پاکسازی دو روستای «صفیره» و «ام السطح» شدند.

در محور جنوب شرقی منبج نیز نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، توانستند روستاهای «طحنه الکبیره» و «سعیدیه» در 6 کیلومتری شهر منبج را پاکسازی کنند.

با پاکسازی این مناطق، امنیت به محورهای جنوبی شهر منبج بازگشت و نیروهای کرد سوریه یک گام دیگر برای ورود به شهر نزدیک شدند.

 تروریست های داعش در مقابل شکست های متحمل شده، روستاها و شهرک های حومه شهر منبج را خمپاره باران کردند.

نیروهای کُرد همچنین موفق شدند یک خودروی انتحاری را در حومه روستای کابر صغیره منهدم کنند. درگیری شدیدی میان نیروهای کرد با تروریست های داعش در اطراف منطقه سلیوها در 3 کیلومتری جنوب شهر منبج ادامه دارد.

 نیروهای دموکراتیک سوریه اگر موفق به پاکسازی منطقه سیلوها شوند، راه برای ورود به مناطق جنوبی شهر منبج باز می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    یک قدم دیگر برای قدرتمندتر شدن و استقلال خواهی در اینده نزدیک شدند
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    ای ول
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    خدا نکنه، ان شاالله که نیرو های مقاومت زود تر به رقه میرسن و موفق میشن باذن الله
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    رقه چه ربطی به منبج داره. نیروهای سوریه دموکرات تمایلی برای فتح رقه ندارند عملیات آنها گمراه کننده بود امریکا دولت سوریه رو به تروریستهای داعشی ترجیح می ده. ابتدا رو به رقه حرکت کرد که ارتش سوریه و همپیمانان آنان ترغیب بشوند که به سمت رقه حرکت کنند ولی ارتش سوریه وسوسه شد و به سمت رقه حرکت کرد که اشتباه بود بهتر بود که ارتش سوریه شهر الباب رو به دست می گرفت تا الان حدود 5 ماه است که در دروازه های آن سنگر گرفته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس