کد خبر 587515
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، داعش احتمالا تا پایان دوره ریاست جمهوری فعلی از مأمن‌های خود در عراق و سوریه بیرون رانده نمی‌شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از ورلد بولتن، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: من نمی‌توانم با اطمینان بگویم که این کار در این دوره پایان نخواهد یافت. نمی‌گویم که داعش نابود نخواهد شد بلکه معتقدم تا پایان دوران باراک اوباما محقق نخواهد شد یعنی بازپس‌گیری رقه و موصل قبل از پایان 2016 ممکن نخواهد بود.

این در حالی است که آمریکا ائتلافی متشکل از بیش از 60 کشور جهان را برای بیرون راندن افراط گرایان از مأمن‌های خود در عراق و سوریه رهبری می‌کند. هدف اصلی این ائتلاف خارج کردن این گروه از موصل و مرکز خلافت خود خوانده‌اش در رقه است.

رایس در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: می‌توانم بگویم ما تا رسیدن به این هدف راه زیادی داریم. تاکنون پیشرفت‌های مداومی در میدان نبرد با داعش به دست آورده‌ایم و به خوبی موصل و رقه را محاصره کرده‌ایم.

وی همچنین اظهارات بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مبنی بر بازپس گیری وجب به وجب سوریه از دشمنان و هدف وی در این مسیر را غیرممکن خواند و عنوان کرد: این هدف ممکن نخواهد بود چرا که اسد این قابلیت‌ را ندارد؛ ممکن نیست چرا که کسانی که از او حمایت می‌کنند برای این امر آماده نیستند.

این در حالی است که ارتش سوریه در پی ورود نیروهای روسیه به این میدان به پیروزی‌های موفقیت آمیزی دست یافته است.

مشاور امنیت ملی اوباما در ادامه ادعا کرد: در حالی که شاید روسیه در برخی مناطق تروریست‌ها و داعش را مورد هدف قرار دهد اما در مناطقی چون شمال حلب آنها مواضع مخالفان را مورد بمباران قرار داده‌اند که به اعتقاد آمریکا و غرب چیزی جدای از النصره محسوب می‌شوند.

رایس خاطرنشان کرد: بخشی از کاری که ما اکنون مشغول آنیم ارائه تصویری مشترک درباره گروه‌های درگیر در سوریه  است اینکه چه گرو‌ه‌هایی مشروع هستند و چه گروه‌هایی این چنین نیستند.

وی سپس بااشاره به مساله اوکراین ضمن استقبال از تمایل گروه‌های درگیر بر حل بحران اوکراین نسبت به دستیابی به این هدف ابراز امیدواری کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    60 کشور به رهبری امریکا، نمیتونه داعش پیزوری رو از بین ببره ، مسخرس
  • ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    حملات ان شصت کشور فقط هوایی است . ایراد اینجاست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس