کد خبر 588183
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

سخنگوی رسمی نیروهای دولتی لیبی با اشاره به اینکه داعش از سلاح‌های دور برد و تک تیرانداز استفاده می‌کند، تأکید کرد که نیروهای البنیان المرصوص موفق شده‌اند داعش را ۲۰۰ کیلومتر به عقب برانند.

 به گزارش مشرق، «محمد الغصری» سخنگوی رسمی نیروهای دولتی لیبی موسوم به «البنیان المرصوص» از دشواری عملیات این نیروها در برابر عناصر داعش می‌گوید.

الغصری تأکید کرد که نیروهای دولتی به کندی در شهر «سرت» -مرکز اصلی تجمع داعش در لیبی- حرکت می‌کنند تا جان نیروهای ارتش را حفظ کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تأکید کرد که عناصر داعش از سلاح های دور برد و تک تیراندازهای حاضر در پشت بام ساختمانها استفاده می‌کنند و تا کنون نزدیک به 130 نفر از نیروهای لیبیایی کشته و 500 نفر زخمی شده‌اند.

سخنگوی رسمی نیروهای دولتی لیبی همچنین اظهار داشت که عناصر داعش در حال حاضر در مرکز سرت یعنی در دانشگاه «واجادوجو» و محوطه آن محاصره هستند.

الغصری با بیان این مطلب افزود، نیروهای البنیان المرصوص موفق شده‌اند نیروهای داعش را 200 کیلومتر به عقب برانند و کشته شدن 130 نفر در این مسافت تعداد زیادی نیست.

وی درباره پایان نبرد با داعش گفت: «جنگ سرت به زودی به پایان نمی‌رسد؛ زیرا گروه داعش در عملیات‌های انتحاری از زنان استفاده می‌کند و در همه مناطق مین‌های 3 طبقه کار می‌گذارد؛ به گونه‌ای که بخش مهندسی نظامی بدون استفاده از دستگاه مین‌یاب نمی‌تواند آن را خنثی کند.

این مقام لیبیایی همچنین از جامعه بین الملل خواست که نیروهای این کشور را در جریان مبارزه با داعش به این ابزارها مجهز کند تا بتوانند مینهای داعش را خنثی کنند.

الغصری همچنین اعلام کرد که البنیان المرصوص از هر قدرت نظامی که در جنگ علیه داعش با آن مشارکت داشته باشد استقبال می‌کند البته مشروط بر اینکه تحت این نیروها تحت لوای شورای ریاستی قرار داشته باشند.

روز گذشته اعلام شد که نیروهای دولتی لیبی علاوه بر تسلط بر دو شهرک‌ در حومه شهر سرت، موفق شدند کنترل بندر سرت را به دست بگیرند و آن را از کنترل داعش خارج کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس